2008-09-06, 14:00
Medlem
Tuesdays avatar
För de arvode-intresserade ger det mer (fakta) att titta på målsägarbiträdenas arvoden i fallet. Där handlar det om rena summor.

KS räkning står på 352 755 kr (för NJ)

MF står på 489 884 för EJ
5405 för barnen
13 013 för TH

tillägg:

http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,677037
Senast redigerad av Tuesday 2008-09-06 kl. 14:30.
2008-09-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu har väl i alla fall VLT fått nåt om bakfoten?
ur VLT:
Flashback är ett Forum där vem som helst kan lägga ut material - i vems namn som helst. Personen som står som avsändare behöver i detta fall inte vara den person som lagt ut bilderna.

Njae...Tänk efter lite nu:
Alla länkar som varit här i tråden, till sidor där man kunnat ladda ner FUN...
Alltså, en person, med anonymt nick, som har lagt ut en länk till någon annanstans, där man kunnat hämta ner allt, behöver ju inte nödvändigtvis vara densamma som lagt ut FUN på nedladdningssajten.
Kan det kanske vara så dom menar, men uttrycker sig otydligt?

För det vi ju alla, att sådana länkar har det funnits en handfull av här...
2008-09-06, 14:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Njae...Tänk efter lite nu:
Alla länkar som varit här i tråden, till sidor där man kunnat ladda ner FUN...
Alltså, en person, med anonymt nick, som har lagt ut en länk till någon annanstans, där man kunnat hämta ner allt, behöver ju inte nödvändigtvis vara densamma som lagt ut FUN på nedladdningssajten.
Kan det kanske vara så dom menar, men uttrycker sig otydligt?

För det vi ju alla, att sådana länkar har det funnits en handfull av här...

OK!
Så kan det vara!
Fattade inte kopplingen bara, men att de drar FB över samma kam,
det kan ju vara poängen...
Osmaklig historia hela den här i vilket fall!

Så, nu sitter CS på Huddinge.
Vad händer där de första dagarna då?
Vad GÖR de, rent konkret?
2008-09-06, 14:16
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Jag har en teori men vill hålla den för mig själv i detta nu.
Finns en detalj i rapporten som gör att jag starkt misstänker en annan för att vara gärningsman.

Du får gärna ta din teori i den andra tråden. Skulle vara intressant att få höra vad du tänker på.
2008-09-06, 14:46
Medlem
Stormis84s avatar
Läste att förundersökningen låg på the pirate bay. Nån som har direkt länk? då jag inte hittar den när jag sökt.
2008-09-06, 15:07
Medlem
Niccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormis84
Läste att förundersökningen låg på the pirate bay. Nån som har direkt länk? då jag inte hittar den när jag sökt.

Du missade att söka på "Arboga"?
2008-09-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så, nu sitter CS på Huddinge.
Vad händer där de första dagarna då?
Vad GÖR de, rent konkret?

Det första som händer är att göra CS hemmastadd och att hon ska få träffa läkare, psykologer m.fl. för att de ihop ska skapa ett förtroende för varandra.
Poängen med att utredningen tar mellan fyra och sex veckor är att "patienten" ska harmoniseras, låta sig sjunka in det som sker, eller hur man vill uttrycka det, under hela utredningens omfattning. Det handlar om att alla ska lära känna varandra. Gissningsvis skulle alla förhör och tester teoretiskt kunna klaras av på en vecka men poängen är just tidsperspektivet. Det händer saker i huvudet på patienten mellan samtalen med psykologerna.
De varvar samtalen med psykologer med vanliga psykologitester och Rorschachtester som är vanliga numera.

Jag är inte helt säker på att det går till exakt såhär men enligt den kunskap jag har är det säkert inte helt olikt.
2008-09-06, 16:00
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det första som händer är att göra CS hemmastadd och att hon ska få träffa läkare, psykologer m.fl. för att de ihop ska skapa ett förtroende för varandra.
Poängen med att utredningen tar mellan fyra och sex veckor är att "patienten" ska harmoniseras, låta sig sjunka in det som sker, eller hur man vill uttrycka det, under hela utredningens omfattning. Det handlar om att alla ska lära känna varandra. Gissningsvis skulle alla förhör och tester teoretiskt kunna klaras av på en vecka men poängen är just tidsperspektivet. Det händer saker i huvudet på patienten mellan samtalen med psykologerna.
De varvar samtalen med psykologer med vanliga psykologitester och Rorschachtester som är vanliga numera.

Jag är inte helt säker på att det går till exakt såhär men enligt den kunskap jag har är det säkert inte helt olikt.

Jag hoppas verkligen att det hela ska fungera så bra, att CS erkänner och börjar berätta om hur allt gick till.
2008-09-06, 16:07
Medlem
BoISarens avatar
Ask upprörd över obduktionsbilder

Citat:
Oduktionsbilder från Arbogamålet har publicerats via fildelningssajten Pirate Bay.
Nu vill justitieminister Beatrice Ask (m) vill se över lagstiftningen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3262019.ab
2008-09-06, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3262019.ab
Dumkärringen borde läsa lagboken innan hon kräver nya lagar.
Hon är inte lika dum som Bodström, bara nästan.
2008-09-06, 16:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Dumkärringen borde läsa lagboken innan hon kräver nya lagar.
Hon är inte lika dum som Bodström, bara nästan.
Äh, det är nog jämnt skägg. Det beror på dagsformen...
2008-09-06, 16:18
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag hoppas verkligen att det hela ska fungera så bra, att CS erkänner och börjar berätta om hur allt gick till.

Ett erkännande hade varit en lättnad för alla, inkl. CS själv.

Men har det någonsin hänt tro? -att någon som nekar till brott och är satt på en sådan här avdelning plötsligt öppnar sitt hjärta och bekänner?

smålandtintin, det var så här det skulle stå väl?;
"hon är inte lika snygg, som Bodström, bara nästan."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in