Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det finns personer i många kretsar runtom i världen som håller käft för att skydda andra.
I mitt resonemang här så utgår jag från att CS är oskyldig eller medskyldig.
Är hon oskyldig så litar hon på att hon ska frikännas eftersom det då inte finns något som binder henne till brottsplatsen.
Är hon medskyldig så golar hon inte ner den andre eller de andra. Detta är en gyllene regel bland många. Det handlar om ens heder. Man golar inte även om man själv skulle åka fast. Sen finns det förstås sådana som ändå gör det men man kan inte utesluta att CS är av den kalibern att hon håller käften för att skydda andra.
Sluta humla och fram med namnen på "de stora fiskarna" i det här!
Eller VILL du inte att de ska åka fast???
De smådealer som finns i Arboga golar ner varenda kotte när de åker fast, för ett antal år sen satt den dåvande "storfisken" o golade ner sin brorsa (o flera)
När det gäller knark måtte de vara bra stora för att hålla käft o några såna här jag inte sett till här.
Jag vet brott som begåtts där fel gm setet, o hållit käft, bl a en kille som satt för ett knarkbrott i tre år o där han höll käft om sina två kumpaners inblandning. Men den killen tillhör en av de FÅ som fortfarande har den gamla "tjuvhedern" kvar o de är inte många, särskilt inte bland dealer!
Om nu CS utnyttjats av så stora fiskar måste ni ju veta vilka de är?
Det handlar om väldigt mycket för hennes del, inte bara ett par månader eller nåt år, torskar hon även i HR är hennes liv förstört, går hon fri är hennes liv förstört. Kanske dags att ni hostar upp vilka som ligger bakom det här så att CS kan bli rentvådd? Eller VILL ni inte det?
Jag fattar inte vad det är ni håller på med? Känns som att antingen är ni inblandade i det här själva (kanske inte du då nackepa!) eller så är det bara en stor fet bubbla för att misskreditera folk?
Finns det substans i det ni humlar om o då är det dags att ta tjuren vid hornen!!
Så kom igen nu nackepa! Snitcha en dealer nu!