2008-09-27, 01:07
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ult
Det saknas Mordvapen
Det saknas DNA Bevis
Fingeravtryck osv.

Det finns inget INGET som binder henne till mordplatsen.

Jaja det är säkert hon och visst är det hemskt brott osv men det finns faktist en chans att det inte är hon.

Hur polisen kan fucka upp en mordutredning av detta är ju helt bizarr.

Sen skiter jag i hur många ggr hon har surfat och skickat sms ..

Men som sagt det är klart att det är hon men nått säger mig ändå att det är lurt att hon inte kan bindas till platsen och skall man fälla nån för livstids fängelse bör man nog fan ha mer bevis enligt mig.

Jag tror också det är hon men som sagt tror och fälla är inte riktigt samma sak.
En sund inställning. Har inte sett dig i tråden förut, men jag tror att många tänkande människor i Sverge tänker som du. Man kan inte förstöra ett rättsamhälle för att ett särskilt hemskt brott skall lösas.
Senast redigerad av eloge 2008-09-27 kl. 01:14.
2008-09-27, 01:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Alltså om tyskan nu är skyldig så betyder att hon är kapabla till mycket grova våldshandlingar. Detta borde rimligvis har gett uttryck lång tidigare. Finns det inte alls några uppgifter om tyskans våldsamma natur tidigare i hennes liv lång tillbaka till barndomen? Ingen av hennes anhöriga/barndomskamrater som kan berätta om hon haft hett temperament? Tillfällen när hon fick raseriutbrott och tog till handgripligheter? Har hon misshandlat barn som stört henne? Torterat djur? Var hon aldrig rädd för blod? Skulle hon kunna slakta ett djur? Någon tecken borde det fanimig ha funnit. Det är osannolik att en lugn människa kan bli sådär våldsamt över en natt.
CS är tidigare ostraffad innan hon häktades för arbogadådet.
Hennes vänner har inte märkt av några våldstedenser och inte heller T.
2008-09-27, 01:29
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Jag har lång (14 år) erfarenhet av både psykotiska och prepsykotiska personer -inom psykiatrin, bla. inom schizofreniprojektet på Huddinge Sjukhus. Jag har även erfarenhet av personer som insjunknat och hur de betett sig vid sina första psykiatriska kontakter innan de fått någon diagnos.

[b]Jag har tagit del av deras livshistorier och deras berättelser om sina psykotiska perioder då de INTE sökt hjälp, utan isolerat sig. Det som var tydligt var att flera missbrukade för att hålla ångesten nere, de hade tvångstankar, handlingar, mm men de var inte psykotiska hela tiden.

Psykosgenombrotten kom ett par gånger per år, däremellan pluggade de (klarade av plugget, studierna bra), eller jobbade och klarade av jobbet bra, tills nästa skov.

Så jag håller inte med dig i det du skriver. Jag har helt andra erfarenheter.

Selvsagt kan personer oppleve små psykotiske perioder og skjule det for omverdenen en ved bl.a isolering. Noen borderlinetyper kan ha små gjennombrudd av slike episoder. Mange misbruker rus for å fylle tomheten de ofte kjenner. Rusmisbruk kan føre til forvirringstilstander som likner psykose.

Fet tekst: Tvangstanker og tvangshandlinger hører til nevrosene, men kan selvsagt forsterkes ved annen psykisk lidelse siden du nevner det sammens med å være psykotisk.

Et jeg-svakt ego har ikke kommet fram under tiden CS har sittet hektet. Snarere tvert mot! Personer med slik problematikk ville aldri klart presset slik CS har klart denne tiden uten påfallende symtomer dukket opp. Det er heller ingen ting som tyder på at hun tidligere har blitt oppfattet slik.

Jeg går ut fra vi kan være enige om at drapene ikke ble begått av en person som klarte skjule sin psykose i tiden før og etter drapene

Kanskje vi fåt se henne gå inn i en sunn, reaktiv psykose den dagen hun forstår at domen er endelig og ikke kan ankes lenger? Slik psykose ville i så fall være helt normal om hun kunne la seg sjokkere.

Min snart 25 års erfaring fra akuttpsykiatrien og spes. avd. innen psykiatrien sier meg at CS har en karakterbrist som kan være noe sammensatt. Jeg har selvfølgelig mine tanker om personen som sikkert du også har....
2008-09-27, 01:35
Medlem
Troians avatar
Off topic raderat. Spårat ur rejält senaste dygnet. Exempelvis kan ni gärna ta diskussioner om er personliga blodsockerhalt antingen i PM eller i Medicin och hälsa. Kommer framöver vara lite mer frikostig med att dela ut tillsägelser. /Mod
2008-09-27, 01:39
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Alltså om tyskan nu är skyldig så betyder att hon är kapabla till mycket grova våldshandlingar. Hon kan inte har känt något äckel över blod/lik. Detta borde rimligvis har gett uttryck lång tidigare. Finns det inte alls några uppgifter om tyskans våldsamma natur tidigare i hennes liv lång tillbaka till barndomen? Ingen av hennes anhöriga/barndomskamrater som kan berätta om hon haft hett temperament? Tillfällen när hon fick raseriutbrott och tog till handgripligheter? Har hon misshandlat barn som stört henne? Torterat djur? Var hon aldrig rädd för blod? Gillar hon våldsfilmer som SAW? Skulle hon kunna slakta ett djur? Någon som kan svara på dessa frågor? Någon tecken borde det fanimig ha funnit. Det är osannolik att en lugn människa kan bli sådär våldsamt över en natt.

Det du beskriver är typiskt för många manliga våldsverkare.

I CS fall handlar det om "morbid svartsjuka", där är kvinnor och män mer lika varandra.

Några exempel:

2008-09-27, 02:36
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det borde ha varit det bästa tillfället. Som jag förstått det så kan inte en tilltalad neka att medverka i en konfrontation utan kan som bäst sabba den genom att till exempel lägga sig på golvet.

Nu hade målsägaren sett den tilltalade tidigare på bild och dessutom så var den tilltalade den enda som målsägare misstänkte, så en konfrontation var meningslös.

Fetmarkerat: Är det så?
2008-09-27, 02:43
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det du beskriver är typiskt för många manliga våldsverkare.

I CS fall handlar det om "morbid svartsjuka", där är kvinnor och män mer lika varandra.

Några exempel:

När vi kommit så här långt, finns det verkligen något som tyder på "morbid svartsjuka".

När man läser journalerna från psykmottagningen så är hennes största bekymmer att T inte gjorde slut på ett schysst sätt. Tycker hon återkommer till detta gång på gång. Kränkt och besviken är hon och att hon skriver att din hora suger av dig tror jag inte har något med Emma att göra. Än mindre med Emmas barn att göra.

Nej, kopplingen mellan Emma och CS finns genom T, men kopplingen i tre led till barnen är för långsökt.

Tror det står i Bibeln att Gud straffar i i tredje led och kanske till och med i fjärde led, men så utstuderad är nog ingen människa.
Senast redigerad av eloge 2008-09-27 kl. 03:03.
2008-09-27, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Brottet är löst.
Den rätta gärningskvinnan sonar nu sitt brott
Elaka hjärnor har inte vi, det var hon - CS - som har den elaka hjärnan.
Varsågod, hem till mamma och gråt ut, du gjorde ditt bästa...

Förvånar mig inte att du tror att brottet är löst, starta upp hjätnan och diskutera istället för att ge dig på personerna som pratar på tråden.

Om nu brottet är löst enl arbogalagen så är det långt ifrån löst enl Svensk lag, så jag ser fram mot att få höra alla bevis du har som styrker det du påstår.

