2008-08-06, 20:20
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Vad jag läst så lyckas Sverige endast verkställa ett dussintal avvisningar per år? Och vilka svenska företag är det som anställer illegala? Du som vet?

Snälla, du måtte leva verkligen isolerat - eller blunda med båda ögonen - om du inte ser de som jobbar svart.

Jag vet att företag som sysslar med städning, tidningsutdelning, reklamutdelning, fruktsortering, fönsterputsning och många företag inom byggbranschen, restauranger, småbutiker och liknande, mycket av det som kallas "hushållsnära tjänster" - ofta har svart arbetskraft eftersom om de skulle betala skatt och sociala avgifter så blev det så usel lön att det var knappt meningsfullt att jobba.

Och det är inte bara papperslösa som jobbar svart.
Citera
2008-08-06, 20:26
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Vad finns beläggen för Katarsis påståenden? Jag skulle vilja läsa dessa sensationella uppgifter.

Vad är det som är sensationellt?

Jag vet att många som diskuterar här i I&I är fruktansvärt obildade och aldrig har läst vare sig eu-statistik eller en riksdagsskrivelse, utan inhämtar all sin kunskap från bloggar, så vad som helst kan vara det sensationella.
Bäst att fråga
Citera
2008-08-06, 20:33
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Jag vet att företag som sysslar med städning, tidningsutdelning, reklamutdelning, fruktsortering, fönsterputsning och många företag inom byggbranschen, restauranger, småbutiker och liknande, mycket av det som kallas "hushållsnära tjänster" - ofta har svart arbetskraft eftersom om de skulle betala skatt och sociala avgifter så blev det så usel lön att det var knappt meningsfullt att jobba.

Nej, det är illasinnade svartskallar som anställer dessa 'stackars' papperslösa och illegala flyktingar som slavarbetare. Verkar inte finnas något stopp på terrorn som dessa barbarer utsätter Sverige för 24 / 7 / 365 . Inte nog med att de på alla sätt och vis ska utnyttja oss svenskar, nu ska de jävlarna ha slavarbetare också.

Min devis är: Inga illegala - Inga slavarbetare (och med detta menar jag ju självklart inte att de skall bli legala, nej och åter nej.)
Citera
2008-08-06, 20:58
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Nej, det är illasinnade svartskallar som anställer dessa 'stackars' papperslösa och illegala flyktingar som slavarbetare. Verkar inte finnas något stopp på terrorn som dessa barbarer utsätter Sverige för 24 / 7 / 365 . Inte nog med att de på alla sätt och vis ska utnyttja oss svenskar, nu ska de jävlarna ha slavarbetare också.

Min devis är: Inga illegala - Inga slavarbetare (och med detta menar jag ju självklart inte att de skall bli legala, nej och åter nej.)

Eh, nej, det är ädelrosa svenskar som oftast äger företagen. Och det är sällan Achmeds Livs och Tobak som gör sånt, för de har inga marginaler alls - utan där jobbar släktningar.
Citera
2008-08-06, 21:00
Medlem
Doncos avatar
Dumma antaganden

Citat:
Eh, nej, det är ädelrosa svenskar som oftast äger företagen. Och det är sällan Achmeds Livs och Tobak som gör sånt, för de har inga marginaler alls - utan där jobbar släktningar.

Bevis på detta otroligt infantila antagande?

Jag har minsann sett på TV-apparaten hur illasinnade och våldsverkande Blattar utnyttjar stackars papperslösa Blattar. Janne Josefsson FTW!
Citera
2008-08-06, 21:03
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Snälla, du måtte leva verkligen isolerat - eller blunda med båda ögonen - om du inte ser de som jobbar svart.

Och det är inte bara papperslösa som jobbar svart.

Jag bor inte i Rissne, det är riktigt. Jag bor på småländska höglandet där vi gör rätt för oss.
Citera
2008-08-06, 21:03
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Vad pratar du om? Kom nu ner ifrån din lilla pony och prata med oss WT som folk. Du måste ju för fan lära dig att tala med folk på folks vis.

Snobbiga besserwisser

Tja, det är inte så svårt att vara sig vare sig snobbig eller besserwisser i det här sällskapet

Blir bara så oerhört trött på maniska idioter som inte kan någonting alls utan bara pratar skit.
En katarsis att få vräka ur sig måhända, men knappast gynnande för kunskapsspridning eller diskussion.

