Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-07, 05:08
  #1
Medlem
..Slut med tjejen sen 2-3 månader tillbaka nu, och det har väl varit allt annat än bra.. Inte träffat/pratat med henne sen dess, hon har inte försökt att ta kontakt med mig eller tvärtom, det ända hon sagt är att jag inte finns för henne längre .. aja, min mor träffade henne på affärn för några dagar sen och dom pratade tydligen lite, tjejen sa då att hon fortfarande älska mig bla bla..
Hur kan man säga en sån sak när hon dumpar mig, sen inte vill ha nått med mig att göra? Vet inte hur jag ska tolka det här. Jag älskar henne självklart fortfarande, konstigt mycket. Förövrigt så bodde vi ihop i ca 1 år, hon har fortfarande lite saker som hon skulle ha hämtat hos mig, men jag har vad man kan kalla "smitit iväg" till någon vän eller så för att slippa träffa henne, så hennes saker står kvar än.
Kan också tillägga att vi var ihop runt 3.5år innan hon dumpa mig utan någon speciell anledning.. Hon var allt var hade, mina föräldrar har jag aldrig sett som några "nära o kära" direkt, då dom bråka mkt när jag var mindre, slagit mig, sedan skildes. Båda har haft problem med alkoholen, dock har väl pappa skärpt till sig p.g.a sjukdom (cancer) för drygt 1 år sen, som fick han att förstå att han var rent av "dum i huvet" när han var onykter. Mamma dricker dock mycket fortfarande så inga jag ser upp till direkt. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta, kanske bara ville skriva av mig lite..
Tillbaka till tjejen nu då..Jo, hon säger att hon älskar mig, men har inte gjort något försök till att prata/träffa mig, så vad ska man tro? Vad är det igentligen hon vill? Tror hon jag vill höra nått om att hon älskar mig?..
Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, finns inte direkt nån här för mig..Exet ställde alltid upp när det var nått, hon fanns alltid där. Nu finns det ingen.. Det jag vill, är att få henne tillbaka, då hon är det bästa som hänt mig, men vet inte om det finns nån sådan chans..?

Aja nu har jag väl skrivit av mig lite antar jag, svara/ge gärna råd (: ..
Citera
2008-08-07, 05:24
  #2
Medlem
miko_ms avatar
Hmm, om du vill ha svar kan du antingen ge det lite mer tid eller samla mod och ställa henne mot väggen, det minsta du kan begära är svar på dina frågor.
Prata ut med henne, vet inte din situation men jag skulle svalt det och gått vidare men skulle givetvis vilja ha svar men det är inte alltid man får det.
Prova iallafall!
Citera
2008-08-07, 05:53
  #3
Avstängd
Badabom!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuss
..Slut med tjejen sen 2-3 månader tillbaka nu, och det har väl varit allt annat än bra.. Inte träffat/pratat med henne sen dess, hon har inte försökt att ta kontakt med mig eller tvärtom, det ända hon sagt är att jag inte finns för henne längre .. aja, min mor träffade henne på affärn för några dagar sen och dom pratade tydligen lite, tjejen sa då att hon fortfarande älska mig bla bla..
Hur kan man säga en sån sak när hon dumpar mig, sen inte vill ha nått med mig att göra? Vet inte hur jag ska tolka det här. Jag älskar henne självklart fortfarande, konstigt mycket. Förövrigt så bodde vi ihop i ca 1 år, hon har fortfarande lite saker som hon skulle ha hämtat hos mig, men jag har vad man kan kalla "smitit iväg" till någon vän eller så för att slippa träffa henne, så hennes saker står kvar än.
Kan också tillägga att vi var ihop runt 3.5år innan hon dumpa mig utan någon speciell anledning.. Hon var allt var hade, mina föräldrar har jag aldrig sett som några "nära o kära" direkt, då dom bråka mkt när jag var mindre, slagit mig, sedan skildes. Båda har haft problem med alkoholen, dock har väl pappa skärpt till sig p.g.a sjukdom (cancer) för drygt 1 år sen, som fick han att förstå att han var rent av "dum i huvet" när han var onykter. Mamma dricker dock mycket fortfarande så inga jag ser upp till direkt. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta, kanske bara ville skriva av mig lite..
Tillbaka till tjejen nu då..Jo, hon säger att hon älskar mig, men har inte gjort något försök till att prata/träffa mig, så vad ska man tro? Vad är det igentligen hon vill? Tror hon jag vill höra nått om att hon älskar mig?..
Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, finns inte direkt nån här för mig..Exet ställde alltid upp när det var nått, hon fanns alltid där. Nu finns det ingen.. Det jag vill, är att få henne tillbaka, då hon är det bästa som hänt mig, men vet inte om det finns nån sådan chans..?

