Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-20, 03:45
  #13
Medlem
SunshineBlinds avatar
Kan ju bara skjuta in med att skallen i videon du länkade till (HAHA för den videon btw) troligen är fejk, men OM den skulle vara riktigt så tillhörde den nog en indianstam som levde i norra amerika som band sina barns huvuden hårt för att forma de sådär.
Citera
2008-03-20, 04:05
  #14
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag talar inte om solens påverkan. Nibiru kan observeras vid sydpolen i dag. Med blotta ögat på våra breddgrader dröjer till 2010.
Jag vill bara att vi skall vara observanta:
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
Oj vilken jättefin video med trams... Var börja? Ok "Nibiru kan bara ses från sydpolen". Så man kan bara se Polstjärnan från nordpolen? Halva planeten kan se Polstjärnan. Följaktigen skulle Sydamerika, Australien och Afrika kunna se Nibiru och inte bara Antarktis. I Australien finns det Anglo-Australiska observatoriet (inte styrt av NASA) i perfekt position för att se det södra himla valvet. Inga mystiska planeter hittade (dock en väldig massa fina planetformade nebulosor varav NGC 2438 är den i videon). Vad har vi mer? Jo. European Southern observatory i Chile (inte heller kontrollerat av NASA). Ett av de kraftfullaste teleskopen på jorden med utsikt över södra himla valvet. Inga mystiska planeter hittade.

"Nibiru skapade asteroidbältet genom att förstöra planeten Maldek". Inte riktigt. Inget förstördes för att skapa asteroid bältet. Gravitationell resonans mellan Jupiter och solen skapar luckor i bältet som gör att inget kan finnas där (Kirchwood luckor). Om grumset som finns där inte kan komma tillräckligt nära varandra för att påverkas av varandras tyngdkraft så blir det liksom svårt att tillverka en planet. Asteroid bältet består av skräp som blev över efter att planeterna bildats. Och om man slog ihop alla stenar som flyter omkring där så får man inte ens ihop till en månmassa. Och om Nibiru stör planeternas omloppsbanor så mycket, hur kommer sig att Venus bana är så gott som cirkulär?

Bilderna på Nibiru som en "helt normal person" tagit har jag ingen direkt förklaring på men ett föremål som skulle vara så avlägset som Nibiru skulle vara kan inte röra sig med en så hög relativ hastighet. Punkten rör sig över hela himlen på några minuter! (notera fartyget vid horizonten). Det är omöjligt.

Allt är stackars Nibirus fel. Den bibliska översvämningen. Att Atlantis sjönk. Att Karolina Klüft lägger av med sjukamp...
__________________
Senast redigerad av Sadoman 2008-03-20 kl. 04:35.
Citera
2008-03-20, 04:07
  #15
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Kan ju bara skjuta in med att skallen i videon du länkade till (HAHA för den videon btw) troligen är fejk, men OM den skulle vara riktigt så tillhörde den nog en indianstam som levde i norra amerika som band sina barns huvuden hårt för att forma de sådär.

Var även standard och "skönhetsideal" i Centralamerika. Ganska hemskt faktiskt...
Citera
2008-03-20, 08:49
  #16
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Visst kan vi ifrågasätta.
Det är inte det.
Det jag vill veta är om vi kan observera en tionde planet som kommer in i vårt solsystem.
Jag har observerat att jordbävningar har blivit mer och mer vanliga.
Jag har även observerat att magnetiska störningar som stör den digitala trafiken har blivit mer och mer vanliga.
Detta kan inte förklaras med den globala uppvärmningen. Det är nå't annat.

Om denna himlakropp nu är på väg så kan vi från maj-08 börja registrera den på våra breddgrader.
Därför startade jag denna tråd.

Jag önskar jag har fel.

Om det nu visar sig att vi inte kommer att kunna registrera den i maj blir du lugnad då eller kommer du att säga att vi får vänta till juni?
Citera
2008-03-20, 09:39
  #17
Medlem
Sigge skoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Visst kan vi ifrågasätta.
Det är inte det.
Det jag vill veta är om vi kan observera en tionde planet som kommer in i vårt solsystem.
Jag har observerat att jordbävningar har blivit mer och mer vanliga.
Jag har även observerat att magnetiska störningar som stör den digitala trafiken har blivit mer och mer vanliga.
Detta kan inte förklaras med den globala uppvärmningen. Det är nå't annat.

