2008-08-25, 11:55
Medlem
Khaliths avatar
Har jobbat bde p Posten och p CityMail och mste sga att CityMail inte r ngot att rekommendera. Det var dlig ln, riktigt slavjobb, fick ta en lng jvla runda som egentligen r till fr brevbrare med bil och det kom alltid mngder av post till det omrdet s jag kom hem rtt s sent varje dag.
Om du har turen att f ett trapphusomrde s blir det nog mycket roligare. Visst, det r jobbigt i brjan, men jvlar vilken motion man fr. Men som sagt, sk p Posten istllet.
Citera
2008-08-25, 12:09
Medlem
Har ingen erfarenhet av Posten s jag kan inte jmfra med ngot annat. Jobbade iallafall ngra mnader p CityMail under 2003 och jag tyckte det var helt okej men jag skulle aldrig jobba dr igen

Brjade i augusti/september och d var det soft men det blev vrre mot vintern med all jvla reklam. En dag i mnaden skulle alla ha en fet golfkatalog ocks, ibland flera stycken till samma villa.
Vi fick sluta nr man var frdig med sin runda och hivat upp lite post infr morgondagen, efter man jobbat ett tag kunde man sin runda ganska bra och var det "normalt" med post kunde jag g hem runt 13.00 (hade fast ln s det blev okej timln).
Var man kvar i 6 mnader (eller 8 kanske det var) s fick man en bonus p 10 - 20 tusen, kommer inte ihg helt. Det var stooor omsttning p folk iallafall
Citera
2008-08-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanalol001
Roliga var att folk som hade jobbat dr lite lngre var s pass hjrntvttade s de fick fr sig att springa upp och ner fr trapphusen, wtf???

Citat:
Ursprungligen postat av Apanalol001
Enda som skulle kunna vara bra r ifall du r anstlld p heltid s slutar du lite tidigare, efter du har sprungit din runda.

Om du lgger ihop ett och ett s inser du att anledningen till springet r att man gr hem nr man r klar, inte hjrntvtt. Dom vill helt enkelt inte spendera mer tid n ndvndigt p jobbet, ett jobb som dom frmodligen avskyr lika mycket som du.
Citera
2008-09-10, 07:51
Medlem
hja. Klart man avskyr citymail. Jag skulle jobbat idag, sista dagen var det tnkt. Tog dock en rvare och frsov mig, och nu skiter jag faktiskt i att ens g dit. Var nd bara anstlld p visstidsanstllning per timma och tyckte att de hade noll koll nr det gllde att hjlpa de oerfarna och nya brevbrarna. Skickade en till oknda omrden med bristfllig information och dylikt.
Det r ju elakt av mig att inte g dit, men enligt avtalet behver jag inte och med tanke p att de enligt mig r utsugare och inte alls lika kvalitmssiga som Posten AB s...
Citera
2008-09-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGotAGun
hja. Klart man avskyr citymail. Jag skulle jobbat idag, sista dagen var det tnkt. Tog dock en rvare och frsov mig, och nu skiter jag faktiskt i att ens g dit. Var nd bara anstlld p visstidsanstllning per timma och tyckte att de hade noll koll nr det gllde att hjlpa de oerfarna och nya brevbrarna. Skickade en till oknda omrden med bristfllig information och dylikt.
Det r ju elakt av mig att inte g dit, men enligt avtalet behver jag inte och med tanke p att de enligt mig r utsugare och inte alls lika kvalitmssiga som Posten AB s...

Fortstt hll oss uppdaterade.
Detta kan bli intressant.
Citera
2008-09-15, 16:20
Bannlyst
Duger det som frsta jobb i ngot r om man inte fr tag p ngot annat eller r det helt vrdelst? Mste vl vara bttre n ingenting?
Citera
2008-09-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Duger det som frsta jobb i ngot r om man inte fr tag p ngot annat eller r det helt vrdelst? Mste vl vara bttre n ingenting?
jod jag tycker att det mycket vl kan duga som frstajobb. Mycket innom Bring Citymail(som dom numer heter) r "skit" men det r inte bara skit. Jag tycker personligen att det har blivit bttre nu n innan. Mycket av skiten handlar nog om att det periodvis kan vara stressigt och tungt.

