2008-08-06, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSallbring
Om du läser min blogg och inlägget Sverigedemokraterna från förra sekelskiftet, så kommer du märka att deras partiprogram lämnar en hel del övrigt att önska.

Givetis, antidemokrater och annat pack har aldrig gillat SD:s demokratiska och folkhemskära program.

I det har du helt rätt.
Citera
2008-08-06, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Rättstyggheten är ju en förutsättning för en demokratisk stat förstår du.

Rättssäkerheten har jag hört talas om, berätta om rättstyggheten är du snäll.
Citera
2008-08-06, 00:40
Bannlyst
Citat:
Givetis, antidemokrater och annat pack har aldrig gillat SD:s demokratiska och folkhemskära program.

I det har du helt rätt.

”Vi har idémässigt låtit oss inspireras av såväl det förra sekelskiftets svenska nationalkonservatism som delar av den socialdemokratiska folkhemstanken.”

Det verkar vara progressiva idéer som har format SD med förra sekelskiftets nationalkonservatism, den här idérörelsen ligger till grund för det amerikanska republikanska partiet och George Bush. En del socialdemokratisk folkhemstanke har SD också lagt i sin schizofrena ideologi. Vilken del av folkhemstanken detta må vara kan man aldrig veta med tanke på att SD flörtar med borgarna. För att summera har de en ideologi som präglar George Bush blandat med det svenska folkhemmet, utan invandrarna, men samtidigt vill SD regera ihop med borgarna. Tvetydigt värre, likt en sjuhövdad drake.

Antidemokrater och annat pack, ja du får antränga dig lite mer om du vill kategorisera mig där. Jag är för demokrati, så länge den inte har brun förklädnad.
Citera
2008-08-06, 00:40
Bannlyst
Citat:
Rättssäkerheten har jag hört talas om, berätta om rättstyggheten är du snäll.

UIngen idé iom att du avvisar demokratin helt.
Citera
2008-08-06, 00:52
Bannlyst
Citat:
UIngen idé iom att du avvisar demokratin helt.

Men snälla pojkvasker det enda jag avvisar är rasister i kostym. Jag är för demokrati och till skillnad från dej har jag röstat och kommer att fortsätta att göra det, hur går det ihop med att vara antidemokrat? Eller du kanske menar att i och med mina invändningar mot sd är jag antidemokrat?
Senast redigerad av KSallbring 2008-08-06 kl. 01:08.
Citera
2008-08-06, 01:25
Bannlyst
Citat:
Men snälla pojkvasker det enda jag avvisar är rasister i kostym. Jag är för demokrati och till skillnad från dej har jag röstat och kommer att fortsätta att göra det, hur går det ihop med att vara antidemokrat? Eller du kanske menar att i och med mina invändningar mot sd är jag antidemokrat?

Nej, du är inte ens rolig.

Att motverka demokratin genom at bryta mot lagen måste du ju fatta är emot demokratin?
Citera
2008-08-06, 10:28
Medlem
1987s avatar
Citat:

Antidemokrater och annat pack, ja du får antränga dig lite mer om du vill kategorisera mig där. Jag är för demokrati, så länge den inte har brun förklädnad.

Jaså, det säger du. Om jag nu har förstått ditt inlägg rätt så är du alltså för demokrati så länge du får som du vill, stämmer detta? Det låter inte speciellt demokratiskt i mina öron, kamrat.
Citera
2008-08-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1987
Jaså, det säger du. Om jag nu har förstått ditt inlägg rätt så är du alltså för demokrati så länge du får som du vill, stämmer detta? Det låter inte speciellt demokratiskt i mina öron, kamrat.
Menar du att man är antidemokrat per definition om man inte stödjer SD?
Citera
2008-08-06, 12:17
Medlem
Rättelse:

Citat:
Menar du att man är antidemokrat per definition om man inte stödjer SD:s rätt att göra sina åsikter hörda?
Citera
2008-08-06, 12:18
Medlem
Debukris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Menar du att man är antidemokrat per definition om man inte stödjer SD?

Hur kommer det sig att du ställer den frågan? Vad i debattörens inlägg får dig att tro det?
Citera
2008-08-06, 12:42
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1987

fast så var det ju inte, den demokratiska förklädnaden sd bär döljer ett brunt parti, ett antidemokratiskt parti. bland annat vill man ha etnisk rensning i sverige. "Folkhemmet" är väl förmodligen det konservativa folkhem som moderaterna myntade, där pappa tar fram bältet om mamma eller pojkvaskern sticker opp, men inte samma folkhem som sossarna byggde eftersom sossarna i princip bara rippade namnet.

Testa en sverige"demokrat" när han är nykter, och kom igen när han är full. Han kommer ge dig två olika historier.
Citera
2008-08-06, 12:43
Medlem
1:aHjälpens avatar
flarn:

ditt namn säger allt om dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem