2010-06-27, 14:16
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Finns det verkligen några siffror på detta bekräftat? Man har hört bra mycket olika saker, inget man vågar tro direkt, finns få saker det pratats så mycket om som detta.

Givetvis kan man tvivla, det har ju visat sig att Dana inte håller sitt ord. Jag tror dock att detta kan stämma. Dana ser honom som en investering och med tanke på hur mycket de andra i UFC tjänar så tycker jag att det låter ganska rimligt. Dana vet, oavsett vad han säger i intervjuer, att Fedor är en av de bästa tungviktarna som finns och om han lyckades sätta upp Brock mot Fedor så skulle de sälja ut Mandalay på en kvart följt av flera miljoner PPVs. Givetvis hade det varit ett enormt intresse för den fighten, synnerligen innan Fedors match mot Werdum. Jag tror att Dana har tappat intresse för Fedor nu, får han chansen att signa honom så gör han det men Fedor kommer knappast få samma erbjudande som för ett år sedan.

Jag tror inte Dana kommer ge honom samma kontrakt just för att hans marknadsvärde förmodligen har sjunkit ganska mycket. Fedors image är en odödlig ryss som alltid lyckats vinna. Han har endast blivit visuellt skakad en gång och sekunden senare slet han nacken av Fujita. Det här är ungefär som att man hade sett Brock sitta och klappa gosedjur med en napp i munnen innan en match. Hela hans image som halv människa, halv robot är som bortblåst om man tittar på olika forum runt om i världen. Folk är förtvivlade. Om Fedor sätts in mot Brock så kommer inte folk längre tro att Fedor kommer göra sin armbar och jag tror tom folk kommer börja snacka om att han är slut, i synnerhet Dana White.

Vad tror du själv? Vill Dana ha honom till samma pris som innan?
Citera
2010-06-27, 14:18
Medlem
soloultras avatar
Fedor kommer alltid vara den störste i mina ögon.
Citera
2010-06-27, 14:30
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Hur tror du det går? Tror Carwin vinner på TKO i ront ett.

Det skrev ja ju I natt föll den sista kejsaren och nästa helg är det penistatueringens tur!!!
Citera
2010-06-27, 14:40
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Det skrev ja ju I natt föll den sista kejsaren och nästa helg är det penistatueringens tur!!!

Det tror jag med. Tänkte satsa nån tusenlapp på att Carwin vinner, hur gör jag då?
Citera
2010-06-27, 14:48
Medlem
john-henry-edens avatar
Så JÄÄÄÄÄVLA skönt att se myten om Fedor krossad. Och det var inte av nån elit-fighter heller. Det var av en fighter som gick 2-2 i UFC och blev totalägd av Junior Dos Santos och därefter sparkad.

Nu sitter Fedor säkert nånstans och tröstar sig med sitt värdelösa WAMMA-bälte
Citera
2010-06-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Så JÄÄÄÄÄVLA skönt att se myten om Fedor krossad. Och det var inte av nån elit-fighter heller. Det var av en fighter som gick 2-2 i UFC och blev totalägd av Junior Dos Santos och därefter sparkad.

Fedor är fortfarande lika lugn som alltid, han är fortfarande samma person som alla har kommit att beundra och till och med nästan älska. Han är endast besviken på sig själv för att han gjorde sina fans,vänner och familj besvikna. Denna förlust är i mina ögon det bästa som har hänt Fedors fighting karriär. Han har verkligen inte varit lika atletisk och smidig som han var förut i sina Pride dagar, och till och med hans management sade ett tag sen att han inte tränade lika mkt inför dessa nya galor som han gjorde inför Pride.
Han kommer komma tillbaka och starkare än någonsin.

Här är en postinterview med kejsaren
http://www.youtube.com/watch?v=yaXJ1LCwMQY
Citera
2010-06-27, 15:08
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Det tror jag med. Tänkte satsa nån tusenlapp på att Carwin vinner, hur gör jag då?
I lämplig tråd, UFC116, har nämnts följande:
Citat:
Ursprungligen postat av RonBurgundy
Oddsen på Carwin har sjunkit under 2,40 på alla svenska och amerikanska sajter nu. Ifall någon ska betta på Carwin får jag rekommendera William Hill. Brittisk sajt som fortfarande har Carwin till 2,62.
Själv spelade jag på Expekt.se när Shanes odds låg på 2,57.
Citera
2010-06-27, 15:19
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Fedor borde gå ned en viktklass.
Citera
2010-06-27, 15:30
Medlem
Första gången man fick in en 5-oddsare! Gött
Citera
2010-06-27, 15:45
Medlem
wohoftws avatar
I mina ögon är han nog fortfarande den största fightern inom MMA idag. Visst, han förlorade lite klumpigt nu och borde inte, som den erfarna grapplern han är, fastnat i den där triangeln. Men han har fortfarande ett häpnadsväckande record mot stora namn, men det är framför allt hans vilja att gå på avslut som gör att han vinner min respekt. Samt hans stora lugn i seger som nederlag, han förtjänar all respekt den mannen.
Citera
2010-06-27, 17:01
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
det positiva som kan komma ur det här är att Fedor känner behov av att få upp sin respekt igen och kanske rentav får för sig att signa med UFC i framtiden för att han känner sig mer motiverad att möta lite stora namn.

Om han nu dessutom får för sig att börja träna hårt igen, hans tränare har ju kommenterat att enda sen Pride gick under har han tränat för lite, ja då kan det bli riktigt intressant.
Detta vore drömscenariot ja.

Nu är den förlustfria sviten borta för evigt. Dags att börja ta chanser i matchningen igen.

En förlust eller två spelar föga roll.
Citera
2010-06-27, 17:03
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden

Werdum blev inte sparkad. Han blev erbjuden bra mindre pengar än tidigare och valde att lämna.

Edit: Fast min beskrivning är ju egentligen bara en trevligare sådan än din. Båda är ju korrekt. Man kan nog säga att han blev cuttad.
http://mmajunkie.com/news/13325/fabr...ase-by-ufc.mma
Senast redigerad av fugu 2010-06-27 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in