Om denna himlakropp nu är på väg så kan vi från maj-08 börja registrera den på våra breddgrader.
Därför startade jag denna tråd.

Jag önskar jag har fel.
Du har ingen bok du säljer som kan hjälpa mig ifall planten kommer? eller något tips på en bok?
Citera
2008-03-20, 10:39
  #18
Medlem
rangels avatar
Vad sägs om att Nibiru skulle passerat för en 5 år sedan?

http://www.rense.com/ufo5/nib2000.htm
http://www.planet-x.150m.com/
http://www.encyclopedia.com/doc/1G1-94044228.html

Som Nasa också konstaterar:
http://nai.nasa.gov/astrobio/astrobi...il.cfm?ID=2759
Citera
2008-03-25, 20:39
  #19
Medlem
inkvisitivs avatar
Har Xenu något med niburu att göra? Det verka har lika stor trovärdighet... "There is one born every minute"...

Bara en sidnot.
Citat:
Visst kan vi ifrågasätta.
Jag har observerat att jordbävningar har blivit mer och mer vanliga.
Jag har även observerat att magnetiska störningar som stör den digitala trafiken har blivit mer och mer vanliga.
Du kanske uppleva att det finns fler jordbävningar, själv säger jag "vad bra att teknologin blir bättre och bättre att känna av vibrationer i de tektoniska plåtarna. Kanske en dag rädda det liv".
Solen är mycket lung och hara varit så för 7-8 år nu, att fler digitala apparaterna störs är att tekniken blir mer och mer elegant, förr var en digital klocka som en tegelsten, nu kan de vara 12 pixlar bredd....
Alla fakta runt vår jords hälsa finnes på http://www.disastercenter.com/
Citera
2008-03-25, 21:36
  #20
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Du kanske uppleva att det finns fler jordbävningar, själv säger jag "vad bra att teknologin blir bättre och bättre att känna av vibrationer i de tektoniska plåtarna. Kanske en dag rädda det liv".
Solen är mycket lung och hara varit så för 7-8 år nu, att fler digitala apparaterna störs är att tekniken blir mer och mer elegant, förr var en digital klocka som en tegelsten, nu kan de vara 12 pixlar bredd....
Alla fakta runt vår jords hälsa finnes på http://www.disastercenter.com/

Jag är övertygad om att antalet ökar men man rapporterar inte lika ofta i dag.

Citat:
Since A.D. 1900, the growth in major earthquakes has been relentless.
From 1900 to 1949 it averaged three major quakes per decade.
From 1949 the increase became awesome with 9 killer quakes in the 1950's; 13 in the 60's; 56 in the 1970's and an amazing 74 major quakes in the 1980's.
Finally, in the 1990's, as [sic] the present rate, we will experience 125 major killer quakes in this decade
(Source: U.S. Geological Survey Earthquake Report, Boulder, Colorado).

Vi har under denna tid haft instrument för att mäta "major quakes".
__________________
Senast redigerad av sten.b 2008-03-25 kl. 21:42.
Citera
2008-03-26, 12:45
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman


Bilderna på Nibiru som en "helt normal person" tagit har jag ingen direkt förklaring på men ett föremål som skulle vara så avlägset som Nibiru skulle vara kan inte röra sig med en så hög relativ hastighet. Punkten rör sig över hela himlen på några minuter! (notera fartyget vid horizonten). Det är omöjligt.

Dessutom ser man en palm på de bilderna vilket rimmar ganska illa med att Niburu BARA kan ses från de mest södra delarna av jorden. Det påstås även att Niburu kommer "underifrån" men på bilderna ser man ju Niburu i samband med solen....

Att sten.b inte fattar är iofs förklarligt då han är en hjändöd idiot men det är ändå kul att se hur blinda människor som han egentligen är.
Citera
2008-03-26, 12:58
  #22
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag är övertygad om att antalet ökar men man rapporterar inte lika ofta i dag.
Så, du tror att statistiken ljuger men du hänvisar samtidigt till U.S GSER för att påvisa att du har statistiska data som stödjer din teori? Du gör det bekvämt för dig min herre.
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vi har under denna tid haft instrument för att mäta "major quakes".
Since A.D. 1900, the growth in major earthquakes has been relentless.
From 1900 to 1949 it averaged three major quakes per decade.
From 1949 the increase became awesome with 9 killer quakes in the 1950's; 13 in the 60's; 56 in the 1970's and an amazing 74 major quakes in the 1980's.
Finally, in the 1990's, as [sic] the present rate, we will experience 125 major killer quakes in this decade
(Source: U.S. Geological Survey Earthquake Report, Boulder, Colorado).
Så varför studerar vi inte U.S GSERs statistik över jordbävningar 2000-2008

Number of Earthquakes Worldwide for 2000 - 2008
Located by the US Geological Survey National Earthquake Information Center
http://neic.usgs.gov/neis/eqlists/eqstats.html

GSER besvarar själva frågan om antalet jordbävningar faktiskt ökat:
http://earthquake.usgs.gov/learning/...arthquakes.php
We continue to be asked by many people throughout the world if earthquakes are on the increase. Although it may seem that we are having more earthquakes, earthquakes of magnitude 7.0 or greater have remained fairly constant.

A partial explanation may lie in the fact that in the last twenty years, we have definitely had an increase in the number of earthquakes we have been able to locate each year. This is because of the tremendous increase in the number of seismograph stations in the world and the many improvements in global communications. In 1931, there were about 350 stations operating in the world; today, there are more than 8,000 stations and the data now comes in rapidly from these stations by electronic mail, internet and satellite. This increase in the number of stations and the more timely receipt of data has allowed us and other seismological centers to locate earthquakes more rapidly and to locate many small earthquakes which were undetected in earlier years. The NEIC now locates about 20,000 earthquakes each year or approximately 50 per day. Also, because of the improvements in communications and the increased interest in the environment and natural disasters, the public now learns about more earthquakes.

According to long-term records (since about 1900), we expect about 17 major earthquakes (7.0 - 7.9) and one great earthquake (8.0 or above) in any given year.

Som du mycket riktigt säger har vi instrument för att mäta jordbävningar. Men då instrumenten blivit bättre och fler ökar naturligtvis antalet rapporter exponentiellt.

Edit: Jag bara måste fråga. Om jorden går under 2012, varför lägger då NWO ner så mycket kraft på att skapa ett världsherrravälde? Om fyra år är allt över.
__________________
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-03-26 kl. 13:01.
Citera
2008-03-26, 17:50
  #23
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så, du tror att statistiken ljuger men du hänvisar samtidigt till U.S GSER för att påvisa att du har statistiska data som stödjer din teori? Du gör det bekvämt för dig min herre.

Så varför studerar vi inte U.S GSERs statistik över jordbävningar 2000-2008

Som du mycket riktigt säger har vi instrument för att mäta jordbävningar. Men då instrumenten blivit bättre och fler ökar naturligtvis antalet rapporter exponentiellt.

Man kan fråga sig varför deras rapport från 90-talet skiljer sig så markant från det man väljer att rapportera i dag.

Självklart har man instrument i dag som kan markera mindre skalv men här var det fråga om "major killer quakes".

Det är av nå'n anledning väldigt svårt att få fram en klar översikt över statestik av jordbävningar under 1900-talet till i dag.

"According to sources from Energy, Mines and Resources Canada there were, from 1900 to 1969, about 48 earthquakes that registered at 6.5 or more on the Richter Scale. This is an average of 6 per decade. From 1970 to 1989 there were 33 earthquakes measuring 6.5 or more. This is an average of 17 per decade. From January 1990 to July 1990 there were 10 earthquakes of 6.5 or greater. This is 10 major earthquakes in just six months. And from July 1990 to October 1992 there were 133 earthquakes which measured at 6.5 or greater. This averages out to 600 per decade."

Citat:
Edit: Jag bara måste fråga. Om jorden går under 2012, varför lägger då NWO ner så mycket kraft på att skapa ett världsherrravälde? Om fyra år är allt över.

Vem har sagt att jorden skall gå under?
__________________
Senast redigerad av sten.b 2008-03-26 kl. 18:01.
Citera
2008-03-26, 19:15
  #24
Medlem
inkvisitivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Vem har sagt att jorden skall gå under?
Dagz för herren att läsa på lite fler konspirationer. Men du behöva inte läsa längre än bibeln för att veta att "Armageddon" Eller kriget vid Meggido kommer att sker ~2012...

beatus qui legit et qui audiunt
verba prophetiae et servant ea quae
n ea scripta sunt tempus enim prope est...
__________________
Senast redigerad av inkvisitiv 2008-03-26 kl. 19:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback