• 2
  • 3
2008-08-14, 19:32
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusjj
Sådär, nu var den lagad och uppäten Det blev jättegott.
Glömde fråga vad du hade för ingredienser på pizzan?

~Paul~
Citera
2008-08-14, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Glömde fråga vad du hade för ingredienser på pizzan?

~Paul~

För denna gången blev det bara tomat ost skinka. Ville smaka på själva pizzan också

Har du något tips på någon annan ost som jag kan använda nästa gång?
Citera
2008-08-14, 20:17
Medlem
dePauls avatar
Citat:
För denna gången blev det bara tomat ost skinka. Ville smaka på själva pizzan också

Har du något tips på någon annan ost som jag kan använda nästa gång?
Mozarella tillsammans med en något mer kryddig ost brukar funka väl. Testa t ex Comté, Ementhaler eller Gruyère. Västerbotten (ej extralagrad) går också bra, liksom Svecia, Prästost, Billinge och liknande. Det viktiga är att blanda rätt så att osten trots allt får en smältyta och inte en hård skorpa.

Lägg gärna osten som andra lager direkt efter tomatsåsen och också som sista lager efter svampen, skinkan osv.

~Paul~
Citera
2009-11-27, 18:45
Medlem
irrblosss avatar
Jag har blivit sjukt sugen på pan pizza just nu. Har kollat runt på massa recept och hittat både sådana med jäst, med bakpulver samt med både jäst och bakpulver. De flesta verkar använda torrjäst, är det av någon speciell anledning? Kanske vanligare "over there"? Vilket blir bäst? Man vill ju ha en fluffig botten med überkrispiga kanter...

Sedan funderar jag lite på hur man gör pizzan. En vanlig italiensk/turkpizza är ju enkelt att fixa medan pan pizzan ju kräver någon typ av form. Vill ha mycket fyllning, minst 1.5 cm fyllning ska det vara . Gör man typ en fördjupning i pizzabotten och har i fyllningen där? Ska man ha mycket tomatsås som fyller ut, eller är det osten som ska fylla ut?

Till sist vore jag tacksam för något recept på marinerad biff att ha som fyllning. Min lokala pan pizza-bagare har en underbar pizza med strimlad marinerad biff som smakar mycket av chili och vitlök.
Citera
2009-11-27, 19:10
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Sådär, nu var den lagad och uppäten Det blev jättegott. Skulle tagit någon annan ost dock insåg jag nu för jag tyckte inte den hade den rätta "pizzasmaken". Jag använda port salut.

Och här kommer de lovade bilderna

http://i38.tinypic.com/x655g.jpg

http://i35.tinypic.com/2a7zs76.jpg

http://i37.tinypic.com/s61xd3.jpg

http://i33.tinypic.com/6h3urq.jpg

Ett litet tips här är att ha osten mellan tomatsåsen och den övriga fyllningen annars blir toppingen inkokt och trist.
Citera
2009-11-27, 19:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Ett litet tips här är att ha osten mellan tomatsåsen och den övriga fyllningen annars blir toppingen inkokt och trist.
Det tycker jag är själva idén med en pan pizza - att fyllningen ska vara "inbakad" i osten, möjligen kan en och annan oliv, paprikabit eller tomatskiva få sticka upp...
Citera
2009-11-27, 19:29
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det tycker jag är själva idén med en pan pizza - att fyllningen ska vara "inbakad" i osten, möjligen kan en och annan oliv, paprikabit eller tomatskiva få sticka upp...

Ja, smaken är som baken-delad. Jag brukar bla ha salami och skivade färska champinjoner på mina pizzor och vill ha lite stekyta på dem.
Citera
2009-11-27, 21:03
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake

Vill inte vara den som är den, men exakt så sa dePaul i inlägget före dig.
Är det någon skillnad på toppingarna till en panpizza och en vanlig?
DVS, om det finns toppingar som absolut inte passar till en panpizza, men passar bra till en vanlig?
Citera
2009-11-27, 21:43
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Vill inte vara den som är den, men exakt så sa dePaul i inlägget före dig.
Är det någon skillnad på toppingarna till en panpizza och en vanlig?
DVS, om det finns toppingar som absolut inte passar till en panpizza, men passar bra till en vanlig?

Nä det borde inte vara någon skillnad, folk får göra sina pettsor hur de vill för mig. Jag vill ha toppingen ovanpå, andra vill ha den inkokt i ost och tomatsås ala Billys fryspettsa som är nödmat enl mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in