2010-06-27, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Finns det verkligen några siffror på detta bekräftat? Man har hört bra mycket olika saker, inget man vågar tro direkt, finns få saker det pratats så mycket om som detta.
Givetvis kan man tvivla, det har ju visat sig att Dana inte håller sitt ord. Jag tror dock att detta kan stämma. Dana ser honom som en investering och med tanke på hur mycket de andra i UFC tjänar så tycker jag att det låter ganska rimligt. Dana vet, oavsett vad han säger i intervjuer, att Fedor är en av de bästa tungviktarna som finns och om han lyckades sätta upp Brock mot Fedor så skulle de sälja ut Mandalay på en kvart följt av flera miljoner PPVs. Givetvis hade det varit ett enormt intresse för den fighten, synnerligen innan Fedors match mot Werdum. Jag tror att Dana har tappat intresse för Fedor nu, får han chansen att signa honom så gör han det men Fedor kommer knappast få samma erbjudande som för ett år sedan.
Jag tror inte Dana kommer ge honom samma kontrakt just för att hans marknadsvärde förmodligen har sjunkit ganska mycket. Fedors image är en odödlig ryss som alltid lyckats vinna. Han har endast blivit visuellt skakad en gång och sekunden senare slet han nacken av Fujita. Det här är ungefär som att man hade sett Brock sitta och klappa gosedjur med en napp i munnen innan en match. Hela hans image som halv människa, halv robot är som bortblåst om man tittar på olika forum runt om i världen. Folk är förtvivlade. Om Fedor sätts in mot Brock så kommer inte folk längre tro att Fedor kommer göra sin armbar och jag tror tom folk kommer börja snacka om att han är slut, i synnerhet Dana White.
Vad tror du själv? Vill Dana ha honom till samma pris som innan?