2002-07-31, 21:14
äldre konto (old)
Ej medlem
jag tycker det är smått irriterande att många kritiserar AFA så hårt för vad dom gör mot SD,ND och NSF.men som en anna debattör sa,så är AFA egentligen bara en motpol till dessa mer eller mindre nationalistiska/nazistiska organistaioner.jag upplever inte alltid att det AFA gör är rätt men jag tycker det är fel att lägga all skuld på AFA.problemet med dom som klagar på AFA är nog att dom tror att AFA är en organisation som ska finnas som alernativ till dom etablerade partierna.kort sagt dom tar dom på ett för stort allvar.jag ser dom själv som den utomparlamentariska vänsterns "militanta" gren.Blood & Honor är ju typ nazisternas AFA.jag kan inte försvar allt som AFA gör men när nazisterna löper amok då är dom bra att ha.
2002-07-31, 21:28
äldre konto (old)
Ej medlem
...vad är det som är så bra med gatukravaller och stenkastning??Är det acceptabelt att mordhota sina politiska motståndare såsom AFA och nazister har för vana att göra?AFA verkar vara en förtäckt huliganklubb med samma organisation och massbeteende som vilken huliganklick som helst.Det är samma hjärndöda masspsykos,individerna upphör att vara individer och går i stället upp i en fanatisk massa som hetsar upp varann.
Till råga på allt är de för fega för att visa sina finniga ansikten och uppträder i stället maskerade! :evil:
2002-08-01, 11:20
Medlem
Memnoks avatar
Wizdaniel: Idioter är idioter oavsett vilken sida om mitten de står på. Bara för att AFA är mot nazister kan man ju inte låta dom hålla på hur som helst.

Och det är ditt och annat vänsterfolks tysta medgivande som ger dom legitimitet. Fattar egentligen inte hur du kan resonera som du gör. "Behövs som motpol"..... har det aldrig slagit dig att de nazistiska grupperna kanske ser sig själva som motpol också.

"öga för öga gör hela världen blind"
-Mahatma Ghandi
2002-08-01, 12:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Om en demokrati inte kan rättfärdiga sig själv med demokratiska medel så förtjänar den att gå under. Att sabotera andra gruppers yttrande- och mötesfrihet på det sätt som AFA gör är precis lika vidrigt fascistiskt som det deras motståndare står för.
2002-08-01, 14:10
äldre konto (old)
Ej medlem
som vanligt blir man grovt missförståd."Bara för att AFA är mot nazister kan man ju inte låta dom hålla på hur som helst. " isåfall kan man resonera så här,bara för att nazisterna är mot AFA kan man inte låta dom hålla på hur som helst.jag ger inte mitt tysta medgivande till alla deras aktioner.ibland anser jag att deras aktioner är rättfärdigade men inte alltid.ja skrev inte "behövs som motpol" jag skrev att dom är det."öga för öga gör hela världen blind",detta är sant men vad kan man göra?världen är en kall och hård plats.sen kanske det är värt att notera att AFA aldrig dödat någon,men det har nazisterna.jag har sagt det förut,"fight fire with fire".fast jag,som är typ pacifist föredrar fredliga metoder.
2002-08-01, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wizdaniel
som vanligt blir man grovt missförståd."Bara för att AFA är mot nazister kan man ju inte låta dom hålla på hur som helst. " isåfall kan man resonera så här,bara för att nazisterna är mot AFA kan man inte låta dom hålla på hur som helst.jag ger inte mitt tysta medgivande till alla deras aktioner.ibland anser jag att deras aktioner är rättfärdigade men inte alltid.ja skrev inte "behövs som motpol" jag skrev att dom är det."öga för öga gör hela världen blind",detta är sant men vad kan man göra?världen är en kall och hård plats.sen kanske det är värt att notera att AFA aldrig dödat någon,men det har nazisterna.jag har sagt det förut,"fight fire with fire".fast jag,som är typ pacifist föredrar fredliga metoder.

När stoppar nazisterna andras mötesfrihet? Det är regel att AFA gör sådant. Vänstern har dödat folk. De har också våldtagit otroligt många flickor.
2002-08-01, 19:32
äldre konto (old)
Ej medlem
jag trodde nazister var utpräglade antidemokrater...om dom inte respekterar demokratiska ideal ska dom väl inte få åtnjuta grundläggande demokratiska rättigheter?om nazisterna hade makten skulle det inte vara demokrati,eller hur?skulle vänstergrupper få ha öppna möten om nazisterna hade makten?resten av ditt inlägg vet jag inte hur seriöst jag ska ta...
2002-08-01, 20:06
äldre konto (old)
Ej medlem
AFA vs Neo-nazis

Ont ska med ont förgöras.

Nazisterna har ett ideal och en moralisk tro som får en ateist att tro djävulen skulle ha startat ett parti här på jorden. Deras metoder är motbjudande och om ingen stoppar dom så har de fri spelplan. Pacifistiska budskap kommer knappast att stoppa dom. Obeväpnade kvinnor, äldre män och barn(judar) stoppade knapppast dom.

Ändamålen helgar medlen. Bara inte ändamålen försvinner ur sikte.
2002-08-01, 20:49
äldre konto (old)
Ej medlem
kampen-kommer har en poäng.vad säger nazistdebattörerna om det?
2002-08-01, 21:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är ingen nazistdebattör(så har jag sagt det).Jag måste säga att vänstern ivrigt uppbackade av media uppförstorar problemen med nazister.De är fortfarande en försvinnande minoritet som aldrig någonsin kommer att få ett reellt politiskt inflytande.De verkar som AFA/rånluvevänstern försöker att bygga upp en fiendebild som ej har med verkligheten att göra.Återigen kan jag bara dra parallellen med fotbollshuliganer som bara vill slåss med motståndarlagets huligansvans. :evil:
2002-08-01, 21:45
äldre konto (old)
Ej medlem
att nazisterna skulle vara en betydelselös minoritet är knappast realistiskt.den "bild som AFA och rånluvevänstern målar upp" är faktiskt sann.Att likna AFA vid fotbollshuliganer är väldigt löjligt att göra.norad,vad är du då?höger eller vänster?
2002-08-01, 21:54
äldre konto (old)
Ej medlem
...jag anser att det är samma flockbeteende som styr AFA/rånluvevänstern som det som fotbollshuliganer uppvisar.Anser också att nazister får en massa gratis publicitet i t ex kvällstidningarna.En publicitet som ej står i paritet med vad de kan åstadkomma.

Höger eller vänster?En bit högerut.
Kommer vi längre än så här,wizdaniel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in