2008-10-02, 17:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Skosulan är inte så ovanlig som man först trodde.

Kan ju finnas personer i E:s eller T:s umgängskrets som haft matchande skor.
Ja, det kan tänkas - men ingen som också kan matcha en övervakningskamera; i sin tur matchande såväl mordtid som tågtider och mobilpejling. - Den alternative gärningsmannen bär en mörk jacka med väl tilltagen huva, och synes också vara vänsterhänt, men som tur är skiljer sig dennes appearance radikalt från CS:s - som under runstensrallyt den 12, 14 resp. 17 mars bär en champagnefärgad täckkappa och ett par nyinköpta svarta syntetläderskor med svarta skosnören vilka skor hon hittat hemma hos sin framlidna mor - nej, fel av mig: Hon var iklädd ett par blå-vita Adidasskor – fel igen: Svarta gymnastikskor med vita skosnören, eller ett par skor som ingen sett och som efter dividerande om polisens packlistor och annat smått och gott så småningom försvann under vistelsen på den psykiatriska klinik dit CS tog sin tillflykt efter första häktningsomgången. Var CS inköpt sina promenadskor kan hon dessvärre inte ge någon ledtråd om eftersom hon haft mycket annat att tänka på den senaste tiden, bl a mordhotade vänner och en mördare som går lös. De Vans-skor en skumögd hyresvärdinna och ett antal halvblinda vittnen säger sig ha sett både före CS:s vistelse i S-näck och tiden som följde fram till morddagen, kastades pga ett sulhål när CS gjorde sig av med diverse gamla kläder i Berlin i januari 2008. Tre digitalfoton har ävenledes försvunnit, och polisens klantiga tekniker har förstås inte lyckats återskapa de raderade fornfyndsmotiv som CS med en flämtande pannlampa försökt föreviga i Runstensskogen. Inte heller vet man vem som kan ha avsatt det fingeravtryck som säkrats på nedre delen av ledstången till trappan i huset, men samtidigt förefaller saken ganska enkel: Gärningsmannen bar som de flesta andra gärningsmän vid den här typen av brott ett par åtsittande handskar och kan således inte ha lämnat efter sig ett enda fingeravtryck.

Stilstudier för de som deltar i jakten på en alternativ gärningsman:
http://rapidshare.com/files/150261354/Stilstudier081002.doc.html
2008-10-02, 17:56
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det kan tänkas - men ingen som också kan matcha en övervakningskamera; i sin tur matchande såväl mordtid som tågtider och mobilpejling. - Den alternative gärningsmannen bär en mörk jacka med väl tilltagen huva, och synes också vara vänsterhänt, men som tur är skiljer sig dennes appearance radikalt från CS:s - som under runstensrallyt den 12, 14 resp. 17 mars bär en champagnefärgad täckkappa och ett par nyinköpta svarta syntetläderskor med svarta skosnören vilka skor hon hittat hemma hos sin framlidna mor - nej, fel av mig: Hon var iklädd ett par blå-vita Adidasskor – fel igen: Svarta gymnastikskor med vita skosnören, eller ett par skor som ingen sett och som efter dividerande om polisens packlistor och annat smått och gott så småningom försvann under vistelsen på den psykiatriska klinik dit CS tog sin tillflykt efter första häktningsomgången. Var CS inköpt sina promenadskor kan hon dessvärre inte ge någon ledtråd om eftersom hon haft mycket annat att tänka på den senaste tiden, bl a mordhotade vänner och en mördare som går lös. De Vans-skor en skumögd hyresvärdinna och ett antal halvblinda vittnen säger sig ha sett både före CS:s vistelse i S-näck och tiden som följde fram till morddagen, kastades pga ett sulhål när CS gjorde sig av med diverse gamla kläder i Berlin i januari 2008. Tre digitalfoton har ävenledes försvunnit, och polisens klantiga tekniker har förstås inte lyckats återskapa de raderade fornfyndsmotiv som CS med en flämtande pannlampa försökt föreviga i Runstensskogen. Inte heller vet man vem som kan ha avsatt det fingeravtryck som säkrats på nedre delen av ledstången till trappan i huset, men samtidigt förefaller saken ganska enkel: Gärningsmannen bar som de flesta andra gärningsmän vid den här typen av brott ett par åtsittande handskar och kan således inte ha lämnat efter sig ett enda fingeravtryck.

Tack för en intressant länk. Är det du som har sammanställt den? Proffsigt.
2008-10-02, 18:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Som vanligt ett inlägg som imponerar från letsdoit. Dessutom det 1000:e inlägget på FB från användaren i fråga!
2008-10-02, 18:08
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Som jag minns det var håret oanalyserat eftersom det inte fanns några rötter i det i FUP. Däremot krävde PIE att det skulle mitokondrieanalyseras inför rättegången, eftersom det ju skulle försätta hans klient i ett betydligt bättre läge om håren inte kunde vara E;s M:s eller S:s. En sådan analys utfördes och kom fram till att hårstråna kunde vara E:s (och därmed också M:s eller S:s) och presenterades under rättegången. Hur exakt och total mtDNA-sekvens SKL hade fått fram från hårstråna framgick dock inte av rättegången. (Ju sämre sekvensen är, dess svårare är det att utesluta att den kan vara E:s naturligtvis.)

Detta är min tydliga minnesbild och jag brukar inte minnas jävla fel. Den måste kunna bekräftas om man söker i tråden, vilket jag tyvärr inte har tid till.
Nja, PIE krävde en utredning av hårtussen. Om den utredningen innefattade en mitokondrieanalys är nog bäst att låta vara osagt tills man kan belägga det.
2008-10-02, 18:21
Medlem
Frubeates avatar
CS liv efter morden

Hur hadde CS tänkt sig det.
Det verkar inte ha varit i hennes medvetande att hon skulle bli misstänkt.
Inte verkade hon heller ha några planer på att lämna Sverige för gott den 18/3.
Kanske hon innbillade sig att hon skulle kunna hoppa inn och "trösta" T i hans förlust?
Nu sitter hon där...änn så länge, fälld för barnamord, och E överlevde mot alla odds.
CS själv får sin bedrövliga tillvaro utsmetad i massmedia och rättegång.
Hur känner hon, när det avslöjas: falska mail från en påhittad adoptivpappa, sökningarna i hennes dator, hennes många besök på T's sidor på nätet, hennes privata brev och mail till T, hennes uppenbara lögner om så mycket

Jo då, är allt en riktig Pippi Långstrump detta, med negativt förtecken
2008-10-02, 19:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Hur hadde CS tänkt sig det.
Det verkar inte ha varit i hennes medvetande att hon skulle bli misstänkt.
Inte verkade hon heller ha några planer på att lämna Sverige för gott den 18/3.
Kanske hon innbillade sig att hon skulle kunna hoppa inn och "trösta" T i hans förlust?
Nu sitter hon där...änn så länge, fälld för barnamord, och E överlevde mot alla odds.
CS själv får sin bedrövliga tillvaro utsmetad i massmedia och rättegång.
Hur känner hon, när det avslöjas: falska mail från en påhittad adoptivpappa, sökningarna i hennes dator, hennes många besök på T's sidor på nätet, hennes privata brev och mail till T, hennes uppenbara lögner om så mycket

Jo då, är allt en riktig Pippi Långstrump detta, med negativt förtecken

Om vi nu ska spåna i det, det blir ju bara gissningar. Jag för min del tror inte alls att hon hade tänkt sig att kunna träda in och trösta T. Jag tror att hon helt enkelt hade gett upp hoppet om att kunna få honom.

Hon hade försökt med både självmordsförsök och barnafödsel, ändå valde han inte henne. Jag tror att nederlaget blev för mycket för henne. Hon ältade och ältade inom sig, och till slut blev det för mycket. Hon gav upp.

Tanken att hämnas föddes (istället för en baby ). Ska inte hon få honom så ska ingen annan heller. Hon missunnade honom att vara lycklig - hon var ju inte det.

Jag tror inte att hon planerade det hela så särskilt noga. Inte ville hon åka fast, men för henne var det nog från början väldigt långsökt att hon skulle kunna bli misstänkt. Hon verkar ju inte helt ointelligent, hade hon tänkt till lite så hade nog förstått att hennes dator skulle kunna bli genomsökt. DNA tror jag inte heller att hon bekymrade sig över - hon skulle förmodligen inte bli misstänkt ändå.
2008-10-02, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om vi nu ska spåna i det, det blir ju bara gissningar. Jag för min del tror inte alls att hon hade tänkt sig att kunna träda in och trösta T. Jag tror att hon helt enkelt hade gett upp hoppet om att kunna få honom.

