Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-12, 23:12
  #1
Medlem
Vet inte om jag har kommit till rätt ämne att lägga threaden i. Men vi har en typ kallad festival här i min stad och det är några kanadicker här som spelar hockey cup och jag gick förbi deras gäng och dem sa "look at that player" och skrattade lite. är det något posetivt eller negativt där borta ? :O
Citera
2008-08-12, 23:15
  #2
Medlem
H0nkens avatar
Eftersom de skrattade så tror jag inte att det var någonting positivt, tyvärr.
Citera
2008-08-12, 23:17
  #3
Medlem
haha inte riktigt sånt hån skratt, och är inte ute riktigt efter det på de viset, men vad betyder ordet player där? här är det ju leka med andras känslor, men när man tittar på filmer och sånt verkar det vara typ något annat
Citera
2008-08-12, 23:20
  #4
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pate16
Vet inte om jag har kommit till rätt ämne att lägga threaden i. Men vi har en typ kallad festival här i min stad och det är några kanadicker här som spelar hockey cup och jag gick förbi deras gäng och dem sa "look at that player" och skrattade lite. är det något posetivt eller negativt där borta ? :O

Garvar killar någonsin åt andra killar som går förbi och menar det som något positivt?

Med du får gå förbi igen och be dem precisera sig. En player kan vara mycket. Du får fråga dem. Did you mean player like in nalensnajdare, swingpjatt, grilljanne, or maybe glesbygdsbrat?
Citera
2008-08-12, 23:21
  #5
Medlem
cloNes avatar
Som du beskriver det så lät det som om dem håna dig.
Citera
2008-08-12, 23:25
  #6
Medlem
bryr mig inte om dem håna mig, är ingen player, men har det samma innebörd där borta?
Citera
2008-08-12, 23:29
  #7
Medlem
Player är en kille som är populär bland tjejerna och knullar runt lite hur som han själv vill.

Om några killar skrattar och kallar dig player är nog tyvärr risken stor att dom är ironiska och endast hånar dig.
Citera
2008-08-12, 23:32
  #8
Medlem
haha förstår det, taskiga jävlar :/
Citera
2008-08-12, 23:34
  #9
Medlem
appe-s avatar
player är från början en ganska taskig med respektfull term, som grundar sig i unga amerikaner som inte kan falla in i bestämda förhållanden (*i svensk kultur, den som knullar runt). det har sedan ramlat ut i genrer som "play'a" bland ghetto-språken, och "player" bland ..ja, resten.
termen har sedermera förändrats till samma sak som "bitch" eller "fucker" - det vill säga, det kan betyda lite vad som helst, som en universal term för att uppmärksamma någons olikhet i sitt sätt, klädsel eller beteende.

t.ex skulle ett par amerikanska ghetto-detroitare kalla dig för "player" om du trallade förbi i punkutstyrsel, iförd bandspelare som lirar sven ingvars, samtidigt som det står "SAVE THE PLANET, KILL JESUS" på ryggen.
du är således olika, lite knasig, annorlunda å negativ bemärkelse.

svenska synonymer: jöns, knasboll, gök, knäppo, pjatt.

* edit: la till en förklaring om "bestämda förhållanden".
Citera
2008-08-12, 23:49
  #10
Medlem
Du blev hånad utav några med dick i namnet ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback