Citat:
Ursprungligen postat av catami
Där säger jag emot dig. Jag säger att detta är inte sant. Var har du funnit den upplysningen?
Läser i FUP där jag anser att förhör med E innan restriktionerna släpps är talande på vad hon egentligen
själv minns
FUP sid. 917 videoförhör 080422
På fråga svarade Emma att hon inte har någon aning om när händelsen som förhören handlar om ägde rum. Det
är ingen som vill berätta det för henne och hon kommer själv inte ihåg. Hon vet absolut att Togge inte var
hemma men om det var en vardag eller helg vet hon inte eftersom han jobbar både vardag och helg. Hon har
också funderat på vad de gjorde tidigare under dagen, hon och barnen, om de var till lekparken eller så men hon
har inget minne från den dagen.
På fråga hur hon vet att Togge inte var hemma svarade Emma att hon tror att
han har berättat det. Var det så att han hade varit hemma skulle ju han ha sett gärningsmannen eller också varit
skadad.
Så det kan vara uteslutning och att han har berättat det men det är inte hennes eget minne.
Hon minns att Togge och hon har pratat om att om det är så att den här tjejen kom hem till dem hur visste hon då
att Togge inte var hemma eller skulle komma hem. Togge undrade om Emma kunde ha sagt något till tjejen, att
Togge kommer om en timme eller att han jobbar. Emma uppgav att om man göra en sådan här sak så tar det inte
fem eller tio minuter utan det tar lite längre tid. Tänk om Togge kom hem mitt i alltihopa. Den som gjorde det
här måste varit ganska säker på att var själv med dem. Emmas tanke är hur sjutton visste tjejen att Togge inte
skulle komma hem.
Emma ombads berätta om sina funderingar att hon kände sig inlåst. Hon ansåg att den som gjort det här ska sitta
inlåst med restriktioner. Emmas känsla är att hennes liv har tagit slut och att det inte ska vara så utan att det är
personen som har gjort det som ska ha ett straff.