• 1
  • 2
2008-08-22, 11:58
Medlem
Finns det ngon som har ngon erfarenhet av att jobba som det de kallar CityMan t CityMail? Hur r arbetsvilkoren och lnen och sdant?
Tack p frhand
Citera
2008-08-22, 12:07
Medlem
Ja. Vilkoren r vl ungefr: Arbeta snabbare eller get fucked!
Lnen fr timanstllda r 89kr/h. 14400 balubas/mnad har jag fr mig att det r fr nyanstllda.

Jag skulle ALDRIG rekomendera ngon att jobba p Citymail. Frutom att ett arbetsmoment r annorlunda p posten(Posten kammar. Citymail stller) s har du ver 100kr/h p posten. Nackdelen r vl att du kr samma runda varje dag, vilket kan bli ganska lngtrkigt. S vlj posten om du kan.
Citera
2008-08-22, 18:03
Medlem
Deannas avatar
Det finns en gammal trd om Citymail, sk efter den.

Annars s r Citymail inte det bsta fretaget, vet tex att folk har svrt att f ut lner mm.
Citera
2008-08-22, 18:12
Medlem
TheInsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antant
Lnen fr timanstllda r 89kr/h. 14400 balubas/mnad har jag fr mig att det r fr nyanstllda.

Jag skulle ALDRIG rekomendera ngon att jobba p Citymail. Frutom att ett arbetsmoment r annorlunda p posten(Posten kammar. Citymail stller) s har du ver 100kr/h p posten. Nackdelen r vl att du kr samma runda varje dag, vilket kan bli ganska lngtrkigt. S vlj posten om du kan.

Inte ndvndigtvis. Dr jag jobbar finns vi flera som hoppar runt p olika distrikt beroende p var det behvs folk. I regel r det nyanstllda som fr gra det. Vi har mycket mindre press och bttre arbetsfrhllanden jmfrt med City Mail och hgre ln precis som du redan skrivit.
Citera
2008-08-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antant

Fr fast anstllda r mnadslnen 15125(14625 tom sista augusti)
Timlner fr vikarier r 101,4(98,1 tom sista augusti) Dessutom fr du hgre timmln ju lngre du jobbar.
Sen vad det gller att kamma (dvs sortera posten i stnde fack) istllet fr att stlla(dvs frs sortera upp efter gatunamn fr att sen sortera i den ordning omrdet ska kras) r det hoss citymail olika beroende p vilket kontor du jobbar. Vissa kontor (cmc) kammar all sin post. Det gller framfr allt lite nyare cmc. ven de Cmc som har vatt igng lngre r det mnga som brjar g ver till att kamma.

Olika cmc r olika jobbiga att arbeta p mycket beroende p vilken chef man har och hur stabilt det r
Citera
2008-08-23, 15:58
Medlem
Identisks avatar
rekomenderar inte ngon att jobba dr.
Slavlnerna r en av de strsta anledningarna.. annars finns det en trd sedan tidigare om du vill veta mer.
Citera
2008-08-23, 17:01
Medlem
Jag kan vl bara instmma, Citymail faller under kategorin skitjobb. Dock finns det bttre betalda skitjobb som r att fredra.

Men s illa r det inte faktiskt. Har du inget annat jobb s finns det ingen anledning att tacka nej till Citymail. Fortstt ska och sluta nr du fr ngot bttre.
Citera
2008-08-24, 17:08
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Fr fast anstllda r mnadslnen 15125(14625 tom sista augusti)
Timlner fr vikarier r 101,4(98,1 tom sista augusti)
Dessutom fr du hgre timmln ju lngre du jobbar.
Sen vad det gller att kamma (dvs sortera posten i stnde fack) istllet fr att stlla(dvs frs sortera upp efter gatunamn fr att sen sortera i den ordning omrdet ska kras) r det hoss citymail olika beroende p vilket kontor du jobbar. Vissa kontor (cmc) kammar all sin post. Det gller framfr allt lite nyare cmc. ven de Cmc som har vatt igng lngre r det mnga som brjar g ver till att kamma.

