2008-08-06, 15:35
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Så att stimulera till att flyktingar vars hemländer har blivit stabila nog att bo i eller invandrare som går på bidrag åker hem till sina respektive länder är lika med en etnisk rensning ivrigt påhejade av "dumnassegäng"?

Nej det är inte samma sak, men det påstod jag ju inte heller? Är du dum på riktigt?
Citera
2008-08-06, 15:39
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
Nej det är inte samma sak, men det påstod jag ju inte heller?

Så du har redan övergett "idén" om etnisk rensning, jag förstår, du märkte själv hur absurd den var.

Då förstår jag inte vad du har emot "stimuleringen" som sådan?
Citera
2008-08-06, 15:50
Medlem
Citat:
Så du har redan övergett "idén" om etnisk rensning, jag förstår, du märkte själv hur absurd den var.

Då förstår jag inte vad du har emot "stimuleringen" som sådan?

va? för det första är det inte min idé utan sverige"demokraternas" - för det andra tror jag du borde läsa om och läsa rätt så du förstår vad jag skriver. "Återvändningsbidrag" är väl inte något fel i sig.
Citera
2008-08-06, 15:57
Medlem
unsungs avatar
Citat:
va? för det första är det inte min idé utan sverige"demokraternas" - för det andra tror jag du borde läsa om och läsa rätt så du förstår vad jag skriver. "Återvändningsbidrag" är väl inte något fel i sig.

Det var din "idé", ingen har i SD´s namn sagt att etnisk rensning är någonting som partiet står för.

Jag förstår precis vad du skriver, du läste mellan raderna i SD´s partiprogram och översatte detta efter eget huvud.

Stimuleringen som SD skriver om i sitt partiprogram kan vara allt från att underlätta för flyktingar vars behov för skydd har försvunnit genom bidrag, en flygbiljett, bensinpengar ja you name it för att komma hem, till att hjälpa invandrare som har bestämt sig för att svenska bidrag är den bästa inkomstkällan att hitta hem igen.

Etnisk rensning var din "idé" som du förökte få till en "hidden agenda" i SD´s politik.
Citera
2008-08-06, 16:09
Medlem
Citat:
Det var din "idé", ingen har i SD´s namn sagt att etnisk rensning är någonting som partiet står för.

Jag förstår precis vad du skriver, du läste mellan raderna i SD´s partiprogram och översatte detta efter eget huvud.

Stimuleringen som SD skriver om i sitt partiprogram kan vara allt från att underlätta för flyktingar vars behov för skydd har försvunnit genom bidrag, en flygbiljett, bensinpengar ja you name it för att komma hem, till att hjälpa invandrare som har bestämt sig för att svenska bidrag är den bästa inkomstkällan att hitta hem igen.

Etnisk rensning var din "idé" som du förökte få till en "hidden agenda" i SD´s politik.

Det är klart att de inte säger etnisk rensning. Men de vill fortfarande att alla invandrare ska ut ur Sverige och det är etnisk rensning. Stimuleringen kan vara mycket och exakt vad det ska vara har inte SD berättat. Men du förvånar mig, jag trodde faktiskt att du var dum men du spelade ju bara.
Citera
2008-08-06, 16:10
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Men de vill fortfarande att alla invandrare ska ut ur Sverige och det är etnisk rensning.

Var i partiprogrammet står detta "faktum"?

Kom inte dragandes med en "dold agenda" som inte finns.
Citera
2008-08-06, 16:11
Medlem
unsungs avatar
Dubbelpost
Citera
2008-08-06, 16:13
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Men du förvånar mig, jag trodde faktiskt att du var dum men du spelade ju bara.

Citera
2008-08-06, 16:15
Medlem
Citat:
Var i partiprogrammet står detta "faktum"?

Kom inte dragandes med en "dold agenda" som inte finns.

Empiriska undersökningar, människor som röstar på sd skräder ju inte orden. Fråga vem som helst, "Vart vill sd att sveriges invandrare ska?", spela inte mer dum nu. Sd har inte gjort mycket för att förneka det här faktumet, det de förnekar är att det beror på ras, de säger att det beror på civilisationernas kamp eller kultur osv.

edit:
Citera
2008-08-06, 16:23
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Empiriska undersökningar, människor som röstar på sd skräder ju inte orden. Fråga vem som helst, "Vart vill sd att sveriges invandrare ska?", spela inte mer dum nu. Sd har inte gjort mycket för att förneka det här faktumet, det de förnekar är att det beror på ras, de säger att det beror på civilisationernas kamp eller kultur osv.

edit:

Jag tror, på fullaste allvar, att även den mest inbitne SD:are kan se att det finns positva aspekter med viss invandring men att den bör begränsas kraftigt.

Att dra slutsatser utifrån ett litet antals brölande om "Ut med packet" är, tror jag, är ett sätt att försöka förminska partiet i allmänhetens ögon men jag tror inte att "Svensson" är så dum som, etablerade och mindre etablerade politiker, tror.

Om dessa "rashatare" och "nazister" som enligt dig finns i partiet visar sitt, så att säga, "rätta ansikte" så är jag den första att kapitulera och säga att: -Jag hade fel.
Citera
2008-08-06, 16:27
Medlem
Citat:
Nej eftersom jag inte anser att stalinism är "ond" på samma sätt eftersom bevekelsegrunderna inte är samma. Däremot är stalinism sjukt.
Precis. Du gör alltså en värdering.

Citat:
Ojoj, vilken glidning haha det är ju samma sak.
Jag tror knappast att folket i fd Jugoslavien håller med dig om det. Begreppet "etnisk rensning" har en synnerligen blodig historia. Att slänga det uttrycket omkring sig i såna här sammanhang är enbart en skymf mot alla som mördats för sin etniska tillhörighets skull.

Citat:
Nej jag behöver inte döma ut demokratiska stater eftersom vi pratar om ett parti här, i de länder där främlingsfientliga partier kommit till makten är givetvis demokratin sämre, demokrati är inte något statiskt remember?
Nu gör du samma sak igen: säger olika saker i början och i slutet av inlägget. Du säger att du inte behöver döma, och sen gör du det. Precis som du tidigare sa dig vilja undvika att värdera samtidigt som du värderade.

Eftersom du använder det härliga ordet "främlingsfientlig" så måste jag fråga: Finns det något sätt att kritisera eller aktivt strama åt ett lands invandringspolitik utan att vara främlingsfientlig (och därmed, enligt dig, mindre demokratisk)? Och är ett land som exempelvis Japan, med dess extremt stränga invandringsregler, mindre demokratiskt på grund av detta?
Citera
2008-08-06, 16:31
Medlem
Citat:
Jag tror, på fullaste allvar, att även den mest inbitne SD:are kan se att det finns positva aspekter med viss invandring men att den bör begränsas kraftigt.

Att dra slutsatser utifrån ett litet antals brölande om "Ut med packet" är, tror jag, är ett sätt att försöka förminska partiet i allmänhetens ögon men jag tror inte att "Svensson" är så dum som, etablerade och mindre etablerade politiker, tror.

Om dessa "rashatare" och "nazister" som enligt dig finns i partiet visar sitt, så att säga, "rätta ansikte" så är jag den första att kapitulera och säga att: -Jag hade fel.

Okej, vi får helt enkelt se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in