2008-09-30, 02:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det vore väldigt intressant att få höra/läsa om någon som genom sin vägran att samarbeta med polis/rättsväsende medvetet har riskerat att bli dömd för dubbelt barnamord bara för att "skydda andra personer". För min egen del har jag aldrig någonsin hört talas om en sådan uppoffring.

Det finns personer i många kretsar runtom i världen som håller käft för att skydda andra.

I mitt resonemang här så utgår jag från att CS är oskyldig eller medskyldig.

Är hon oskyldig så litar hon på att hon ska frikännas eftersom det då inte finns något som binder henne till brottsplatsen.

Är hon medskyldig så golar hon inte ner den andre eller de andra. Detta är en gyllene regel bland många. Det handlar om ens heder. Man golar inte även om man själv skulle åka fast. Sen finns det förstås sådana som ändå gör det men man kan inte utesluta att CS är av den kalibern att hon håller käften för att skydda andra.
2008-09-30, 02:27
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det finns personer i många kretsar runtom i världen som håller käft för att skydda andra.

Är hon oskyldig så litar hon på att hon ska frikännas eftersom det då inte finns något som binder henne till brottsplatsen.

Är hon medskyldig så golar hon inte ner den andre eller de andra. Detta är en gyllene regel bland många. Det handlar om ens heder. Man golar inte även om man själv skulle åka fast. Sen finns det förstås sådana som ändå gör det men man kan inte utesluta att CS är av den kalibern att hon håller käften för att skydda andra.

Jo, jag förstår den biten, det jag inte förstår är - om jag nu ska tänka i sådana banor - vad de hon skyddar kan ha gjort, det måste vara något i hästväg.

Hur många ton kokain/heroin/dråp/vållande till annan död o s v motsvarar ett dubbelt barnamord?

Och nu när hon har haft denna uppvisning i lojalitet in absurdum i polisförhör och i TR, varför är de som hon skyddar inte lojala tillbaka och skriver ett anonymt brev där de talar om att hon är oskyldig?

Ett brev där de talar om detaljer som bara de polisen och CS kan känna till. Ett brev som skulle slå in en kil i polisutredningen/rättegången.
2008-09-30, 02:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Jo, jag förstår den biten, det jag inte förstår är - om jag nu ska tänka i sådana banor - vad de hon skyddar kan ha gjort, det måste vara något i hästväg.

Hur många ton kokain/heroin/dråp/vållande till annan död o s v motsvarar ett dubbelt barnamord?

Och nu när hon har haft denna uppvisning i lojalitet in absurdum i polisförhör och i TR, varför är de som hon skyddar inte lojala tillbaka och skriver ett anonymt brev där de talar om att hon är oskyldig?

Ett brev där de talar om detaljer som bara de polisen och CS kan känna till. Ett brev som skulle slå in en kil i polisutredningen/rättegången.

Ingen aning.

Man kan tänka sig att eftersom det inte gick hennes väg i TR så kanske hon kommer med fler uppgifter i HR. Men det är ju bara en spekulation.
2008-09-30, 03:54
Medlem
limahas avatar
Citat:

Det er vanligvis en god ting å tro det beste om mennesket,men hvilke "venner" av CS skulle være involvert i drap på 2 barn de ikke hadde noe forhold til??? Eller mener du CS er involvert i en annen forbrytelse som medfører livstidsfengsel? Som er alvorligere enn det hun nå er kjent skyldig til?

Og har CS egentlig nære venner?
"Vennene" vi kjenner til i Sverige kan vel bedre kalles bekjente. Om du leser deres uttalelser så snakket CS lite om personlige ting. De følte også de ikke kjente henne godt nok til å spørre om private ting...

De fleste kom fra et annet land, som henne selv.Studerte og ønsket seg en karriere i Sverige. De møttes og snakket "felles interresser".

CS har holdt kontakten med noen få i Tyskland hun kjente fra studietiden der. Også der kan vi se at nære, private ting ikke var naturlig å samtale om.

Mobil og pc-utskrifter sier også litt om vennekontakter det siste året?

Tror heller du skal spekulere litt over dette:
Motiv-Tilknytning ofre-Anledning-Alibi-Troverdighet-Samarbeid
Senast redigerad av limaha 2008-09-30 kl. 04:10.
2008-09-30, 06:06
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Sluta humla och fram med namnen på "de stora fiskarna" i det här!
Eller VILL du inte att de ska åka fast???
De smådealer som finns i Arboga golar ner varenda kotte när de åker fast, för ett antal år sen satt den dåvande "storfisken" o golade ner sin brorsa (o flera)
När det gäller knark måtte de vara bra stora för att hålla käft o några såna här jag inte sett till här.