Nej, alla illegala invandrare arbetar inte åt andra invandrare. De är väldigt populär arbetskraft hos många, och då inte minst hos lite mer välbeställda familjer som ser en chans att få altanen byggd eller huset städat för mindre än halva priset.

Så många pizzerior finns det inte - och så mycket tjänar de inte, att de har råd att ha tiotusen personer extra i arbete.
Ganska logiskt, eller hur?
Nu säger jag inte att det inte arbetar illegaler på pizzerior, för det gör det bevisligen (fråga GRÄPO) men tro inte för ett ögonblick att etniska svenskar drar sig för att utnyttja billig arbetskraft och tjäna lite extra.
Citera
2008-08-06, 21:12
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Tja, det är inte så svårt att vara sig vare sig snobbig eller besserwisser i det här sällskapet

Blir bara så oerhört trött på maniska idioter som inte kan någonting alls utan bara pratar skit.
En katarsis att få vräka ur sig måhända, men knappast gynnande för kunskapsspridning eller diskussion.

Nej, alla illegala invandrare arbetar inte åt andra invandrare. De är väldigt populär arbetskraft hos många, och då inte minst hos lite mer välbeställda familjer som ser en chans att få altanen byggd eller huset städat för mindre än halva priset.

Så många pizzerior finns det inte - och så mycket tjänar de inte, att de har råd att ha tiotusen personer extra i arbete.
Nu säger jag inte att det inte arbetar illegaler på pizzerior, för det gör det bevisligen (fråga GRÄPO) men tro inte för ett ögonblick att etniska svenskar drar sig för att utnyttja billig arbetskraft och tjäna lite extra.

Jag är ärligt talat utan skitsnack väldigt skeptisk till ett en svensksvensk egenföretagare eller en svensksvensk VD faktiskt nyttjar papperslösa illegala flyktingar MEDVETET.

Vad fan är GRÄPO?
Citera
2008-08-06, 21:15
Medlem
Citat:
Jag är ärligt talat utan skitsnack väldigt skeptisk till ett en svensksvensk egenföretagare eller en svensksvensk VD faktiskt nyttjar papperslösa illegala flyktingar MEDVETET.

Vad fan är GRÄPO?

Janne Josefsson var på något däcklager i skåne för något år sedan och där var definitivt en svensvensk VD som utnyttjade afrikaner som jobbade både svart och vistades i landet på felaktiga grunder. Den kära svenska arbetsgivaren hade förfalskat arbetstillstånden och höll själv på deras pass. De hade bara papperskopior om jag minns rätt.
Citera
2008-08-06, 21:17
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:

Vad fan är GRÄPO?

Gränspolisen. Det är dom som gör razzior och tar illegalerna.

Och jag vet fortfarande inte vad det är vissa tycker är sensationellt?
Läser ni aldrig annat än inavlade bloggar och bybladet?

Är andra gången på kort tid nu som jag tar upp saker jag trodde var allmänt känt för var och en som är det minsta insatt, som väcker uppmärksamhet.
Citera
2008-08-06, 21:33
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Så du tror att det inte jobbas svart där!

Smålänningar har ju en gammal tradition att motarbeta staten, så gissningsvis så jobbar en stor del av de ädelrosa svenskarna också svart - en del av tiden.

Visst jobbas det svart i Småland men aldrig att jag ser en Blatte jobba här förutom den som som sitter och blandar pizzadeg på nätterna och lägger in i kylskåpet i form av kulor som sedan bakas ut av svettiga turkar på dagen.

Så nej, här i Småland anlitar svensksvenska företag inte illegal arbetskraft utan det är nog ett fenomen som gäller storstadsregionerna att man anlitar svartskallar att städa paläet medan man själv representerar på krogen eller har en "time-out" på någon söderhavsö, även dessa på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2008-08-06, 22:00
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis

Men vad fan är det med folk nuförtiden?
Ska du också sälla dig till skaran som tror att en dryg jävla sand-i-fittan-attityd leder någonstans? Om du nu tycker dig ha råd med din höga svansföring så se till att spotta fram underlag på dina påståenden istället för att i post efter post hålla på och dryga dig? Det borde ju i allra högsta grad ligga i ditt intresse att bevisa att alla här har fel eftersom du stör dig så oerhört på jargongen? ELLER?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in