2016-02-25, 13:07
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Vad i helvete händer med FT?? Vad irriterad jag blir på en så viktig sida. Går knappt att navigera öht.

På vilket sätt är den viktig?
Citera
2016-02-25, 13:11
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
På vilket sätt är den viktig?

Nu frågade du inte mig men för mig är den väldigt viktig. Har alla mina betyg där plus ca 700 filmkommentarer så det hade vart tråkigt om allt försvann. Sedan är väl det den enda hemsidan som jag besöker dagligen tillsammans med flashback så nog är den viktig, i vart fall för mig.
Citera
2016-02-25, 13:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Problem minst en gång om dagen de senaste månaderna t.ex. att sidan ligger nere. Så de tekniska problemen verkar inte vara lösta. En annan sak som irriterar med Filmtipset är att de avvisar vissa typer av filmer, som t.ex. kortfilmer där samma karaktärer dyker upp. Har vid två tillfällen försökt lägga in Snobben-kortfilmer som blivit avvisade p.g.a. denna korkade regel samtidigt som gamla Snobben-kortfilmer får ligga kvar. Jag förstår att de inte kan ha med varenda Disney-kortfilm från tidernas begynnelse men regeln är lite löjlig när det ändå handlar om så pass begränsande kortfilmer som i Snobben-serien. Samt att de inte är konsekventa om de låter gamla filmer ligga kvar.
Citera
2016-02-28, 08:56
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Problem minst en gång om dagen de senaste månaderna t.ex. att sidan ligger nere. Så de tekniska problemen verkar inte vara lösta. En annan sak som irriterar med Filmtipset är att de avvisar vissa typer av filmer, som t.ex. kortfilmer där samma karaktärer dyker upp. Har vid två tillfällen försökt lägga in Snobben-kortfilmer som blivit avvisade p.g.a. denna korkade regel samtidigt som gamla Snobben-kortfilmer får ligga kvar. Jag förstår att de inte kan ha med varenda Disney-kortfilm från tidernas begynnelse men regeln är lite löjlig när det ändå handlar om så pass begränsande kortfilmer som i Snobben-serien. Samt att de inte är konsekventa om de låter gamla filmer ligga kvar.

Ja, de där korfilmsreglerna... Förhindrar bara att man inte ska få ha en komplett serie.

Surnade till rejält nu för ett tag sedan när de vägrade godkänna ett gäng kortfilmer jag lagt in för att de inte kunde verifiera dessa. Trots att det det för samtliga filmer bara var en googling bort.... Så nu fick man sitta och lägga in all information igen.

Det tillsammans med att sidan är otroligt seg och ligger nere stup i kvarten, och är den igång så ligger betygsförutsägelserna nere, gör att jag nog inte kommer förnya mitt PLUS-medlemskap som går ut i mars.

Ska man ta och bli letterboxare?......
Citera
2016-02-28, 14:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Ska man ta och bli letterboxare?......
Svårnavigerad sida enligt mig bara, inte minst när man ska betygsätta filmer. Gillar heller inte att den är mest anpassad för socialmedia. Jag VILL ha statistik när det gäller mina filmer och att med lätthet få fram när jag såg vissa filmer/års-sammanfattningar etc. och där är Filmtipset överlägsen.
Citera
2016-02-28, 15:54
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Svårnavigerad sida enligt mig bara, inte minst när man ska betygsätta filmer. Gillar heller inte att den är mest anpassad för socialmedia. Jag VILL ha statistik när det gäller mina filmer och att med lätthet få fram när jag såg vissa filmer/års-sammanfattningar etc. och där är Filmtipset överlägsen.

På vilket sätt är den svårnavigerad? Det är ju busenkelt att betygsätta filmer. När det kommer till statistik är den tyvärr bristfällig men utöver det så tycker jag inte att den är särskilt trasslig.
Citera
2016-02-28, 17:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
På vilket sätt är den svårnavigerad? Det är ju busenkelt att betygsätta filmer. När det kommer till statistik är den tyvärr bristfällig men utöver det så tycker jag inte att den är särskilt trasslig.
Vi pratar om Letterboxd? Där finns massa val om du ska betygsätta bara själva filmen eller om du sen ska logga/dagsboksföra filmen och sedan betygssätta den etc. Det är tillkrånglat i min mening helt enkelt och inte alls samma raka enkelhet som t.ex. FT eller IMDB.
Citera
2016-02-28, 18:24
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Vi pratar om Letterboxd? Där finns massa val om du ska betygsätta bara själva filmen eller om du sen ska logga/dagsboksföra filmen och sedan betygssätta den etc. Det är tillkrånglat i min mening helt enkelt och inte alls samma raka enkelhet som t.ex. FT eller IMDB.

Tja, visst kan man välja om man vill dagboksföra filmen eller inte. Det tycker jag dock inte är särskilt krångligt, men jag väljer ändå att logga in mina filmer utan att specificera datumet.

Jag har å andra sidan alltid tyckt att Filmtipset verkar krångligt. Antar att det handlar om vad man är van vid helt enkelt.
Citera
2016-02-28, 20:19
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Funderar på Criticker. Sätter ändå betyg till 100 och minst lika mycket statistik som FT.
Citera
2016-02-29, 17:47
Medlem
timoshenkos avatar
Oerhört frustrerande hur jävla segt Filmtipset är nuförtiden.
Citera
2016-03-02, 09:34
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Oerhört frustrerande hur jävla segt Filmtipset är nuförtiden.

Och nu har det varit nere hela morgonen...
Citera
2016-03-02, 19:02
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Funderar på Criticker. Sätter ändå betyg till 100 och minst lika mycket statistik som FT.
Jag gillar retroutseendet på sidan, men att använda skalan 0-100 verkar väldigt jobbigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in