2008-08-08, 01:04
Medlem
WildCrawlers avatar
Då min nya Vista kommer snart så undrar jag vilka mappar m.m man ska spara för att behålla favoriter och dylikt i Firefox?
Citera
2008-08-08, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
vista måste vara det sämsta microsoft har kommit upp med...

Ja det säger varenda liten Svennson som har tummen mitt i handen och inte vet hur ett operativsystem fungerar!
Har använt mitt Vista i ca 3 veckor, var helt inställd på att det skulle vara värdelöst, men efter dessa 3 veckor så kan jag säga att XP kan slänga sig i väggen. Har inte haft ett enda problem med varken gammal hårdvara eller mjukvara då jag kör 64-bitar versionen också.
Det är ju mer krävande och drar nästan dubbelt så mycket ram som XP, men har man lite krut i burken så är det ju bara att köra.

Men du kan ju gärna få kommentera vad det är du tycker är så dåligt?
Citera
2008-08-08, 06:59
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Det är ju mer krävande och drar nästan dubbelt så mycket ram som XP, men har man lite krut i burken så är det ju bara att köra.
Och detta beror ju också till stor del av att Vista faktiskt ser till att använda arbetsminnet i datorn istället för att lämna det ifred så små CS-bögar från Fragbite kan tycka att dom optimerat datorn bra. Sedan att Vista för statistik och vid boot laddar in de flitigast använda programmen i internminnet så de startar ögonblickligen när du kör dem tänker man inte så mycket på. Och startar man sedan ett spel eller program som behöver använda minnet så lämnar Vista ifrån sig det till programmet.

Och för att svara på TS fråga: För att spara dina bokmärken i Firefox går du in i Bokmärkes-menyn i Firefox, väljer Ordna Bokmärken. Sedan i rutan som kommer upp väljer du antingen Säkerhetskopiera eller Exportera html under Importera och säkerhetskopiera. Sedan är det bara att importera dessa från samma ställe när du installerat Firefox på Vista.

Vill du få med dig Mina dokument och annat från din XP-installation kan du köra överflyttningsverktyget som ligger på Vista-skivan under support\migwiz. Installera och kör denna på din XP-burk så får du välja vad du vill flytta över.
Citera
2008-08-08, 10:28
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
vista måste vara det sämsta microsoft har kommit upp med...

Och du har, som många andra som ger omdömen, testat Vista i fem minuter i en butik eller hos en kompis? Om man inte ger Vista en ärlig chans så ska man inte uttala sig.

Ärlig chans = använd Vista flitigt under minst en månad, helst två.
Citera
2008-08-08, 15:11
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildCrawler
Då min nya Vista kommer snart så undrar jag vilka mappar m.m man ska spara för att behålla favoriter och dylikt i Firefox?

Eftersom tråden GENAST gick OT av en datalektiker så försöker jag rädda den lite.

Jag kör engelsk Firefox men jag hittar min backup funktion i Organize Bookmarks
( CTRL+SHIF+B ) > Import/Backup knappen i "Verktygsfältet"

Jag kör Firefox 3
Citera
2008-08-08, 16:17
Medlem
carbsons avatar
finns också ett add-on till firefox som heter foxmarks
då sparas dina bokmärken på en server hos firefox så du kan hämta dom när du installerat om .
detta gör också att du kan ha samma bokmärken på flera datorer. lägger du in ett bokmärke på en dator, så finns det sen också på den andra datorn.

tycker jag är superkanon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in