Hakar på här!
Jag började dricka när jag va 14, innan dess va jag en lite udda, blyg unge. Alkoholen gjorde det mycket lättare för mig att öppna upp och släppa den sociala stressen samt glömma livets svårigheter. Dock har jag alkoholism i familjen så min kropp är optimerad för konsumtion, jag somnar inte och jag spyr inte - kan hålla på hur länge som helst. Var ofta den som satt uppe sist. Blackade ut en del och hade några obehagliga upplevelser av det i tonåren.
Problemen blev svårare när jag va 20+ och började mixtra med droger. Sjukskrev mig från jobbet för att jag var bakis eller helt enkelt inte slutat supa på morgonen. Har varit otrogen och hamnat i massa bråk. Ramlat från träd och trappor och slagit mig rejält. Blivit suicidal på sena nätter. Varit relativt högfungerande när det kommer till plugg och jobb dock, och haft kompisar som druckit med mig så det har ändå känts okej. Typ fram tills jag började fortsätta dricka hemma själv efter att ha varit ute med kompisar..
Jag har kommit fram till att alkoholen stör för mycket så har tagit kontakt med Respons Alkoholrådgivining. Syftet där är att få en ny relation till alkoholen, jobba med psykolog med problemen som i botten gör att man vill dricka. Nu har jag varit nykter i 3 veckor och det blir lättare och lättare att ta sig an sociala sammanhang ju mera jag exponerar mig. Förhoppningsvis kan jag börja lita mera på mig själv så det inte är rysk rullett varje gång man känner för att ta et glas.
Dock tycker jag fredagar, som i dag, känns antiklimax och tråkiga. Var inte riktigt vad jag ska ta mig till.
Fint att läsa allas inlägg, hejar på er!
Jag började dricka när jag va 14, innan dess va jag en lite udda, blyg unge. Alkoholen gjorde det mycket lättare för mig att öppna upp och släppa den sociala stressen samt glömma livets svårigheter. Dock har jag alkoholism i familjen så min kropp är optimerad för konsumtion, jag somnar inte och jag spyr inte - kan hålla på hur länge som helst. Var ofta den som satt uppe sist. Blackade ut en del och hade några obehagliga upplevelser av det i tonåren.
Problemen blev svårare när jag va 20+ och började mixtra med droger. Sjukskrev mig från jobbet för att jag var bakis eller helt enkelt inte slutat supa på morgonen. Har varit otrogen och hamnat i massa bråk. Ramlat från träd och trappor och slagit mig rejält. Blivit suicidal på sena nätter. Varit relativt högfungerande när det kommer till plugg och jobb dock, och haft kompisar som druckit med mig så det har ändå känts okej. Typ fram tills jag började fortsätta dricka hemma själv efter att ha varit ute med kompisar..
Jag har kommit fram till att alkoholen stör för mycket så har tagit kontakt med Respons Alkoholrådgivining. Syftet där är att få en ny relation till alkoholen, jobba med psykolog med problemen som i botten gör att man vill dricka. Nu har jag varit nykter i 3 veckor och det blir lättare och lättare att ta sig an sociala sammanhang ju mera jag exponerar mig. Förhoppningsvis kan jag börja lita mera på mig själv så det inte är rysk rullett varje gång man känner för att ta et glas.
Dock tycker jag fredagar, som i dag, känns antiklimax och tråkiga. Var inte riktigt vad jag ska ta mig till.
Fint att läsa allas inlägg, hejar på er!