Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Vadå funkar åt båda hållen? Nu yrar du. Varför bantar LHW ner sig? För att slippa möta HW's. Det är ju hela anledningen att man har viktklasser. Att de i den låga viktklassen inte är stor nog att fightas i de tyngre. I HW behöver du inte banta(oftast i UFC och aldrig i Japan) utan kan alltid fightas i din bästa kondition om du så behagar.
Jag älskar LHW osv men du kan inte påstå att LHW's är bättre än HW's för då stjälper du hela idén med viktklasser. Det må vara mer konkurrens i den men de får ändå stryk mot toppen av HW.
Jag syftade inte på vad du får hem i brevlådan, faktum är att UFC hypar betydligt mer just nu än Strikeforce även om de börjar bli bra duktiga på det med. Jag säger inte att det är nåt dåligt, jag gillar hypningen, den kryddar det extra lite innan matcher men det finns inga som är i närheten av att lyckas hypa sina matcher/galor/fighters av UFC.
Ja, men så kommer det alltid vara, alla har sina personliga åsikter vilka de tycker Fedor ska möta, man kommer aldrig undan det.
Hade Fedor varit en ny fighter på uppgång så hade jag kunnast se honom ge upp sin integritet och rättigheter till förmån för UFC, men varför nu? Jag vill också se honom mot Brock men det är inget som "behövs" för hans karriär och legacy, de nya fansen kräver det verkar det som för att han ska ses som den bästa, det är pinsamt imo.
Randy Couture stack från LHW upp till HW då han blev knockad av Liddell. Fedor är inte en sån som slåss mycket med hjälp av sin storlek, och jag tror han skulle få mer problem av folk i hans egen storlek, än såna som är större men å andra sidan långsammare. Men visst, det är imponerande att han slåss i HW då han är så liten som han är, men jag tror ändå att han skulle kunna få lika svåra om inte svårare matcher om han var i LHW. Detta är naturligtvis bara spekulationer och vi kommer aldrig få veta om så är fallet.
Ang. hype så förstår jag inte riktigt när UFC skulle ha lurat mig att tro att Lesnar är jättebra.
Jag såg honom slå Couture och Mir. Det är bra. Sen bryr jag mig inte det minsta om vad UFC säger då de försöker hypa upp honom, det är deras jobb, de kan ju naturligtvis inte säga "Nej, alltså han är inte SÅ jävla bra, jag menar han har ju bara slagit gamlingen Couture och den otroligt överskattade Mir."
Och återigen, jag har inte sagt att Fedor har något att bevisa. Jag ser många som säger det, men jag är inte av den åsikten. Däremot vill jag som ett fan av MMA se de största och bästa fighterna mellan den abosluta världsklassen. Och jag tror inte att någon i Strikeforce kan hota Fedor.