Aja nu har jag väl skrivit av mig lite antar jag, svara/ge gärna råd (: ..

hej på dig broder! jo jag vet hur det känns...både av att ha föräldrar som är alkoholister och tiden efter det tagit slut efter så länge med tjejen... jag fattar verkligen hur du antagligen mår nu om vi är det minsta lika varandra som personer också. det tror jag. och eftersom jag önskar att någon sagt till mig vad jag kommer säga till dig nu eftersom det för mig gått några år sedan det hände så hoppas jag att det om möjligt hjälper dig lite att se saker för vad de antagligen är....eller inte.
Jag tror att hon sade till din mamma att hon fortfarande älskar dig för vad ska hon annars säga? "tiden efter att jag lämnade din son har varit underbar, nu hoppas jag att jag hittar en ny bättre kille än vad din son var"??
förstår du? jag tror hon kände sig förlägen och visste inte vad hon skulle säga till din mor, för vad har de haft gemensamt alla år om inte kärleken till dig. och till hur många föräldrar skulle man våga säga att "ditt barn och jag klarade inte av förhållandet, jag gjorde slut" utan att vara rädd för att det ska ses som en personlig spark till föräldrarna att deras son inte dög längre?
jag menar inte att det är så det är, men jag tror många många nog skulle känna det som att man kritiserade deras avkomma.
JAG skulle inte säga till min tjejs föräldrar att det tog slut för hon var emotionellt dränerad.det har med respekt för den äldre generationen att göra.
tror jag iallafall.klart hon visste med samma stund hon sa det att du kommer få reda på vad hon sagt, men allt är väl bättre att säga än just då när hon blev satt i en sits där hon ju var tvungen att säga någonting till din mamma.
henners handlingar säger mer om hur hon känner. om hon VET att du har haft svårt med tillit till någon förutom henne, att du haft det jobbigt med föräldrarna, att hon varit din enda support de här åren..hur kan hon DÅ bara strunta i dig nu? borde hon inte tänka tanken; undrar hur HAN mår just nu...han kanske behöver snacka med någon, jag ringer och säger att jag finns där som stöd som vän iallafall om det händer något, jag ringer och frågar hur det är bara för att visa att de här åren betytt något..?

jag tror din tjej eller sorry ditt ex helt enkelt inte orkade med ett förhållande längre...av någon anledning. men att det är av själviska anledningar , det är jag säker på , och det är som det ska vara, man SKA vara rak nog att säga när det inte känns bra längre..vem vill ha någon som egentligen är med dig pga skuldkänslor? så där gör ju ditt ex rätt, men tro inte att hon mår bra just nu, jag LOVAR dig att hon mår lika jävligt som dig, fast på ett annat sätt. tänk på att hon också varit i ett förhållande över tre år , klart att hon säkert är livrädd att hon ska upptäcka att hon gjorde ett misstag, att hon investerat tre år av sitt liv till något som inte höll..klart hon mår dåligt över detta..
tro inget annat.
antagligen är hon rädd att du ska tro att hon vill bli ihop med dig igen om hon ringer så hon tänker att det bästa hon kan göra är att hålla sig undan!
det kan man ju någonstans greppa ändå. med tanke på också att du inte pallat träffa henne än.
tiden läker faktiskt sår, alla det är väl att ta i, men de läker iallafall, sen är vi ju alla olika med vad som blir ärr och inte. poängen är att man lär sig leva med smärtan, för ont som fan det gör det. ännu mer när man blir lämnad.
kunde jag agerat annorlunda?är ju en tanke jag VET slagit dig. jag VET också att det inte nödvändigtvis är henne som du känner att du vill ha tillbaka..
du vill ha tillbaka tiden ni var som lyckligast eller hur? det är själva grundgrejen med ett förhållande, att ha någon nära, du älskar och du saknar.
tror jag iaf.
LYCKA TILL det här fixar du galant det vet jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback