2008-08-09, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Men i tv-inslaget användes ju även "verktyg", t ex grytlock. Då är det väl solklart felaktig (brist på) handlande från polisens sida?

Försök se objektivt på det hela, skit samma vilkas möte det är som störs.

Det är ju för att han vägrar vara objektiv han söker sig till odemokratiska grupper...
Citera
2008-08-09, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceer
Vad är gränsen för att det ska vara en "seriös nivå", vem definierar det? Väldigt konstigt formulerat.

Dessutom kommer det att bli intressant och se hur det går med SDs anmälan, då kanske vi äntligen får ett svar på om det är en rimlig tolkning, för tro det eller ej, även om SD inte tycker det så är det inte säkert att rätten inte tycker det.
Tja, sd fick väl rätt i sin JO-anmälan mot Eslövspolisen när denna lät våldsfascister från den yttersta vänsterkanten gå loss på sd:s möte i staden.
Citera
2008-08-09, 18:32
Medlem
Spaceers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Ja att två extremister som inte kan lagen tolkar den felaktigt betyder inte det att det demokratiska samhället måste lägga sig på samma barnsliga och obildade nivå.

Lagen gäller, även för er antidemokrater. Ledsen att jag var den som fick lov att berätta det för dig.
Besvara frågan, du tycker alltså inte att det är rimligt att ifrågasätta om lagen kan tolkas på olika sätt, som man ifrågasätter och prövar andra lagar i domstolar. Intressant att det är fel att tolka en lag anourlunda om den isåfall inte ger stödj åt det parti man hejjar på.

Förövrigt så anser jag mig inte vara anti-demokrat, då jag är demokrat, men inte stödjer parlamentism.
Citera
2008-08-09, 18:33
Bannlyst
Citat:
Uttryckte jag mig otydligt? Lägg ner personangrepen och skitsnacket, lägg fram argument.
Att poängtera att ni bröt mot lagen är alltså "personangrepp", "skitsnack" och "inga argument"? Tja, extremvänstern förnekar sig aldrig.

Citat:
Om du tillåmed förnekar då det finns filmer på varenda lokalt nyhetsprogram som visar vem den som inledde våldet är, så finns det kanske inte så mycket för mig att försöka bevisa? Och frågan om det är polisanmält, så är jag faktiskt inte säker, då jag inte var den utsattes för det.
Jag har sett alla tv-inslag som finns att se om saken, och där framgår det klart och tydligt att en vänsterextremist slår en sd-sympatiserande kvinna i ansiktet, varpå denna kvinna höjer armen men mot vänsterextremisten men aldrig går till något fysiskt ingrepp. Sedan kommer Erik Almqvist in i bilden. Vad är det du försöker bevisa? Och varför svarar du inte på enkla frågor? Om ingen polisanmälde det - då var det väl ingen som hände. Exakt vilka "filmer" är det du åsyftar?
Citera
2008-08-09, 18:34
Medlem
Spaceers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Men i tv-inslaget användes ju även "verktyg", t ex grytlock. Då är det väl solklart felaktig (brist på) handlande från polisens sida?

Försök se objektivt på det hela, skit samma vilkas möte det är som störs.
Det är självklart, min tolkning, är som umeå polisens vakthavande, att använde redskap är ett lagbrott, men att yttra sig under ett torgmöte inte är det.
Läs tråden, är inte så intressant att behöva repetera sig.
Citera
2008-08-09, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Men visst skojar du? Jag tolkar grundlagen på mitt sätt du på ditt eget. Polisen i Umeå tolkar den som jag, vem fan tolkar den som du gör?
Nej, det är en person som tolkar den så, och han är ingen jurist. Poliser tolkar ofta lagen fel. Luleå- och Östersundspolisen tolkade den däremot rätt:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12342212&postcount=182

Ni vänsterextremister har ju själva erkänt att ni bröt mot lagen, i alla fall killen i TV4-inslaget. Vad finns det egentligen att diskutera mer? Varför ger ni inte upp med era vänsterextrema och antidemokratiska lögner?
Citera
2008-08-09, 18:35
Bannlyst
Citat:
Det är självklart, min tolkning, är som umeå polisens vakthavande, att använde redskap är ett lagbrott, men att yttra sig under ett torgmöte inte är det.
Läs tråden, är inte så intressant att behöva repetera sig.
Är du efterbliven? Förstår du att en (1) polis kan tolka lagen fel? Varför svarar du inte på vad Luleå- och Östersundspolisen sade istället, din lilla kommunist?

Citera
2008-08-09, 18:38
Medlem
Spaceers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Att poängtera att ni bröt mot lagen är alltså "personangrepp", "skitsnack" och "inga argument"? Tja, extremvänstern förnekar sig aldrig.
Ja det är vel knappast att argumentera att lägga fram hur obildade alla meningsmotståndare är?

Citat:
Jag har sett alla tv-inslag som finns att se om saken, och där framgår det klart och tydligt att en vänsterextremist slår en sd-sympatiserande kvinna i ansiktet, varpå denna kvinna höjer armen men mot vänsterextremisten men aldrig går till något fysiskt ingrepp. Sedan kommer Erik Almqvist in i bilden. Vad är det du försöker bevisa? Och varför svarar du inte på enkla frågor? Om ingen polisanmälde det - då var det väl ingen som hände. Exakt vilka "filmer" är det du åsyftar?
Du min vän, är blind. Det är hur tydligt som helst att det är tanten som blir handgriplig, sen försöker killen putta henne snarare än att ge henne en höger. Jag vet somsagt inte om en polisanmälan är gjord i någon av dom två fallen som kan rebruceras som misshandel eller ofredande.

