2008-08-06, 14:45
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
http://www.sverigedemokraterna.se/
läs deras invandringspolitiska program så kan du se själv att de vill kicka ut (i princip) alla invandrare.

Nu ljuger du, detta är invandringspolitiken som SD vill bedriva:

Citera
2008-08-06, 14:49
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Nu ljuger du, detta är invandringspolitiken som SD vill bedriva:

Ja precis. "Höja återvandringsbidraget och stimulera utlänningar utan skyddsbehov och möjlighet till egen försörjning att återvända till sina hemländer." Märker du att det är två olika åtgärder där det inte sägs att återinvandringsbidraget är den enda "stimulansen"? Sedan tror jag också att de hoppas på dumnassegäng som kan utföra grovjobbet åt dem.
Citera
2008-08-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ohly är inte stalinist, vänsterpartiet har inte ett rent förflutet men stalinismen har inte längre något fotfäste i partiet. Däremot hittar man återkommande nazikopplingar till medlemmar i SD. Vidare är skillnaden på kommunist-apologeter och nazist-apologeter att de förras bevekelsepunkt är rättvisa (även om de är rubbade) medan de senare tycker att man ska utrota världens judar.
Ohly är ungefär lika mycket stalinist som Åkesson är nazist. Och komplingarna till extremism är förmodligen likvärdiga i båda partierna. Sen vore det förstås kul att höra dig berätta mer om stalinismens goda sidor, men jag har precis som de flesta andra redan övertygats av 1900-talets historia och anser båda ideologierna vara lika förkastliga.

Citat:
Ja de existerar av en anledning men eftersom Sverigedemokraterna vill utföra etnisk rensning så de är inte så demokratiska. Vad tror du att massavvisning skulle innebära?
Dina konspirationsfantasier är fortfarande inget argument. Om någon får för sig att Ohly vill fängsla Ingvar Kamprad och tvångsförstatliga IKEA så är det heller inget argument för att störa vänsterpartiets möten. Du verkar (precis som många på de politiska ytterkanterna) anse att du har en överlägsen analysförmåga och moralisk kompass som ger dig rätten att bestämma vad som är bäst för andra. Lägg ner det och lär dig respektera dina medmänniskors rättigheter.
Citera
2008-08-06, 14:57
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ja precis. "Höja återvandringsbidraget och stimulera utlänningar utan skyddsbehov och möjlighet till egen försörjning att återvända till sina hemländer." Märker du att det är två olika åtgärder där det inte sägs att återinvandringsbidraget är den enda "stimulansen"? Sedan tror jag också att de hoppas på dumnassegäng som kan utföra grovjobbet åt dem.

Att vi har vitt skilda åsikter om invandring råder det väl ingen som helst tvekan om men att påstå att ett återvandringsbidrag till "flyktingar" som saknar skyddsbehov är likställt med etnisk rensing är helt befängt.

Den sista delen av ditt inlägg tror jag inte behöver kommenteras p.g.a den rena idioti som ligger bakom ett sådant uttalande.
Citera
2008-08-06, 14:59
Medlem
1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Menar du att man är antidemokrat per definition om man inte stödjer SD?

Patetiskt. Jag har inte ens varit nära att påstå det heller. Vart får ni allt ifrån? Om nu någon anhängare av SD eller annat parti för den delen får för sig att störa ett vänsterpartisktiskt torgmöte med samma metoder som AFA använder sig utav i Umeå skulle jag reagera på samma sätt. Alla har rätt till yttrande, oavsett åsikt. Kan jag bli tydligare?

Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Nja, det var kanske lite orättvist att rikta frågan till just den killen.

Ditt föregående inlägg var endast felaktigt och dumt så låt oss glömma det.

För mig får du för övrigt älska och hata vem du vill, det är upp till dig själv. Du får mer än gärna bemöta SD med motargument om du nu inte håller med dom. Kom med sakliga argument och håll det hela på en vuxen nivå. Att skrika skällsord i megafoner och blåsa i visselpipor räknar jag dock varken som motargument eller en demokratiskt rättighet. Hoppas innerligt att du inte gör det heller.

Citat:
bland annat vill man ha etnisk rensning i sverige.

Patetiskt. Varför ljuger du för?
Överge dina lögner så att jag kan få chansen att svara på dina frågeställningar.
Senast redigerad av 1987 2008-08-06 kl. 15:01.
Citera
2008-08-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Ohly är ungefär lika mycket stalinist som Åkesson är nazist. Och komplingarna till extremism är förmodligen likvärdiga i båda partierna. Sen vore det förstås kul att höra dig berätta mer om stalinismens goda sidor, men jag har precis som de flesta andra redan övertygats av 1900-talets historia och anser båda ideologierna vara lika förkastliga.

Fast det är de nog inte. Sedan anser jag att stalinism är en fruktansvärd ideologi, men bevekelsegrunderna för stalinister och nazister är inte de samma. Stalinism förkastlig precis som Nazism, men jag vill inte göra en värdering dem emellan eftersom det är olika ideologier.

Citat:
Dina konspirationsfantasier är fortfarande inget argument. Om någon får för sig att Ohly vill fängsla Ingvar Kamprad och tvångsförstatliga IKEA så är det heller inget argument för att störa vänsterpartiets möten. Du verkar (precis som många på de politiska ytterkanterna) anse att du har en överlägsen analysförmåga och moralisk kompass som ger dig rätten att bestämma vad som är bäst för andra. Lägg ner det och lär dig respektera dina medmänniskors rättigheter.