Jag vet brott som begåtts där fel gm setet, o hållit käft, bl a en kille som satt för ett knarkbrott i tre år o där han höll käft om sina två kumpaners inblandning. Men den killen tillhör en av de FÅ som fortfarande har den gamla "tjuvhedern" kvar o de är inte många, särskilt inte bland dealer!

Om nu CS utnyttjats av så stora fiskar måste ni ju veta vilka de är?
Det handlar om väldigt mycket för hennes del, inte bara ett par månader eller nåt år, torskar hon även i HR är hennes liv förstört, går hon fri är hennes liv förstört. Kanske dags att ni hostar upp vilka som ligger bakom det här så att CS kan bli rentvådd? Eller VILL ni inte det?
Jag fattar inte vad det är ni håller på med? Känns som att antingen är ni inblandade i det här själva (kanske inte du då nackepa!) eller så är det bara en stor fet bubbla för att misskreditera folk?
Finns det substans i det ni humlar om o då är det dags att ta tjuren vid hornen!!

Så kom igen nu nackepa! Snitcha en dealer nu!
Senast redigerad av miapetter 2008-09-30 kl. 06:24.
2008-09-30, 09:02
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Hur får du det att stämma med hennes höga intelligens?
Att hon underskattar TR?
Varför säger hon isåfall att hon avböjer psykutredningen för att hon vill påskynda prövning i HovR?

Jag tycker att det visar ännu mer på hennes arrogans.

Hon är den som är domare! Hon är över lagen!
När hon straffar T (med påstådda självmord - alltid i närheten av andra, ifall hon skulle behöva hjälp)
När hon dömde barnen till döden.
Och nu när hon sätter sig över TR, Rättspsyk och hon kommer göra det i HovR också tror jag.

Känslomässigt är hennes intelligens inte till någon hjälp

Ja, der traff du flere spikere, gitt

Ikke så lett å være hennes advokat, heller tror jeg

Syns det rykket både her og der i PIE's maske når han snakket om CS og deres disputter. Verbal opptimisme om annen dom i HovR i det siste medieutspillet hans.

Men syns å ane at mimikken ikke helt stemte med det han sa? Syns han så sliten ut, jeg.... (min ønsketenkning?)

Tror nok tiden vil vise at forsvaret har hatt en tøff oppgave med CS og samarbeid.
2008-09-30, 09:13
Medlem
CS Skyddar inte någon. Därför att det inte finns någon att skydda. Det har helt enkelt slagit slint i huvudet på henne. Hon har med berått mod slagit ihjäl två helt oskyldiga barn och skadat deras mor svårt.
2008-09-30, 09:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singalong
CS Skyddar inte någon. Därför att det inte finns någon att skydda. Det har helt enkelt slagit slint i huvudet på henne. Hon har med berått mod slagit ihjäl två helt oskyldiga barn och skadat deras mor svårt.

Japp!
Du har koll på läget!
2008-09-30, 09:25
Medlem
Frubeates avatar
CS väska

Bar inte CS på en väska på bilderna/filmerna från Arboga station den 17/3?
Saknar CS någon väska också? i tillägg till skor och kläder....
2008-09-30, 09:35
Medlem
limahas avatar
OT, men hvorfor er fargen rød ved siden av varseltrekante og der står usynlig? (Under min avatar)
Jeg er ikke så erfaren med forum og finner ut av det
2008-09-30, 11:10
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Enligt CS egna uppgifter har hon inte medicinerat. Stycket kan även tolkas som att de avser tiden från gripandet fram till rärregången startade.

Tyst har hon knappast varit. CS har valt att medverka i de delar hon själv vill. Exempelvis berättat att hennes allra bästa vän bor i USA och studerar atomfysik. Fadern övergav henne och familjen vid 10-11 års ålder. Modern arbetade som hovmästare. (En del som har framkommit i FUP utvecklar CS i §7 & RPU).

Personligen uppfattade jag henne annorlunda under huvudförhandlingen. Angående det du skriver som finns i citatet.

Kan du utveckla vad du menar med annorlunda? Annorlunda mot det jag skrev? Alltså inte lugn och ganska uppåt som andra har uppgett?
2008-09-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singalong

Men oj då .

Fan kan du utveckla varför polisen inte lyckas ens få fram ett enda bevis.

Hit me tuffing

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in