2008-10-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Absolut måste det vara så, men hur står du då i ett fall utan bevis?

Måste klargöra att jag inte bara menar bevis i form av fingeravtryck och DNA ect. Jag tycker det finns massvis med punkter som pekar på att CS är skyldig till morden, blandannat ett utpekande.
2008-10-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Måste klargöra att jag inte bara menar bevis i form av fingeravtryck och DNA ect. Jag tycker det finns massvis med punkter som pekar på att CS är skyldig till morden, blandannat ett utpekande.

Utpekandet skede i rättssalen, inte många att välja på precis. Skulle varit på sin plats om det skett en riktig sån före, där det funnits ett flertal att välja mellan.
2008-10-10, 00:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Utpekandet skede i rättssalen, inte många att välja på precis. Skulle varit på sin plats om det skett en riktig sån före, där det funnits ett flertal att välja mellan.
Det ville ju CS inte ställa upp på.
2008-10-10, 00:14
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Inte vatten värt i mina ögon, inte heller i hv hoppas jag.
2008-10-10, 00:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
När prata du med henne då?
Att du inte följer med i fallet kan inte jag rå för.

Läs på och återkom.
2008-10-10, 00:25
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
OK, då kör vi ett race i samma anda här också!

Det är rätten som ska ta ställning...

Bara skoja!
Tror du en av få i tråden som inte styrs känslomässigt och ser att ha logiken hemma, säg mig hur står det till med tänket hellre fria än fälla, bättre låta en gå fri etc.
Gäller det inte i detta fall eller läser jag fel?
2008-10-10, 00:34
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Tror du en av få i tråden som inte styrs känslomässigt och ser att ha logiken hemma, säg mig hur står det till med tänket hellre fria än fälla, bättre låta en gå fri etc.
Gäller det inte i detta fall eller läser jag fel?
Hellre fria än fälla gäller fortfarande när det inte kan anses vara bortom allt rimligt tvivel.

Jag har tidigare listat upp varför jag anser att det är bevisat, bortom allt rimligt tvivel, trots avsaknad av fysiska bevis som DNA osv.
2008-10-10, 00:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det ville ju CS inte ställa upp på.
Det var också FG som satte sig på tvären för en fotokonfrontation.
Inte ens en röstkonfrontation kom till stånd då E innan rättegång 080703
kom på att gm presenterat sig som " Hi Im Tine"

Hade en konfrontation av röster kommit till stånd innan rättegången så hade Es utpekande av röst kunnat vara lite värt till utpekande.
2008-10-10, 00:51
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Hellre fria än fälla gäller fortfarande när det inte kan anses vara bortom allt rimligt tvivel.

Jag har tidigare listat upp varför jag anser att det är bevisat, bortom allt rimligt tvivel, trots avsaknad av fysiska bevis som DNA osv.
Sorry Boisaren, hoppas det var inte var juridiken som talade utan känslan, en del argument var faktiskt för riktigt tunna och inget övertygande.
2008-10-10, 00:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Sorry Boisaren, hoppas det var inte var juridiken som talade utan känslan, en del argument var faktiskt för riktigt tunna och inget övertygande.
Man ska inte se varje punkt för sig utan helheten, även om vissa punkter naturligtvis väger tyngre än andra. Min lista pekar på mängden indicier som finns mot CS.

Utifrån det så anser jag att det är ställt utom allt rimligt tvivel att CS är gm.
2008-10-10, 01:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var också FG som satte sig på tvären för en fotokonfrontation.
Inte ens en röstkonfrontation kom till stånd då E innan rättegång 080703
kom på att gm presenterat sig som " Hi Im Tine"

Hade en konfrontation av röster kommit till stånd innan rättegången så hade Es utpekande av röst kunnat vara lite värt till utpekande.
Det fetstilta är det jag tror du syftar på när du säger att FG har "satt sig på tvären".
Citat:
Någon konfrontation mellan tyskan och mamman har inte gjorts under utredningens gång, enligt polisen därför att den 32-åriga tyskan helt enkelt inte har velat ställa upp på det. Det vore inte meningsfullt, har det sagts, att genomföra en konfrontation utan att den misstänkte själv skulle vilja medverka. Dessutom har mamman tidigare sett bilder på tyskan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2998867.ab
2008-10-10, 01:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Tyckte det var lite mycket gissning tro , vill gärna tro och hörsägen på den listan...
Skriv gärna vilka punkter du menar. Annars är ditt inlägg fullständigt meningslöst.
Skriv gärna vilka punkter som är gissning, vilka punkter som är vill tro och vilka punkter som är hörsägen.

Ser fram emot svar som jag kan bemöta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in