Att tro att Ohly vill fängsla Ingvar Kamprad är inte sant men kanske skulle han vilja förstatliga IKEA... Det är fortfarande inte samma sak som att (i princip) vilja driva ut landets alla invandrare både när man ser till moralbegrepp som godhet/ondska men också när man ser till uppfyllande av demokratiska kriterier.
Citera
2008-08-06, 15:03
Medlem
Citat:
Att vi har vitt skilda åsikter om invandring råder det väl ingen som helst tvekan om men att påstå att ett återvandringsbidrag till "flyktingar" som saknar skyddsbehov är likställt med etnisk rensing är helt befängt.

Den sista delen av ditt inlägg tror jag inte behöver kommenteras p.g.a den rena idioti som ligger bakom ett sådant uttalande.

De var du som inte läste att man i det uttalandet kan hitta stöd för andra stimulanser till att lämna landet. Den sista delen av mitt inlägg vill du inte kommentera eftersom du vet att det är så det förhåller sig.
Citera
2008-08-06, 15:13
Medlem
unsungs avatar
Citat:
De var du som inte läste att man i det uttalandet kan hitta stöd för andra stimulanser till att lämna landet. Den sista delen av mitt inlägg vill du inte kommentera eftersom du vet att det är så det förhåller sig.

Om jag inte kan läsa mellan raderna så får du ursäkta mig men jag läser:

Citat:
Höja återvandringsbidraget och stimulera utlänningar utan skyddsbehov och möjlighet till egen försörjning att återvända till sina hemländer.

Var hittar du "stöd för andra stimulanser" i denna skrift?

Så den sista delen av ditt inlägg att; dumnassegäng skulle hjälpa till med en påstådd "etnisk rensning", det verkar rimligt tycker du?
Citera
2008-08-06, 15:16
Medlem
Citat:
Om jag inte kan läsa mellan raderna så får du ursäkta mig men jag läser:

Var hittar du "stöd för andra stimulanser" i denna skrift?

Så den sista delen av ditt inlägg att; dumnassegäng skulle hjälpa till med en påstådd "etnisk rensning", det verkar rimligt tycker du?

Citat:
Höja återvandringsbidraget FÖR ATT eller OCH (där det senare implicerar två olika saker) stimulera utlänningar utan skyddsbehov och möjlighet till egen försörjning att återvända till sina hemländer.

Jag tror att de vill att dumnassegäng ska skrämma bort invandrare från Sverige ja. Det är kanske därför enskilda sverige"demokrater" gett bidrag till nazistorganisationer.
Citera
2008-08-06, 15:21
Medlem
Citat:
Fast det är de nog inte. Sedan anser jag att stalinism är en fruktansvärd ideologi, men bevekelsegrunderna för stalinister och nazister är inte de samma. Stalinism förkastlig precis som Nazism, men jag vill inte göra en värdering dem emellan eftersom det är olika ideologier.
Du gör värderingar hela tiden, även i det där inlägget. Stanna vid "stalinism är förkastligt precis som nazism". Det räcker.

Citat:
Att tro att Ohly vill fängsla Ingvar Kamprad är inte sant men kanske skulle han vilja förstatliga IKEA... Det är fortfarande inte samma sak som att (i princip) vilja driva ut landets alla invandrare både när man ser till moralbegrepp som godhet/ondska men också när man ser till uppfyllande av demokratiska kriterier.
Jag jämförde bara en fantasi med en annan. Nu har du gått från "etnisk rensning" till "i princip vilja driva ut invandrare", ett steg på vägen mot sanningen.

Du får gärna förklara exakt vad det är i partiets program som är odemokratiskt. Risken är förstås att du samtidigt dömer ut en hel hög demokratiska stater som "odemokratiska" eftersom deras invandringspolitik inte passar dig.
Citera
2008-08-06, 15:28
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Jag tror att de vill att dumnassegäng ska skrämma bort invandrare från Sverige ja. Det är kanske därför enskilda sverige"demokrater" gett bidrag till nazistorganisationer.

Så att stimulera till att flyktingar vars hemländer har blivit stabila nog att bo i eller invandrare som går på bidrag åker hem till sina respektive länder är lika med en etnisk rensning ivrigt påhejade av "dumnassegäng"?
Citera
2008-08-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Du gör värderingar hela tiden, även i det där inlägget. Stanna vid "stalinism är förkastligt precis som nazism". Det räcker.

Nej eftersom jag inte anser att stalinism är "ond" på samma sätt eftersom bevekelsegrunderna inte är samma. Däremot är stalinism sjukt.

Citat:
Jag jämförde bara en fantasi med en annan. Nu har du gått från "etnisk rensning" till "i princip vilja driva ut invandrare", ett steg på vägen mot sanningen.

Du får gärna förklara exakt vad det är i partiets program som är odemokratiskt. Risken är förstås att du samtidigt dömer ut en hel hög demokratiska stater som "odemokratiska" eftersom deras invandringspolitik inte passar dig.

Ojoj, vilken glidning haha det är ju samma sak. Nej jag behöver inte döma ut demokratiska stater eftersom vi pratar om ett parti här, i de länder där främlingsfientliga partier kommit till makten är givetvis demokratin sämre, demokrati är inte något statiskt remember?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in