2016-03-20, 02:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag har nu helt övergått till Letterboxd och jag råder er andra att göra detsamma. Ungefär tusen gånger användarvänliga sida, snygg uppställning över statistik m.m. och skaffar man PRO-abonnemang (vilket jag gjort) för typ $19/per år får du bl.a. najsig översikt över varje filmår när det förs procentuell genrestatistik, antal filmtimmar per år, ungefärliga antal filmer sedda per vecka etc. Man kan logga filmer i Diary-funktionen som man även sett i efterhand, vilket inte FT erbjuder. Detta är bra inte minst om man vill kopiera sin filmlogg från FT till LB (Letterboxd).
Citera
2016-03-20, 14:49
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag har nu helt övergått till Letterboxd och jag råder er andra att göra detsamma. Ungefär tusen gånger användarvänliga sida, snygg uppställning över statistik m.m. och skaffar man PRO-abonnemang (vilket jag gjort) för typ $19/per år får du bl.a. najsig översikt över varje filmår när det förs procentuell genrestatistik, antal filmtimmar per år, ungefärliga antal filmer sedda per vecka etc. Man kan logga filmer i Diary-funktionen som man även sett i efterhand, vilket inte FT erbjuder. Detta är bra inte minst om man vill kopiera sin filmlogg från FT till LB (Letterboxd).

Hehe, du som inledningsvis var så fientligt inställd till sidan!

Kul att du gillar den nu i alla fall och hoppas att fler Flashbackare går med
Citera
2016-03-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag gillar retroutseendet på sidan, men att använda skalan 0-100 verkar väldigt jobbigt!

Litet jobbigare blir det, man får tänka till litet extra men man får fler nyanser och det gillar jag.
Citera
2016-03-21, 02:19
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Hehe, du som inledningsvis var så fientligt inställd till sidan!

Kul att du gillar den nu i alla fall och hoppas att fler Flashbackare går med
Ja det är tur man kan ändra sig. Men min egentliga största aversion mot Letterboxd var att jag inte trodde man kunde få tillgång till årtioende-statistik likt Filmtipset men det kunde man visst visade sig.
Citera
2016-03-21, 02:22
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Litet jobbigare blir det, man får tänka till litet extra men man får fler nyanser och det gillar jag.

Vilka är dessa nyanser? 1-100 känns helt poänglöst.

Har även jag helt gått över till Letterboxd sedan någon månad.
Citera
2016-03-21, 14:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timseb
Vilka är dessa nyanser? 1-100 känns helt poänglöst.

Har även jag helt gått över till Letterboxd sedan någon månad.
Heter du samma på LB som här? Följer dig gärna.
Citera
2016-03-21, 16:32
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Heter du samma på LB som här? Följer dig gärna.

Jepp! Vad heter du själv?

Hur gör ni med betyg från Filmtipset? 2500+ betyg tar ett tag att föra över, min Letterboxd-profil har bara ynka 500 filmer i nuläget.
Citera
2016-03-21, 20:11
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Orgazzzzm *drooling*
I guess it's bye-bye FT efter nästan 10 år. Men som man sår får man skörda.
Senast redigerad av JoeL431 2016-03-21 kl. 20:18.
Citera
2016-03-21, 21:10
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Orgazzzzm *drooling*

Tror han menar manuellt. Jag har åtminstone inte sett någon sådan automatisk funktion för Filmtipset på Letterboxd.
Citera
2016-03-21, 22:04
Medlem
Hwals avatar
Citat:

Ingen statistik alls utan pro-abonnemang eller?

Edit: Såg nu vilken statistik man får tillgång till och det var nog för att skriva upp mig. Vet inte om jag kommer byta eller hur jag gör, men skall testa letterboxd en liten stund som komplement till FT. Samma namn på Letterboxd som här för den som vill följa.
Senast redigerad av Hwal 2016-03-21 kl. 22:16.
Citera
2016-03-21, 23:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timseb
Jepp! Vad heter du själv?

Hur gör ni med betyg från Filmtipset? 2500+ betyg tar ett tag att föra över, min Letterboxd-profil har bara ynka 500 filmer i nuläget.
Jag heter samma sak jag med. Jag för över manuellt, vilket lär ta ett tag med ca 3300 loggförda filmer på FT.
Citera
2016-03-21, 23:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Orgazzzzm *drooling*
Yay! Kul att du joinar. Jag addade dig som follower. Och som timseb var inne på får man överföra manuellt, vilket kan ta sin lilla tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in