2008-09-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosegrisen
Stämmer det att mamman har börjat sälja bilder till pressen på sina och barnens skador? En god vän sa att han hade läst det i en av dagstidningarna idag. Är det inte lite osmakligt i så fall att mamman ser en chans att tjäna en hacka på hela händelsen?

Och vilken tidning tror du skulle publicera bilder på skadade, mördade barn? Tro inte på alla rykten du hör ...
2008-09-02, 23:26
Medlem
Gosegrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Och vilken tidning tror du skulle publicera bilder på skadade, mördade barn? Tro inte på alla rykten du hör ...
Nja, så som jag uppfattade det så var det inga bilder i tidningen, men att tidningen skrivit att mamman börjat sälja bilder någonstans. Men visst, det är ju bara något jag har hört och frågar därför om någon vet om det stämmer.
2008-09-02, 23:30
Medlem
Kallixs avatar
Jag hoppas på ett besked imorgon.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=805704
2008-09-02, 23:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Och då undrar jag också på hur sannolikt deg egentligen är att CS tar med sig sina, som hon säger utslitna skor med hål i, och kastar dom i Tyskland?
Hadde hon inte på sig de där skorna nyårsafton 2007? Då bodde hon väl i Sverige eller?
Naturlig vore det väl då att slänga dem i något sopnedkast där hon bodde?
Hon vistades i Berlin julen 2007 och in i januari 2008. När förhörsledaren visade henne ett foto från en fest, taget på sensommaren 2007, visste hon vad klockan var slagen - och drog sig säkert till minnes att ytterligare ett foto från den 31 december 2007 fanns i hennes dator; bägge fotona utvisande att hon var iklädd ett par obetydligt använda Vans-skor. Hon kunde också ha sagt att hon slängt skorna i februari 2008 men vågade inte låta skorna försvinna för tätt inpå mordet (och behöva förklara var hon kastat dem) varför hon drar till med Berlin och förlägger tiden för sulhålet så nära fototillfället som möjligt.
2008-09-02, 23:35
Medlem
Citat:
Nja, så som jag uppfattade det så var det inga bilder i tidningen, men att tidningen skrivit att mamman börjat sälja bilder någonstans. Men visst, det är ju bara något jag har hört och frågar därför om någon vet om det stämmer.

Du kan utgå ifrån att det inte stämmer. Folk hör så mycket skit vid såna här händelser. Problemet är att vissa i sin tur sprider det vidare.
2008-09-02, 23:36
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Stämmer det att mamman har börjat sälja bilder till pressen på sina och barnens skador? En god vän sa att han hade läst det i en av dagstidningarna idag. Är det inte lite osmakligt i så fall att mamman ser en chans att tjäna en hacka på hela händelsen?
Har du länk till den dagstidningen?

Mamman låg nedsövd, när skulle hon kunnat fota? Man kan väl bara sälja sina egna bilder.

Osmakligt av din "gode" vän. För det är väl inte du som försöker påskina något?
Eller är det det?
2008-09-02, 23:48
Bannlyst
Citat:
Det finns uppgifter om att Bladet betalat en summa till fonden för att få publicera bilden på E i sjuksängen. stämmer det så är väl det jättebra?
2008-09-02, 23:56
Medlem
Gosegrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Har du länk till den dagstidningen?

Mamman låg nedsövd, när skulle hon kunnat fota? Man kan väl bara sälja sina egna bilder.

Osmakligt av din "gode" vän. För det är väl inte du som försöker påskina något?
Eller är det det?

Fick höra att han sett det på löpsedlar för ett par dagar sedan och inte läst det i någon tidning idag. Det var jag som uppfattade det fel. Men löpsedlarna handlade alltså om "Bladet"?
2008-09-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det finns uppgifter om att Bladet betalat en summa till fonden för att få publicera bilden på E i sjuksängen. stämmer det så är väl det jättebra?

Det är i så fall en annan sak, låta en tidning ta en bild på sig själv liggande i sjuksängen. Därifrån är steget långt att sälja bilder på sina egna döda barn, vem som nu skulle betala för, och publicera, det.

Men det är mycket möjligt att ryktet uppkommit av det här skälet. En historia har en förmåga att "förbättras" när den går från mun till mun. Till slut kan den bli ett monster.
2008-09-03, 01:04
Medlem
letsdoits avatar
PK hårt arbetsbelastad

Det känns tryggt att veta att Västmanlands tingsrätt har lagfarna domare (i alla fall en) som jobbar häcken av sig för att slutföra sina mål på ett rättrådigt sätt och samtidigt, mitt i arbetsveckan, förmår att uttrycka sig med en stringens som endast hör den sanne och opartiske rättskiparen till:
Citat:
Ursprungligen postat av PK
Ja, jag har inte hunnit, det där är ingen prioriterad fråga för mig, det är mest en massmedial fråga… tycker jag. Och jag… jag har inte haft tid till det, helt enkelt.
- Du har inte övervägt färdigt, kan man säga?
- Ne-he, det kan man säga. Det börjar låta lite tråkigt med, men jag… jag ska försöka komma till skott den här veckan så att jag får den här frågan ur världen. - Ja.
- Ja.
- Uum.
- Andra har sagt att… att det blev en konstig situation om… om en polisanmälan mot nämndemännen när man sedan ska fortsätta… sitta i nämnden och arbeta tillsammans.
- Ja, kanske… det kanske det blir, det… Jag… jag har liksom inte hunnit dit än i mina funderingar, utan jag har haft så mycket annat nu.
http://www.vlt.se/uploaded/audio/2008/9/1/kjellsson.mp3
2008-09-03, 01:07
Medlem
ooooos avatar
Citat:

Nej det stämmer inte.
2008-09-03, 01:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det känns tryggt att veta att Västmanlands tingsrätt har lagfarna domare (i alla fall en) som jobbar häcken av sig för att slutföra sina mål på ett rättrådigt sätt och samtidigt, mitt i arbetsveckan, förmår att uttrycka sig med en stringens som endast hör den sanne och opartiske rättskiparen till:
http://www.vlt.se/uploaded/audio/2008/9/1/kjellsson.mp3
Ja, verkligen märkligt. Mest en 'massmedial' fråga? Tacka för det, det är han som varit ute i media!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in