Inga dna
inge vittnen har sett henne närmare än arboga station
ingen hammare i hennes ägo
Inga skor som passar spåret som dök upp en månad efter dådet

hur många arboga bor har/haft sådana skor
hur många arbogabor har en hammare
hur många arbogabor är lite snea på T

vems är håret från en ung man som hittats, ja det som blåste in eh
vems är fingeravtrycket i trappan och på hammaren
varför flyr så många arbogabor utomlands på obestämd tid

fundera du lite så väntar jag på dina svar...
2008-09-27, 03:10
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur vet du det? Har du varit oskyldigt anklagad för någonting som gjort att du samarbetat och talat sanning om allt? Trött på folk som sätter in sig själva i situationen utan att de vet någonting. Är man oskyldig kan man lika gärna vägra att samarbeta. Jag hade dessutom varit så arg på de som falskt anklagade mig att jag mycket väl kunde ha ljugit om allt möjligt. Och ställt till med ett rent helvete i förhören.

CS kanske är skyldig? Men då måste det finnas rejälare bevis än att hon påstås ljuga om saker. Det är min åsikt.

Man behöver inte stå åtalad för att vara oskyldigt anklagad för något.
Det kan man bli när som helst i det vardagliga livet och jag anser att varje normal människa gör allt för att visa att man är oskyldig.
Att du är som tyskan får ju stå för dig.
2008-09-27, 03:13
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hallå? Lever du i verkligheten? Det här med fixeringen av expojkvännen är faktiskt inte ovanligt. Det gör inte CS till en mördare.

Var finns de rejäla bevisen? DNA, otvivelaktigt utpekande, fingeravtryck, mordvapen, starka vittnesmål som sett gm gå in och ut ur huset mm.

Även de som känner sig övertygade om att CS är skyldig måste ju ljuga om de tycker att bevisläget är starkt mot CS.

Det är mycket som du anser inte gör henne till mördare, men om du provar att slå ihop alltihop så kanske du får en annan bild.
2008-09-27, 03:18
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Inga skor som passar spåret som dök upp en månad efter dådet
Vad åsyftas?
2008-09-27, 03:37
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
När vi kommit så här långt, finns det verkligen något som tyder på "morbid svartsjuka".

När man läser journalerna från psykmottagningen så är hennes största bekymmer att T inte gjorde slut på ett schysst sätt. Tycker hon återkommer till detta gång på gång. Kränkt och besviken är hon och att hon skriver att din hora suger av dig tror jag inte har något med Emma att göra. Än mindre med Emmas barn att göra.

Nej, kopplingen finns mellan Emma och CS finns genom T, men kopplingen i tre led till barnen är för långsökt.

Tror det står i Bibeln att Gud straffar i i tredje led och kanske till och med i fjärde led, men så utstuderad är nog ingen människa.

CS känslor för T var och är extremt starka och därmed tror jag på teorin att det handlar om ett svartsjukebrott och inget annat.

Varför skulle CS flytta till Sverige och kontakta T vid ett flertal gånger, om hon var ointresserad av honom?

Varför skulle CS fabulera ihop en historia om graviditet där T var fadern, om barn som fötts och bortadopterats, skriva e-mail till T från Skarpnäck, i Thomas Emmerich namn, kort innan överfallet/morden, om hon var ointresserad av T?

Varför blev CS omvittnat arg när hennes kompis sa ifrån när CS påstod att hon och T hade ett bra förhållande?

Varför skulle hon ha T:s arbetstider den 14:e mars uppskrivna på en lapp, i sitt hem i Skarpnäck, om hon var ointresserad av honom?

Varför blev den i övrigt så glade, skrattande och fnittrande CS så synbart nedstämd och allvarlig den där rättegångsdagen, när T vittnade och sa att hennes fixering vid honom var "vidrig"?

--------------

Bibelcitat i all ära, men faktum är att den 13:e december 2007 försökte en kvinna i Leeds att mörda hennes rival genom att anlägga en mordbrand. Resultatet blev att rivalen överlevde, men rivalens 15 månaders dotter och föremålet för den svartsjuka kvinnans kärlek, en 27-årig man, innebrändes.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/Tragic-fire-toddler-named.3590785.jp

http://www.yorkshirepost.co.uk/news/Jealous-woman-jailed-after-blaze.4103415.jp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in