Hon hade försökt med både självmordsförsök och barnafödsel, ändå valde han inte henne. Jag tror att nederlaget blev för mycket för henne. Hon ältade och ältade inom sig, och till slut blev det för mycket. Hon gav upp.

Tanken att hämnas föddes (istället för en baby ). Ska inte hon få honom så ska ingen annan heller. Hon missunnade honom att vara lycklig - hon var ju inte det.

Jag tror inte att hon planerade det hela så särskilt noga. Inte ville hon åka fast, men för henne var det nog från början väldigt långsökt att hon skulle kunna bli misstänkt. Hon verkar ju inte helt ointelligent, hade hon tänkt till lite så hade nog förstått att hennes dator skulle kunna bli genomsökt. DNA tror jag inte heller att hon bekymrade sig över - hon skulle förmodligen inte bli misstänkt ändå.

Så som du tänker får vi hoppas du inte blir besviken på ett ex, stackare och stackars din omgivning.

Försök istället tänka på att det inte finns bevis på att C varit i huset, något som GM bör ha varit. Då kan hon vara oskyldig till dådet, sen vare sig om hon varit gravid eller nyligen besökt en tandläkare är ju inget bevis för ett mord. Iallafall i övriga Sverige är det så...
2008-10-02, 20:10
Medlem
LieDetectors avatar
Men raraste bävern, hon har ju gått igenom Tingsrätten och rätten kom till en totalt annan slutpunkt än du gjorde. Ge nu nästa rättsinstans en chans så ska du se.
Du som verkar så rar kan väl inte vara en rättshaverist?
Senast redigerad av LieDetector 2008-10-02 kl. 20:13.
2008-10-02, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så som du tänker får vi hoppas du inte blir besviken på ett ex, stackare och stackars din omgivning.

Försök istället tänka på att det inte finns bevis på att C varit i huset, något som GM bör ha varit. Då kan hon vara oskyldig till dådet, sen vare sig om hon varit gravid eller nyligen besökt en tandläkare är ju inget bevis för ett mord. Iallafall i övriga Sverige är det så...

Det finns ett vittne som pekar ut CS i huset. Förvisso är det inte något bevis om hon gått till tandläkare eller ej. Men att hon sätter igång och ljuger ihop att hon varit gravid ett år efter avslutat förhållande, är en klar varningssignal att något inte står rätt till med Fröken C. Då kan hon vara skyldig till dådet. Den plus fler pusselbitar får till och med er högst kära GW att säga att han misstänker henne alternativt med medhjälpare.

Bättre det än ett gäng fabler.
2008-10-02, 20:17
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
I så fall var det inte min missuppfattning utan bara "limaha"s som jag referade till.

Min feil som ble oppklart side 857. Hårdusten er avbildet i FUP og den viser håret har rødlig fargetone
2008-10-02, 20:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

I mitt resonemang är CS befunnen skyldig, och jag spånar med utgångspunkt från det, och även med utgångspunkt från hur jag har tolkat hennes agerande och beteende innan och efter gärningen.

Nu är det ju också så att jag är inte CS, och därmed kvittar ju dina vackra ord om mitt eget eventuella agerande om jag skulle bli besviken på ett ex. Eller menar du att man bara kan tänka sig in i hur man själv skulle agera?
2008-10-02, 20:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Du pratar om rättegången med de jäviga hjonen som nämndemän, jo det känner nog hela riket till och det har rört upp en hel del. Men nu var jag mer inne på en riktig rättegång utanför arboga med Svenska lagar och regler.

Gå med i min fanclub och betala för dig så får du veta hur rar jag är...snyltare där...

Men fortfarande finns inga bevis på att C befunnit sig i huset där brottet skett, det finns fingeravtryck och hår från en ung man... Bet är bevisat så ut och leta vem detta tillhör istället...

Du sätter inte orden i halsen när du hostar upp lögner som ovanstående?
Det kommer helt naturligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in