2008-09-27, 04:30
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
CS känslor för T var och är extremt starka och därmed tror jag på teorin att det handlar om ett svartsjukebrott och inget annat.

Varför skulle CS flytta till Sverige och kontakta T vid ett flertal gånger, om hon var ointresserad av honom?

Varför skulle CS fabulera ihop en historia om graviditet där T var fadern, om barn som fötts och bortadopterats, skriva e-mail till T från Skarpnäck, i Thomas Emmerich namn, kort innan överfallet/morden, om hon var ointresserad av T?

Varför blev CS omvittnat arg när hennes kompis sa ifrån när CS påstod att hon och T hade ett bra förhållande?

Varför skulle hon ha T:s arbetstider den 14:e mars uppskrivna på en lapp, i sitt hem i Skarpnäck, om hon var ointresserad av honom?

Varför blev den i övrigt så glade, skrattande och fnittrande CS så synbart nedstämd och allvarlig den där rättegångsdagen, när T vittnade och sa att hennes fixering vid honom var "vidrig"?

--------------

Bibelcitat i all ära, men faktum är att den 13:e december 2007 försökte en kvinna i Leeds att mörda hennes rival genom att anlägga en mordbrand. Resultatet blev att rivalen överlevde, men rivalens 15 månaders dotter och föremålet för den svartsjuka kvinnans kärlek, en 27-årig man, innebrändes.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/Tragic-fire-toddler-named.3590785.jp

http://www.yorkshirepost.co.uk/news/Jealous-woman-jailed-after-blaze.4103415.jp
Det är alltid lurigt när man bygger in påståend i frågor. Debatten blir mycket enklare om man låter påstående bli påstående och frågor bli frågor.

Du skrev fem varför och även om jag inte höll med om alla påstående du skrev in i frågorna så tycker jag att svaren på frågorna fanns i mitt inlägg.

Det är T:s behandling av henne hon har svårt att släppa och inget annat.
Senast redigerad av eloge 2008-09-27 kl. 04:37.
2008-09-27, 04:48
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är alltid lurigt när man bygger in påståend i frågor. Debatten blir mycket enklare om man låter påstående bli påstående och frågor bli frågor.

Du skrev fem varför och även om jag inte höll med om alla påstående du skrev in i frågorna så tycker jag att svaren på frågorna fanns i mit inlägg.

Min fetmarkering

Ja och skulle det därmed utesluta henne som svartsjukebrottsling?

Jag vet själv inte vad som gäller, om CS är svartsjuk på T, på E, på deras lycka eller en kombination av alltihopa, men jag uppfattar CS som sjukligt svartsjuk och ser detta som motivet till överfallet/morden.
2008-09-27, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
blablablablabla..

fundera du lite så väntar jag på dina svar...

Själv funderar jag på varför någon sa att T önskade livet ur S. Men likt CS så vägrar personen svara på frågor utan försöker kringla sig ur dom. Fortfarande en massa frågetecken. Ingen felskriven som vi flertalet konstaterat och därpå en massa annat jävla svammel. Märkligt eller hur? Kanske ska fundera på det och återkomma med korrekt och bra svar
2008-09-27, 05:42
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Min fetmarkering

Ja och skulle det därmed utesluta henne som svartsjukebrottsling?

Jag vet själv inte vad som gäller, om CS är svartsjuk på T, på E, på deras lycka eller en kombination av alltihopa, men jag uppfattar CS som sjukligt svartsjuk och ser detta som motivet till överfallet/morden.
Nej, men det finns få indicier som talar för att hon skulle vara en svartsjukebrottsling.
Senast redigerad av eloge 2008-09-27 kl. 05:57.
2008-09-27, 06:04
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Nej, men det finns få indicier som talar för att hon skulle vara en svartsjukebrottsling.

Ja, det är din åsikt, själv så spaltade jag upp ett antal i mitt tidigare inlägg och jag missade säkert minst lika många.
Senast redigerad av DeBaly 2008-09-27 kl. 06:08.
2008-09-27, 06:35
Medlem
miapetters avatar
Trevlig stämning i tråden igår (not)...!
Själv var jag på kalas o smaskade i mej smörgåstårta!
(i dina hemtrakter ooooo!)
Huruvida CS är skyldig eller ej är väl knappast frågan längre?
Vi väntar på en dom som med största sannolikhet kommer
att bli en livstidsdom.
Vad som sedan händer i HR vet vi inte, den dagen, den sorgen.
Det finns en annan tråd för de som funderar över om dådet utfördes av en annan gm. Jag skriver sällan i den, bara när det förekommer lögner om mej
(de värsta överser jag med, galenskap går inte att argumentera mot o det är jag heller inte intresserad av att göra!)

För min del är Emmas utpekande det avgörande,
naturligtvis sammantaget med resten av indicierna,
men att Emma är så säker gör mej säker.
Alla som känner henne vet hur viktig sanningen alltid varit för hene
o hur noga hon är att allt ska gå rätt till.
Visste jag inte det jag vet om Emma hade nog jag oxå varit tveksam.

Däremot kan man ju bara se till sig själv, om det var jag som var drabbad, hur skiulle jag tänka? Jo, jag skulle göra att för att få veta vem som var gm,
jag skulle inte ge mej förrän jag var 100% säker o vad jag skulle göra då passar nog inte att beskriva här.

Fö kan jag bara konstatera att den "Arboga-maffia" som ni så ofta
känner er påhoppade av, helt saknades i tråden det sista dygnet, INGEN av skribenterna bor i Arboga...
2008-09-27, 12:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Här säger du faktiskt absolut ingenting. I princip alla som är patologiskt fixerade vid ett ex anser att de uteslutande har synpunkter på hur de har blivit behandlade av exet. Det är uppenbarligen en snarast obligatorisk rationalisering
2008-09-27, 12:55
Medlem
Frubeates avatar
Har CS läst FUP?

Jag bara undrar
Då har hon också sett bilderna på offren, eller hur?
Eller, har hon blivit "skonad" från dessa?
2008-09-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ult

Det finns inget INGET som binder henne till mordplatsen.

Joooooo...Emmas utpekande när hon säger att CS står nedanför trappen!!!
2008-09-27, 13:48
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag bara undrar

Ja, den åtalade får alltid ett eget exemplar av förundersökningen.
2008-09-27, 13:49
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag bara undrar

Hon såg väl bilderna på rättegången?
2008-09-27, 18:46
Medlem
Onsdag Kl 21.00 på Efterlyst så kommer de handla om CS!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in