• 1
  • 2
2008-08-09, 17:38
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosnie
Jag har en extern hårddisk, jag hade backup men jag flyttade över dem för jag skulle rensa massor och sortera dem fint i mapparna, jag lyckades somna innan jag var helt klar och idag har jag ett problem, du för inget gott med ditt inlägg.

Men tänk om jag gör det? Som jag skrev tidigare. Någon kanske ser vad som hänt dig, dom ser mitt inlägg och tänker efter: "aha, jag kanske ska ta en backup på mina bilder och dokument som jag måste ha kvar så dom inte försvinner".
Citera
2008-08-09, 17:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Jag har en extern hårddisk, jag hade backup men jag flyttade över dem för jag skulle rensa massor och sortera dem fint i mapparna, jag lyckades somna innan jag var helt klar och idag har jag ett problem, du för inget gott med ditt inlägg.
Jo iden om att du kanske fortfarande har kvar bilderna på din externa hårddisk. Har du inte skrivit på den sedan du "flyttade" bilderna så finns dom kvar. Kör en recovery på din externa så skall du se att du kanske hittar dom...
Citera
2008-08-09, 17:54
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Men tänk om jag gör det? Som jag skrev tidigare. Någon kanske ser vad som hänt dig, dom ser mitt inlägg och tänker efter: "aha, jag kanske ska ta en backup på mina bilder och dokument som jag måste ha kvar så dom inte försvinner".

Okey. Då kan du skapa en tråd och berätta det för dem, här undrade jag vad man kan göra när det redan skett..
Citera
2008-08-09, 19:16
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jo iden om att du kanske fortfarande har kvar bilderna på din externa hårddisk. Har du inte skrivit på den sedan du "flyttade" bilderna så finns dom kvar. Kör en recovery på din externa så skall du se att du kanske hittar dom...

Där sa du ett sant ord! Hämta ner programmet, som jag pratat om tidigare, till en dator. Plugga in externa hårddisk i datorn. Skriv inget till hårddisken, öppna den inte ens i "Den här datorn". Kör recovery på disken. Du kanske inte hittar alla, men en del av dom borde du kunna få fram.
Citera
2008-08-09, 20:20
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Jo jag har skrivit på den sedan jag flyttade bilder, la över allting till datorn, tog bort allting, sedan efter sorteringen la jag tillbaka alla mina filmer. Det är kört i såna fall då va?
Citera
2008-08-09, 20:47
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Jo jag har skrivit på den sedan jag flyttade bilder, la över allting till datorn, tog bort allting, sedan efter sorteringen la jag tillbaka alla mina filmer. Det är kört i såna fall då va?

Det finns fortfarande hopp! Det beror lite på hur stor hårddisken är. Om vi säger att hårddisken rymmer 500 GB och du har 50 GB filmer, så har du använt 10% av disken. Då är det 90% chans att du kan få fram 1 av 1 bild. 35% chans att du får fram 10 bilder av 10 etc. Ju fler bilder du hade, ju högre är sannolikheten för att du ska kunna få fram fler, men lägre för att du skulle kunna få fram alla.

Jaja, nu ska vi inte snacka en massa sannolikheter. Testa och se! Du har iaf inget att förlora på det.
Citera
2008-08-09, 21:31
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Det finns fortfarande hopp! Det beror lite på hur stor hårddisken är. Om vi säger att hårddisken rymmer 500 GB och du har 50 GB filmer, så har du använt 10% av disken. Då är det 90% chans att du kan få fram 1 av 1 bild. 35% chans att du får fram 10 bilder av 10 etc. Ju fler bilder du hade, ju högre är sannolikheten för att du ska kunna få fram fler, men lägre för att du skulle kunna få fram alla.

Jaja, nu ska vi inte snacka en massa sannolikheter. Testa och se! Du har iaf inget att förlora på det.

Hårddisken är på 300 GB, har använt 100 gb med filmer,program,spel. Laddade precis ned Easyrecover, ska testa det imorgon. Ska ut ikväll...Återkommer...Jag hoppas verkligen jag fixar det.
Citera
2008-08-13, 21:51
Medlem
Bosnies avatar
Tjena. Som du ser har jag laddat ner programmet och har öppnat "DeleteRecovery" men jag kan inte trycka på next senare.

http://img87.imageshack.us/my.php?im...grammetmh0.jpg

Vad kan problemet vara? Det står att man inte kan fortsätta ifall man inte är admin. Jag är inte säker ifall jag är admin på denna dator eller ej. Tacksam för svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in