Olika cmc r olika jobbiga att arbeta p mycket beroende p vilken chef man har och hur stabilt det r
Stmmer verkligen det dr? Om det gr det, har min chef en hel del att st till svars fr. Tjnar som sommarvikarie 94:-/h inkl. semesterersttning. Var tidigare fast anstlld, men sa upp mig efter ett halvr.
Som tidigare sagts, ett riktigt skitfretag. Det r en strid strm av nya saker som ska implementeras och detta, samt de vanliga rutinerna ska ske i ett hgt tempo. Samtidigt verkar det vre skiktet, ofta inte ha en susning om va fan de hller p med. Ledningen verkar best av en bunt fuckups och retards.
Citera
2008-08-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka
Stmmer verkligen det dr? Om det gr det, har min chef en hel del att st till svars fr. Tjnar som sommarvikarie 94:-/h inkl. semesterersttning. Var tidigare fast anstlld, men sa upp mig efter ett halvr.
Som tidigare sagts, ett riktigt skitfretag. Det r en strid strm av nya saker som ska implementeras och detta, samt de vanliga rutinerna ska ske i ett hgt tempo. Samtidigt verkar det vre skiktet, ofta inte ha en susning om va fan de hller p med. Ledningen verkar best av en bunt fuckups och retards.
r nstan rtt, smg in sig ett litet fel......sorry Under en karens p 120 dagar utgr lgre timmln....

Det innebr (tom 2008-08-31 84 kr + semester dvs 94,08) 87 + semesterersttning, det blir inklusive semesterersttningen en timmln p 97,44. Karensen gllar endast fr timvikarier och inte fastanstlda

Sen kan man ju alltd ifrgastta om du som har varit fast anstlld ska g in p den lgsta nivn.
Lnken nedan r lnk till vikarielnerna
http://www.citymailklubben.se/vast/avtal/timlon/
Och nedan lgstalnetrappan fr fast anstllda
http://www.citymailklubben.se/vast/avtal/lagstaloner/

Mer information gr att lsa p nedan hemsida

http://www.citymailklubben.se
Senast redigerad av perish79 2008-08-24 kl. 18:05.
Citera
2008-08-24, 19:07
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
r nstan rtt, smg in sig ett litet fel......sorry Under en karens p 120 dagar utgr lgre timmln....

Det innebr (tom 2008-08-31 84 kr + semester dvs 94,08) 87 + semesterersttning, det blir inklusive semesterersttningen en timmln p 97,44. Karensen gllar endast fr timvikarier och inte fastanstlda

Sen kan man ju alltd ifrgastta om du som har varit fast anstlld ska g in p den lgsta nivn.
Lnken nedan r lnk till vikarielnerna
http://www.citymailklubben.se/vast/avtal/timlon/
Och nedan lgstalnetrappan fr fast anstllda
http://www.citymailklubben.se/vast/avtal/lagstaloner/

Mer information gr att lsa p nedan hemsida

http://www.citymailklubben.se
OK, d r jag med. Fr ta och kolla upp det med min CAM imorgon. Har lite annat ang lnen som behver diskuteras. Bl.a. ngra dagar dr jag frmodligen jobbat gratis. Jag r glad att jag bara har tv veckor kvar i sommar. Frbannade klpare.
Tack, fr lnkarna frresten!
Citera
2008-08-24, 21:58
Medlem
Pissjobb med dlig syn p hur mkt det betyder fr ett fretag att behandla sina anstllda vl. Jag jobbar dr enbart fr motionens skull. Hatar skiten. REKOMENDERAS EJ!
Citera
2008-08-25, 00:13
Medlem
Apanalol001s avatar
Jag krde p det i ca 2 veckor innan jag fick svar frn ett annat jobb.
Det kndes som att man var en negerslav p ett bomullsplantage i alabama i brjan utav 1700 talet och chefen var min vite herre.

Roliga var att folk som hade jobbat dr lite lngre var s pass hjrntvttade s de fick fr sig att springa upp och ner fr trapphusen, wtf???

Tungt, extremt trkigt jobb, vinterhalvret mste vara helt frjvligt, allt ska g s jvla fort nr man ska sortera posten, dligt betalt.

Enda som skulle kunna vara bra r ifall du r anstlld p heltid s slutar du lite tidigare, efter du har sprungit din runda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in