2008-11-25, 22:00
Medlem
Farmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
14 vittnen kallas till HovR. Jag har namnen.
3 nya vittnen kallas av åklagaren. Namnen offentliggörs imorgon förmiddag.

Lite skillnad motför 65 + 3 vittnen i TR. Fast lägg till några bandupptagningar från TR som spelas upp i HovR.

edit:

Du är inte ensam. Höjdpunkten i den här tråden var norskan!

Är det möjligt för dig att delge oss vilka de 14 är? Håller f.ö. med om att norskan är skön att läsa!
2008-11-25, 22:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen
Är det möjligt för dig att delge oss vilka de 14 är? Håller f.ö. med om att norskan är skön att läsa!

Oklart med PUL. De som vittnar i tjänsten är poliserna AP och AG samt Sven-Åke Christiansson och Jörgen Borg. Övriga privatpersoner.
2008-11-25, 22:25
Medlem
Farmens avatar
Citat:
Oklart med PUL. De som vittnar i tjänsten är poliserna AP och AG samt Sven-Åke Christiansson och Jörgen Borg. Övriga privatpersoner.

Ok,tack för svar. Man får väl ta och gissa lite tills det blir offentligt. PUL är en rätt svårtolkad rackare.
2008-11-25, 22:42
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen
Ok,tack för svar. Man får väl ta och gissa lite tills det blir offentligt. PUL är en rätt svårtolkad rackare.

Det är offentliga uppgifter redan. Nätfrågan som är kruxet.
2008-11-25, 22:44
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Det enda vittne som ansågs kunna knyta CS till brottsplatsen är inte kallat till HovR. Det innebär att HovR isåfall enbart kan höra hennes vittnesmål på bandupptagning, och varken ordförande, åklagare eller försvar kan ställa kompletterande frågor.

Det är tydligt att FG inriktar sig på motivbild och EJs omdiskuterade minne, av vittnesvalet att döma. Elva av 14 kallas angående EJs isolering tiden efteråt. Mickis kallas ånyo ang. motivbilden. SÅC och JB som experter. Jag vet inte om man kan utläsa något utifrån det.

Jag tycker detta tyder på att E genomgått en ny minnesundersökning som är till åklagarsidans fördel. Men med tanke på FGs inkompetens (kan inte hantera media, kan inte förhöra vittnen) så är det nog bäst att ligga lågt.
2008-11-25, 22:45
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Det är offentliga uppgifter redan. Nätfrågan som är kruxet.

Så var har du länken då? Borde inte den följt med ditt inlägg?
2008-11-25, 22:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Jag tycker detta tyder på att E genomgått en ny minnesundersökning som är till åklagarsidans fördel. Men med tanke på FGs inkompetens (kan inte hantera media, kan inte förhöra vittnen) så är det nog bäst att ligga lågt.
Jag tror inte det. Om E hade gjort det, borde det stått i media.

Jag anser att en sådan borde gjorts. Vi har läst om hur dåligt E mådde vid tillfället när undersökningen på det skyddade boendet gjordes. Jag vet inte hur mycket känslor (som rädsla och oro i det här fallet) kan påverka. Det hade varit bra med ett nytt test. Om det går att göra.
2008-11-25, 23:43
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror inte det. Om E hade gjort det, borde det stått i media.

Jag anser att en sådan borde gjorts. Vi har läst om hur dåligt E mådde vid tillfället när undersökningen på det skyddade boendet gjordes. Jag vet inte hur mycket känslor (som rädsla och oro i det här fallet) kan påverka. Det hade varit bra med ett nytt test. Om det går att göra.

Möjligt att du har rätt, men min teori är att de som vetat om den eventuella undersökningen instruerats om att hålla media borta. Detta för att minska pressen på E. När hon var på det skyddande boendet så lyckades de ju med det.
2008-11-25, 23:48
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Så var har du länken då? Borde inte den följt med ditt inlägg?

Du får ligga på Expressen, eller vilken din favoritkälla nu är. Det måste vara hemskt att tvingas logga in på FB för info.
2008-11-25, 23:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det enda vittne som ansågs kunna knyta CS till brottsplatsen är inte kallat till HovR. Det innebär att HovR isåfall enbart kan höra hennes vittnesmål på bandupptagning, och varken ordförande, åklagare eller försvar kan ställa kompletterande frågor.
Det var lite... originellt.

Citat:
Det är tydligt att FG inriktar sig på motivbild och EJs omdiskuterade minne, av vittnesvalet att döma. Elva av 14 kallas angående EJs isolering tiden efteråt. Mickis kallas ånyo ang. motivbilden. SÅC och JB som experter. Jag vet inte om man kan utläsa något utifrån det.
Om de koncentrerar sig på E.s tidiga minnen kan det möjligen ge nåt. Jag har ju tidigare i tråden tyckt att de minnen där hon minns fel kan vara bevismässigt intressantare än de där hon minns alldeles rätt.
2008-11-26, 00:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var lite... originellt.

Om de koncentrerar sig på E.s tidiga minnen kan det möjligen ge nåt. Jag har ju tidigare i tråden tyckt att de minnen där hon minns fel kan vara bevismässigt intressantare än de där hon minns alldeles rätt.
Finns det inget värde i det hon berättade från början när hon vaknade?
2008-11-26, 00:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Finns det inget värde i det hon berättade från början när hon vaknade?
Nu kommer jag inte ihåg vad hon berättade allra först, men de tidiga minnena är ju rent generellt fel, fast fel på ett sätt som likafullt kan antyda att hon har varit med om ett besök av just CS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in