Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-07, 14:38
  #1
Avstängd
k1mpmans avatar
Vet inte om detta är rätt postat, men mod får flytta den

Hej!

Mitt problem lyder att när jag startar datorn och ska boota så får jag ingen information om vilken tangent jag ska trycka på för att boota, efter att datorn startas (efter det där med "Tryck DEL för Setup") så står det:
"No drive attached to FastTrak controllers, the bios is not installed."

Någon som vet om det hindrar mig att boota?
Jag har prövat F8 F12 C osv, någon som vet?

//K Tack!
Citera
2008-08-07, 17:11
  #2
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1mpman
Vet inte om detta är rätt postat, men mod får flytta den

Hej!

Mitt problem lyder att när jag startar datorn och ska boota så får jag ingen information om vilken tangent jag ska trycka på för att boota, efter att datorn startas (efter det där med "Tryck DEL för Setup") så står det:
"No drive attached to FastTrak controllers, the bios is not installed."

Någon som vet om det hindrar mig att boota?
Jag har prövat F8 F12 C osv, någon som vet?

//K Tack!

Fasttrack är ett Bios för RAID och helt separerat från det vanliga. Det borde inte vara något som hindrar dig att boota från en CD eller disk såvida du inte Har RAID inkopplat.....tror jag.
__________________
Senast redigerad av chribsson2 2008-08-07 kl. 17:22.
Citera
2008-08-09, 11:18
  #3
Avstängd
k1mpmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Fasttrack är ett Bios för RAID och helt separerat från det vanliga. Det borde inte vara något som hindrar dig att boota från en CD eller disk såvida du inte Har RAID inkopplat.....tror jag.


Okey, då slipper jag fördjupa mig i det då, tack för svaret, ingen annan som vet vad jag borde göra?
Citera
2008-08-09, 13:45
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad har du för moderkort?

Är den färdigköpt dator eller ett självmonterad dator?

Kika annars i moderkortsmanualen.Till 99% så står det hur man tar sig in till Bios.
Citera
2008-08-09, 15:34
  #5
Medlem
Mattias_Cs avatar
F2, Del är väl de vanligaste...
Citera
2008-08-10, 14:27
  #6
Avstängd
k1mpmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad har du för moderkort?

Är den färdigköpt dator eller ett självmonterad dator?

Kika annars i moderkortsmanualen.Till 99% så står det hur man tar sig in till Bios.


7 år gammal dator, sparade inte datorn då jag tjatade den till mig under min ungdom hos mor, hon köpte den som hemmabygge hos en kontaktperson som äger en datorbutik.. Men kan försöka och fråga honom om det. Tack ^^






Citat:
Ursprungligen postat av Mattias_C
F2, Del är väl de vanligaste...

Okey, jag försöker med det, Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback