Det verkar stört omöjligt att få det att funka mellan dessa två falanger. UFC verkar helt ointresserad i att skriva en kontrakt som inte ger dom fullständiga rättiheter utan några kompromisser, och ett sånt kontrakt tror jag knappast fedor vill skriva.
För att Brock/UFC/Dana inte har något att vinna på matchen. I staterna är UFC "the shit" och många har inte ens hört talas om pride/dream eller ens Fedor.
Brock ses som störst bäst och vackrast i usa, vinner han så vinner han mot (i den amerikanska publikens ögon) en knubbig skogshuggare från Ryssland, om han däremot förlorar så förlorar han mot samma knubbiga skogshuggare.
Dåligt för imagen helt enkelt.
För att Brock/UFC/Dana inte har något att vinna på matchen. I staterna är UFC "the shit" och många har inte ens hört talas om pride/dream eller ens Fedor.
Brock ses som störst bäst och vackrast i usa, vinner han så vinner han mot (i den amerikanska publikens ögon) en knubbig skogshuggare från Ryssland, om han däremot förlorar så förlorar han mot samma knubbiga skogshuggare.
Precis..
Och en annan sak jag tänkte när jag gick igenom lite gamla pride matcher. Jämför publiken där med dom som idag ser på UFC.
I USA buar dom så fort någon av fighters inte gör nåt på 3 sekunder. Helt sjukt hur hjärndöda dom är, jag tycker dom ska hålla sig till Wrestling om dom bara söker underhållning.
Och en annan sak jag tänkte när jag gick igenom lite gamla pride matcher. Jämför publiken där med dom som idag ser på UFC.
I USA buar dom så fort någon av fighters inte gör nåt på 3 sekunder. Helt sjukt hur hjärndöda dom är, jag tycker dom ska hålla sig till Wrestling om dom bara söker underhållning.
Nu ska du inte genelisera helt och hållet. Allt beror iof var nånstans i USA galorna hålls.
Du borde se på senaste Dana-bloggen. Nåt fan skrev ett stort SIGN FEDOR utanför en affär han signerade i. I USA. De är kanske inte helt hopplösa?
Alltså, det är ju inte enbart Danas fel. Vi vet ju faktiskt inte vilka krav Finkelstein ställer. Sen är det ju klart att det blir konstigt om Fedor kommer in och får andra rättigheter än övriga fighters i UFC, då kommer säkerligen andra fighters snart ställa liknande krav.
Sen så håller jag självklart med om att Fedor är nr 1 HW i världen och p4p.
Alltså, det är ju inte enbart Danas fel. Vi vet ju faktiskt inte vilka krav Finkelstein ställer.
Visserligen sant men tycker ändå de båda skulle kunna komma upp med vettiga förslag, tex att Fedor får fortsätta hålla på med sin sambo, Dana är bara envis och inget annat, och nu har det gått så långt att han kommer verkligen inte ge sig. Är mera en principsak nu
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!