2008-08-05, 11:12
Medlem
Lantbruks avatar
Hej.

I talande stund befinner sig SD i Umeå och (givetvis ) störs mötet av dessa "antifascistiska" motdemonstranter.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=206849

"...Demonstranterna skanderar "Inga rasister på vår gata" och håller upp plakat med texten "Rasister i kostym - dra åt helvete..."

Jag blir upprörd när jag läser det här, och föraktar "era" metoder att - som jag ser det - skrämma folk till tystnad.

Hur försvarar ni beteendet?

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2008-08-05 kl. 11:14.
Citera
2008-08-05, 11:19
Medlem
Pseud0nyms avatar
Ehm va? Vad är det som inte skulle vara demokratiskt i att demonstrera mot sånt man inte gillar? Läste artikeln och det verkar ju inte ha förkommit våld? Det enda problematiska jag ser är att antifascisterna försöker överrösta smygrassarna, men situationen skulle kunna ses som att båda sidor helt enkelt nyttjar sin yttrandefrihet.
Citera
2008-08-05, 11:28
Medlem
knulluppads avatar
vad är det som är så odemokratiskt? att alla inte älskar SD? vill man förbjuda det får ni nog satsa på något annat än demokrati..
Citera
2008-08-05, 11:32
Medlem
Fysans avatar
Både högern och vänstern får säga vad dom vill tydligen, det låter mycket demokratiskt. Inget våld förekommer heller vad jag kan se, på vilket sätt skulle motståndarna skrämma SD-anhängarna till tystnad?
Kul att Björn Söder går och gråter ut hos polisen direkt, vore kanske mer avväpnande att bemöta kritiken? Nåja, dom får nog tala till sist ska du se.
Citera
2008-08-05, 11:34
Medlem
otukts avatar
Lantbruk måste vara ett troll. Och för alla barn som läser detta. Att demonstrera är demokrati.
Citera
2008-08-05, 11:53
Medlem
Lantbruks avatar
"...Demonstranterna blåser i visselpilor och slår i burkar med sten i och överröstar Sverigedemokraternas tal..."

Varför inte demonstrera civiliserat?

Man ska behandla åsiktsmotståndare med respekt.

Mvh
Citera
2008-08-05, 12:05
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
"...Demonstranterna blåser i visselpilor och slår i burkar med sten i och överröstar Sverigedemokraternas tal..."

Varför inte demonstrera civiliserat?

Man ska behandla åsiktsmotståndare med respekt.

Mvh

Det kan man med rätta tycka, men det är inte obligatoriskt för att det ska få kallas "demokratiskt". Ni sverigedemokrater gör inget annat än gnäller hela tiden. Att ni har mage att klaga på muslimer som är "överkänsliga" och "klagar" på rasism "hela tiden" är för mig ett under, när ni själva beter er som kärringar på en jävla syjunta. Skärpning.
Citera
2008-08-05, 12:09
Medlem
Det här är väl en oerhört viktig beståndsdel i demokratin, att uttrycka sina känslor och åsikter om politik och sådant som händer i samhället.
Citera
2008-08-05, 12:24
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Det kan man med rätta tycka, men det är inte obligatoriskt för att det ska få kallas "demokratiskt". Ni sverigedemokrater gör inget annat än gnäller hela tiden. Att ni har mage att klaga på muslimer som är "överkänsliga" och "klagar" på rasism "hela tiden" är för mig ett under, när ni själva beter er som kärringar på en jävla syjunta. Skärpning.

Jag är inte Sverigedemokrat, men försvarar dem i sådana här situationer.

Jag var/är inte i Umeå, och kan givetvis inte veta vad som sker där. Men om man ska lita på journalisten, så anser jag det är icke-demokratiskt att överrösta meningsmotståndare. Alla ska få yttra sina åsikter. Demonstranterna kunde väl lugnt bara stå med plakat, men nej då, de kan inte bete sig civiliserat.

Gnäller förresten, det är väl demonstranterna som är de största gnällkärringarna.

Mvh
Citera
2008-08-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk

Gnäller förresten, det är väl demonstranterna som är de största gnällkärringarna.

Båda sidor är ju demonstranter. På samma sätt som att SD står och håller tal så står motdemonstranterna och gör detsamma, om än utan att ha ett färdigskrivet sådant (och då blir ju ramsor som "inga rasister på våra gator" synnerligen bra att ha i sammanhanget).
Citera
2008-08-05, 12:40
Medlem
1987s avatar
Att störa eller försöka kväva andra personers åsikter och rätt till yttrande är inte demokrati, hur ni än vrider och vänder på det. Själva tänkandet passar däremot utmärkt i en diktatur. Skärpning.
Senast redigerad av 1987 2008-08-05 kl. 12:50.
Citera
2008-08-05, 12:41
Medlem
Hard Rides avatar
Jag måste ge AFA en eloge för att man inte dyrkar sådan slavmoral som parlamentarism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in