Jag tror knappast du är intresserad av att få händelsen förklarad ur ett perspektiv från en som var där, men det var ett äldre par, som blev handgripliga mot motdemonstranterna, tanten försökte dra i killens maskering samtidigt som hon skrek, paret började bli handgripliga och puttade och var våldsamma mot flera personer, sen slog dom till en killes kamera (som säkert är värd lika mycket som SDs ljudsystem "för flera hundra tusen") och gick iväg. Krossade jag din världsbild nu? Eller det är vel klart, vänta, jag ljuger.
Senast redigerad av Spaceer 2008-08-09 kl. 18:53.
Citera
2008-08-09, 18:43
Medlem
Spaceers avatar
Citat:
Är du efterbliven? Förstår du att en (1) polis kan tolka lagen fel? Varför svarar du inte på vad Luleå- och Östersundspolisen sade istället, din lilla kommunist?

Det finns inte i din sinnesvärld att lagar kan tolkas olika och att tolkningarna inte är rätt eller fel förrens en rätt har beslutat det ena eller det andra, jag ser ingenting i grundlagen som gör att det är olagligt att uttrycka sig verbalt utan verktyg under ett torgmöte. Låter som om ni SDare har någon form av storhetsvansinne där enbart erat rätt är rätt. Se att andra människor tolkar anourlunda.
Citera
2008-08-09, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ja det är vel knappast att argumentera att lägga fram hur obildade alla meningsmotståndare är?
Om dessa inte kan lagen eller grundläggande svenska - jo.

Citat:
Du min vän, är blind. Det är hur tydligt som helst att det är tanten som blir handgriplig, sen försöker killen putta henne snarare än att ge henne en höger. Jag vet somsagt inte om en polisanmälan är gjord i någon av dom två fallen som kan rebruceras som misshandel eller ofredande.
Nej, "killen", som av allt att döma är en "tjej", slår till henne i ansiktet, varpå hon försöker freda sig. Det är vad som framgår av tv-bilderna i alla fall.

Citat:
Jag tror knappast du är intresserad av att få händelsen förklarad ur ett perspektiv från en som var där, men det var ett äldre par, som blev handgripliga mot motdemonstranterna, tanten försökte dra i killens maskering samtidigt som hon skrek, paret började bli handgripliga och puttade och var våldsamma mot flera personer, sen slog dom till en killes kamera (som säkert är värd lika mycket som SDs ljudsystem "för flera hundra tusen") och gick iväg. Krossade jag din världsbild nu? Eller det är vel klart, vänta, jag ljuger.
Tja, i och med att du har ljugit om annat i denna tråd och har ertappats med dina lögner är det väldigt svårt att ta din utsaga på allvar. Men om du har några bevis eller om någon polisanmälan har upprättats är det förstås en annan sak. Har du något diarienummer så att man kan kontakta Umeåpolisen och ta del av anmälan?
Citera
2008-08-09, 19:23
Bannlyst
Citat:
Det finns inte i din sinnesvärld att lagar kan tolkas olika och att tolkningarna inte är rätt eller fel förrens en rätt har beslutat det ena eller det andra, jag ser ingenting i grundlagen som gör att det är olagligt att uttrycka sig verbalt utan verktyg under ett torgmöte. Låter som om ni SDare har någon form av storhetsvansinne där enbart erat rätt är rätt. Se att andra människor tolkar anourlunda.
Det är snarare är du som är antidemokrat. Det är inte poliser som tolkar lagen, om du inte visste det. Boy har redan citerat lagparagrafen, men fortfarande fortsätter du ljuga.

https://lagen.nu/1991:1469

Citat:
4 § Om någon genom våldshandling eller oljud eller på annat dylikt sätt stör eller söker hindra allmän gudstjänst, annan allmän andaktsövning, vigsel eller begravning eller dylik akt, domstolsförhandling eller annan statlig eller kommunal förrättning eller ock allmän sammankomst för överläggning, undervisning eller åhörande av föredrag, dömes för störande av förrättning eller av allmän sammankomst till böter eller fängelse i högst sex månader.
"Verbalt" så att den som håller ett tal inte kan höras = oljud som stör, alltså ett brott. Här är ett klockrent sådant "exempel" där någon bara har "uttryckt sig verbalt":

http://hd.se/skane/2008/08/08/fyra-nazister-aatalade-foer

Läs på lite innan du skämmer ut dig så mycket, din patetiska våldsfascist och antidemokrat.
Citera
2008-08-09, 19:26
Medlem
Spaceers avatar
Citat:
Tja, i och med att du har ljugit om annat i denna tråd och har ertappats med dina lögner är det väldigt svårt att ta din utsaga på allvar. Men om du har några bevis eller om någon polisanmälan har upprättats är det förstås en annan sak. Har du något diarienummer så att man kan kontakta Umeåpolisen och ta del av anmälan?
Då väljer du att se vad du vill se min vän. Och vad har jag ljugit om i denna tråd hittils?

Det borde vel inte vara svårare än att ringa till polismyndigheten Umeå, tvivlar vel dock på att förundersökningen är offentlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in