Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Använd något återställningsprogram. Jag använder OnTrack Easy Recovery Pro. Stoppa in hårddisken i en fungerande dator och kör programmet från den. Hoppas att du lyckas återställa bilderna. Går inte det så finns det speciella företag som plockar ut skivorna och läser av datan. Men det kostar äckligt mycket pengar och det är defenitivt inget man gör själv.
För att vara efterklok så borde du givetvis ha tagit backup, speciellt när det gäller såpass viktiga data. Om du lyckas återställa bilderna så har du nog lärt dig en läxa och införskaffar en extern hårddisk omgående.
Hejsan. Tack för ditt svar. Jag sitter på en annan hp dator nu, fast modell från förra året (också laptop), funkar det o stoppa in hårddisken bara i den?
Om hårddisken är paj då? Då är det helt kört med första alternativet va? Vad skulle cirka priset ligga på om de ska plocka ut skivorna?
Jag har en extern hårddisk, jag flyttade över allt från den externa hårddisken för att lägga tillbaka det senare igen, var lite rörigt med för mycket grejer.
Tog precis ut hårddisken och la in den i datorn igen, samma ljud, samma problem...Helvetes hor datorer. Första gången jag tappar den och den går sönder.