2008-08-21, 15:00
Bannlyst
Från intervjun angående ledarstilen:
Citat:
Alla är missnöjda med Jens ledarstil, han hotar folk till att få som han vill men dom snackar skit bakom hans rygg. Han är skyldig flera personer i gruppen pengar, har "tappat bort" pengar GFN fått från Info-14 för att trycka flygblad och så vidare.

http://www.motkraft.net/text/382
Citera
2008-08-21, 15:04
Medlem
Burquettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
blablabla

han har ju massor med anledningar att inte vilja bli kopplad till den infon. självklart, men nu så är det ju så att FNG tydligen sitter på bevis för motsatsen. fram med dom då för fan!
Och varför tycker du att det är irrelevant med bevis? blir ju svårt att tro på nått du skriver med den inställningen...

FN är ett sårbart projekt, dålig gallring bland rekryter och tom populistisk propaganda. att dom inte kan hålla käften om hemlisar gör ju inte saken bättre och då är det ju skönt att kunna göra sken av att faktiskt försöka täta läckorna.
Citera
2008-08-21, 15:11
Bannlyst
Även om man är antinazist som jag så får man ju se texten för vad det är, propaganda och personlig hämd.

Det enda man riktigt kan utläsa är att det rör sig om två subkulturella grupper av trasiga människor där politiken spelar liten eller ingen roll.
Senast redigerad av Boy 2008-08-21 kl. 15:13.
Citera
2008-08-21, 15:24
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
det är intressant i det speciella fallet 6 juni, han hävdar ju själv att det inte var han som gav den infon till afa/rf. där är det uppgift mot uppgift som gäller tills de anklagande kan presentera hållbara bevis.

Citat:
6 Juni var det han som golade. En fd aktivist har varit borta i nått år eller 2 från rörelsen men kände att det är dags att komma tebax så han bestämmer sig för att följa med på folkets marsch. då den här aktivisten inte visste att sebb var en golare så lurar sebb, aktivisten att ge ut samlingsplatsen osv genom msn.
http://www.nordisk.nu/showpost.php?p=311462&postcount=99
Citera
2008-08-21, 15:31
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Och själv väljer ju du att på samma sätt tro dina egna, för jag kan sätta mycket på att du inte känner sebb eller hans fd nära vänner.
Om du inte vet att det pågår vissa saker som bryter helt mot många av de värderingar nazister har så kanske du ska vänta tills du blir byxmyndig med att uttala dig eller så kanske du bör öppna ögonen och börja gå ut lite oftare.

Givetvis väljer jag att tro på info 14;s artikel. Tror jag är mer insatt än dig. Ta själv och öppna ögonen och se dig omkring, din mångkulturella dröm är kanske inte så fin som du tror.
Citera
2008-08-21, 15:41
Bannlyst
Jag vet inte om denna "Sebb" talar sanning, lögn eller överdriver - men frågan måste ju ställas varför han inte sa eller gjorde något när hans polare inte bara knarkade utan också slog tjejer.

Säger väl en del om honom antar jag.
Citera
2008-08-21, 15:45
Medlem
Burquettes avatar
Boy;

Citat:
rimligen ligger det väl en del sanningar i båda texterna, men det är ju just det som är poängen, det räcker ju med att 1/5 av det som står på motkraft stämmer för att GFN ska vara ett jävla praktpack.
det blir lika jobbigt om endast 1/5 av Info14's artikel stämmer, hur i helvete kan man ha överseende med en sån gruppmedlem så länge?

det här är fet-fail för FNG hur man än väljer att bedömma informationen.
Citera
2008-08-21, 15:50
Bannlyst
Citat:
Boy;

Visst, det verkar ju inte vara något trevligt gäng om en 1/10 stämmer.

En sak jag anmärkte på var att han tyckte hans "politiska" polare skulle hjälpa honom mot någon yrkeskriminell.

Det är ju när man ser sådana människor man börjar ifrågasätta den allmänna rösträtten.

Men samma resonemang funkar ju på dem som gjort intervjun, var de så jävla revolutionära feminster så borde de väl sänkt en sådan kille när han tom släppte in dem i sitt hem.

Två trasiga subkulturella ungdomsgäng med andra ord...
Citera
2008-08-21, 20:20
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Jag vet inte om denna "Sebb" talar sanning, lögn eller överdriver - men frågan måste ju ställas varför han inte sa eller gjorde något när hans polare inte bara knarkade utan också slog tjejer.

Det var ju just det han gjorde. Han lämnade den rörelsen.

Well, betydligt mer material från kamrat Sebb kommer nog trilla fram, ska bli intressant o se även fortsatta reaktionen om att allt är lögn. Men han var kanske kungen av photoshop också.

Föresten, är det fortfarande en "sanning" inom nationella kretsar att Raubjörn dog av hjärtproblem? Och att Timmy Gross också gjorde det?

Levande män kan ljuga, men inte döda.

Frågan är bara hur nationella kan leva med den dubbelmoralen - att utmåla sig som moralens väktare, när deras medlemmar lever tvärtemot sina egna regler. Skitisamma, ni kommer behöva sitta här på forumet och säga att allt är lögn. Men alla som har haft kontakt med GFN/FNG vet en annan sida av historien. Och den sanningen kommer ligga och skava, glappet mellan "propaganda" och verklighet kommer konstant slita, tills folk till slut drar pga av hyckleriet. Alla som känner Sebb, på båda sidor, vet att han talar sanning, även om han drivs av hämndbegär mot en rörelse som svikit honom.

Fast det går ju alltid att lösa med den berömda Pihlströmska vändningen: "nationalister knarkar inte/våldtar inte. om en nationalist knarkar/våldtar, är han inte nationalist, och på så sätt är nationalismen fläckfri". Yeah right.
Citera
2008-08-21, 21:03
Bannlyst
var han en av de som var med i Hisingen beer nazis? Bästa namnet någonsin.

Att knark, anabola och unga flickvänner är vardagsmat i nazirörelsen har väl folk vetat i åratal. Var han inte GFNare han som dömdes för sex med mindreårig eller vad det var?

Hur många Sebastian finns det egentligen? Han nassen i Under en blågul himmel(film) heter ju också det och bor på Hisingen och knarkar.

Den kriminella som är sur lär ju vara nån langare.
Citera
2008-08-21, 21:07
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Fast det går ju alltid att lösa med den berömda Pihlströmska vändningen: "nationalister knarkar inte/våldtar inte. om en nationalist knarkar/våldtar, är han inte nationalist, och på så sätt är nationalismen fläckfri". Yeah right.

Vem fan är Pihlström? Men resonemanget använder ju Afa/Rf hela tiden - om någon av dem åker fast eller får stryk så är det "oskyldiga amnestymedlemmar" som inte har någon som helst koppling till Afa.

När jag kollar in Afas hemsida så ser jag att vid några tillfällen har de gått ut med att "X är inte medlem i Afa" vilket är rätt lustigt då bevisen varit överväldigande för motsatsen och Afa ändå inte säger sig ha några medlemmar.
Citera
2008-08-21, 21:47
Medlem
Burquettes avatar
....men nu handlar ju inte tråden om vad afa gör eller inte gör. vill du gnälla om det kan du ju göra det här https://www.flashback.org/showthread.php?t=392881 eller blogga. typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in