Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
Jag tog upp detta kända problem i en annan tråd, men tänkte att jag skulle vilja veta mer utförligt vad folk anser om det. Problemet är följande:
Julie och Mark är syskon. Under sommarlovet åker de tillsammans till Frankrike. En sen kväll när de befinner sig ensamma i en liten stuga vid stranden känner de att det vore spännande att ha sex med varandra. Det skulle hur som helst bli en ny erfarenhet för dem båda två. Julie äter visserligen redan p-piller men Mark ser ändå till att använda kondom för säkerhetens skull. De tycker båda att det var en skön upplevelse, men de bestämmer sig trots allt för att inte göra det igen. Den natten blir deras stora hemlighet, och de känner att de står varandra ännu närmare än förut.
Var det okej att de hade sex med varandra?
Motiverade svar tack.
Jag ser inte hur det inte skulle kunna vara okej.
Varför skulle det vara *fel*?
För att samhället tycker så?

Lol! Vore det fel att äta äpplen om samhället sade så? ... Inte enligt mej i alla fall
Dom hade sex, det kommer inte bli ett missfall. Och?
Och även om det hade blivit ett missfall... och?
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Nej, det var inte okej, av den anledningen att då går man förbi orsaken till varför de idkat incest. Handlingen i sig är allvarlig och vad kan tänkas ligga bakom den, det missar man genom att säga att det är okej. Det är inte vilka "vanliga" människor som helst som gör så. De måste vara skadade på något viss och genom den handlingen fortsätter de skada varann, även om de nu tycks gilla det. Incest är alltid att skada en annan människa, även om de inblandade tycks vara med på det.
Uhm, Hejsvejs fråga:
Är incest okej?
Ditt svar:
Nej, det är fel, eftersom det är fel.
Det är inte ett motiverat svar, försök igen