En nackdel kan vara att blir man "timmis" s vill fretaget anvnda dig s lite som mjligt vilket kan reultera i att du bara fr jobba 4 timmar nr du vl r inne.

En stor del handlar ocks om vilket kontor du jobbar p d det kan vara stora skillnader hur tungt och jobbigt det r.
Citera
2008-09-15, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
jod jag tycker att det mycket vl kan duga som frstajobb. Mycket innom Bring Citymail(som dom numer heter) r "skit" men det r inte bara skit. Jag tycker personligen att det har blivit bttre nu n innan. Mycket av skiten handlar nog om att det periodvis kan vara stressigt och tungt.

En nackdel kan vara att blir man "timmis" s vill fretaget anvnda dig s lite som mjligt vilket kan reultera i att du bara fr jobba 4 timmar nr du vl r inne.

En stor del handlar ocks om vilket kontor du jobbar p d det kan vara stora skillnader hur tungt och jobbigt det r.
Hrligt, ska nmligen p intervju p onsdag ;P
Citera
2008-09-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Hrligt, ska nmligen p intervju p onsdag ;P
Fr vl nska dig lycka till d! Vilket kontor ska du till d?
Lite inside information r att intervun brukar va i 2 delar. en dr man fr bertta om sig sjlv och s, och 1 som bestr i ett "test" dr man exempelvis ska sortera adresser eller ringa in liknande efternamn p tid

Vilka typer det kommit in och skt jobb dr jag jobbar..... vi har haft tjejjer som haft med sin man och velat ha med han under intervjun. Eller som en gng, en som inte kunde cykla. Men kanske tar den priset som kom in med rullstol och vill ha jobb som cityman, dock inte p mitt kontor.
Senast redigerad av perish79 2008-09-15 kl. 21:17.
Citera
2009-03-28, 13:47
Bannlyst
Sorteringen

Jag har under ngra r jobbat p bring citymails sortering. Vi tar hand om en massa post som kommer in frn tryckerierna. Ibland r det vldigt tunga kataloger och dylikt. Man ska inte jobba ver och vi fr inte ta in extrafolk vilket sklart betyder att de anstllda mste slita hund, eller som ngon skrev "jobba som en neger".

Som mnga sger r lnen skitdlig. Den ligger p ca. 16000 - 17500 i mnaden fre skatt, semesterersttnngen r inrknad i lnen. Vi har inte heller ngot vikttillgg trots den tyngd vi mste hlla p att bra varje dag.

Fackfrbundet SEKO verkar inte heller gra ngot fr att vi ska f bttre ln + vikttillgg. De verkar mest st med hatten i handen och sga "ja husbond".

Jag och andra har lnge frskt att hitta nytt jobb, men det blir vl till att utbilda sig, vilket frmodligen gr att man fr skulder.
Citera
2009-08-28, 00:53
Medlem
abborrmasters avatar
Har krt min frsta vecka p upplrningen nu... Verkar tamefan helt okej.
Citera
2009-08-28, 06:58
Medlem
mhns avatar
Har jobbat som cityman i nio r. Just det - nio r! Tycker det r helt ok. Knner absolut ingen stress, dock r det inte helt ovanligt att knna tristess, ty det r inte vrldens roligaste jobb. Jag tror det r av stor vikt vilket CMC (postkontor) man hamnar p. Jag har jobbat p samma kontor hela tiden, och dr har det alltid fungerat bra och det har alltid varit god stmning vilket frklarar min instllning till fretaget. Det trkigaste r den otroligt hga personalomsttningen, nra 100% av personalen r utbytt efter 1,5 r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in