Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Anvnd ngot terstllningsprogram. Jag anvnder OnTrack Easy Recovery Pro. Stoppa in hrddisken i en fungerande dator och kr programmet frn den. Hoppas att du lyckas terstlla bilderna. Gr inte det s finns det speciella fretag som plockar ut skivorna och lser av datan. Men det kostar ckligt mycket pengar och det r defenitivt inget man gr sjlv.
Fr att vara efterklok s borde du givetvis ha tagit backup, speciellt nr det gller spass viktiga data. Om du lyckas terstlla bilderna s har du nog lrt dig en lxa och infrskaffar en extern hrddisk omgende.
Hejsan. Tack fr ditt svar. Jag sitter p en annan hp dator nu, fast modell frn frra ret (ocks laptop), funkar det o stoppa in hrddisken bara i den?
Om hrddisken r paj d? D r det helt krt med frsta alternativet va? Vad skulle cirka priset ligga p om de ska plocka ut skivorna?
Jag har en extern hrddisk, jag flyttade ver allt frn den externa hrddisken fr att lgga tillbaka det senare igen, var lite rrigt med fr mycket grejer.
Tog precis ut hrddisken och la in den i datorn igen, samma ljud, samma problem...Helvetes hor datorer. Frsta gngen jag tappar den och den gr snder.