Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har för mig att SÅK sa att det inte fanns något fall under 100 års forskning som visade på att man efter en liknande skall-/hjärnskada som den E fick, kunde få tillbaka minne från överfallshändelsen så bra, att någon kunnat beskriva så i detalj, som E har gjort.
Hur han än letat, så hade han inte hittat något fall, som har visat ett sådant tillfrisknande på så kort tid.
Det betyder att det inte funnits liknande fall, som dokumenterats genom forskning, inte att SÅK inte hittat dem; de har helt enkelt inte funnits.
Om du har läst psykologi, vet du att en stooor del av utbildningen inriktar sig på kognition; bland annat minne, inlärning och perception. Och det bedrivs omfattande psykologisk forskning inom detta område! Därmed innefattar en stor del av kurslitteraturen (som du nämnde) undersökningar, experiment, seminarier, tentamina
osv minne och inlärning; dvs kognitionspsykologi
Så detta är i högsta grad en psykologisk fråga.
Det er også i høgste grad en medisinsk fråga! Hvilke skader hjernen har og hva MR viser...En fråga en medisinsk ekspert stiller seg, er om E ble tilført slagene uten opphold! Vi vet ikke noe sikkert om hendelsesforløpet! Ikke sikkert at E ble tilført
alle slagene på en gång?. Hva da?
Spekulasjoner, men jeg tenker at GM vil raskt inn og ut av huset. Overraske og tystne for å utføre drap, og har liten tid. GM kan ikke vite at E ikke har besøk av f.eks en nabo
Hva om hendelsesforløpet er slik:Ringer på døren og har en liten konversjon med E for å vite om nabo eller andre er på besøk. I bagen har hun "papirer" T skal få. CS reiser jo til Tyskland i morgen...
Ut fra bagen kommer det opp en hammer i stedet for "papirer" samtidig som hun trenger seg inn. E får
ett eller to slag og faller om og brekker sin arm. M går mot sin mamma, men får også et slag og beveger seg tilbake hvoretter hun nå gjentatte ganger angriper begge barna og får utløp for all innstengt aggressjon. Først med slagsiden(tystne) og til slutt med klosiden for med sikkerhet tilføre dødelige slag.
På vei ut døren påfører hun E flere slag før hun må forsvinne.
Om det er slik, kan en tenke seg at E, som kommer litt til seg selv, ser opp og ser CS ansikt forvride seg i speglen når CS angriper hennes barn. (E har forklart at hun føler sterkt ubehag for spegler)
Hjernen trenger tid til å koordinere seg og sette ting i perspektiv. Om E husker små biter og senere pussler sammen resten, vil ikke det si at hun ikke minnes noe fra kvelden hun ble angrepet.
Jeg setter spørsmåtegn ved SÅC sin vurdering om han vurderer
alle slike traumer som like! Det er garantert at nevrologer og andre eksperter vil kunne være uenig med SÅC sin konklusjon!
Min onkel er et av mange eksempler på at man kan minnes en del etter hodeskader.
Derfor er jeg svært kritisk........