2008-09-01, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag vill helst inte lägga mig i TV debatten men känner ändå att jag måste.

Jag såg TV-programmet ihop med flera andra. Ska tillägga att de andra inte är speciellt intresserade av fallet.(i motsats till mig)

Alla reagerade mot att E var så glad hela tiden. Tror tyvärr för E att detta program var något som hon ej skulle ha medverkat i. Jag tror att tvivlen över att det är CS som är skyldig har ökat ute i landet.

Tänk... jag har fått precis motsatta reaktioner här på jobbet, ca 10-15 st som i lunchrummet satt och diskuterade (ingen av dem vet att jag har någon som helst koppling till Emma) och alla sa samma sak, det framstår som självklart att det är tyskan som gjort det efter Emmas utpekande.

konstigt att ni som "letar alternativ gm" får andra vibbar än resten av det intelligenta Sverige. Motsättningen är vad jag erfarit 99 % för att det är tyskan och 0,01% mot..resten har ingen direkt åsikt.
2008-09-01, 15:03
Moderator
blomvattnares avatar
Här florerar det av åsikter över hur E agerade i Kalla Fakta, så jag antar att alla brinner av iver över att även veta vad jag tycker...

Jag såg en skör kvinna som det hela tiden höll på att brista för. Rösten var förfärlig, och sade mig att leendet var fejkat, dvs att hon försökte hålla stilen när hon skulle vara med i TV. Ungefär som jag själv skulle ha betett mig, skulle jag tro. Inte gråta offentligt.

Enda gången hon verkade lite mer avslappnad var egentligen i hallen, på själva platsen för händelsen. Hon kanske hade en något bättre dag den dagen, eller så var det bra för henne att återvända. I det huset har hon ju haft många bra stunder med sina barn.

Hennes pappa försökte också hålla masken, och lyckades inte alls. Det kan ju inte vara lätt för hennes föräldrar heller. De har mist två barnbarn på ett gräsligt sätt, och kan inte sörja. De måste vara starka och stödja sin dotter.
2008-09-01, 15:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Överklagat

Nu har överklagan lämnats in av CS och PIE.
Västmanlands tingsrätt kommer att skicka överklagandet direkt till Svea hovrätt vilket innebär att rättpsyk får avvakta HR beslut om jävfrågan .

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1285035/tyskan-overklagar-javsbeslut
2008-09-01, 15:12
Medlem
Då var det bara och vänta på detta beslut då.
2008-09-01, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här florerar det av åsikter över hur E agerade i Kalla Fakta, så jag antar att alla brinner av iver över att även veta vad jag tycker...

Jag såg en skör kvinna som det hela tiden höll på att brista för. Rösten var förfärlig, och sade mig att leendet var fejkat, dvs att hon försökte hålla stilen när hon skulle vara med i TV. Ungefär som jag själv skulle ha betett mig, skulle jag tro. Inte gråta offentligt.

Enda gången hon verkade lite mer avslappnad var egentligen i hallen, på själva platsen för händelsen. Hon kanske hade en något bättre dag den dagen, eller så var det bra för henne att återvända. I det huset har hon ju haft många bra stunder med sina barn.

Hennes pappa försökte också hålla masken, och lyckades inte alls. Det kan ju inte vara lätt för hennes föräldrar heller. De har mist två barnbarn på ett gräsligt sätt, och kan inte sörja. De måste vara starka och stödja sin dotter.

Ni skulle bara veta hur hur många NEJ de fick vid förfrågningar om intervjuer,
sen skulle ni bara veta många omtagningar det blev vid varje intervjutillfälle..det är många, många timmar bortklippta.
Jag är ändå stolt över det jag fick se igår...
2008-09-01, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ViviSthlm
Då var det bara och vänta på detta beslut då.

När kan vi väntas besked om detta?
2008-09-01, 15:25
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag har sett Kalla fakta nu. Personligen uppfattade jag att RJs leenden som något han gjorde för att han var spänd, antagligen nära till gråt. E:s leende vid 23.23-23.30, när hon upptäcker kameran, tycker jag är jävligt märkligt. Pausa vid 23.28 och säg mig om ni får bilden av en skör människa som har sett sina barns mördare i rätten under flera dagar. Hon ser ju för fan ut som en skolflicka som ska på kollo i Söderbärke. Det är min åsikt, och den skäms jag inte för.
2008-09-01, 15:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ni skulle bara veta hur hur många NEJ de fick vid förfrågningar om intervjuer,
sen skulle ni bara veta många omtagningar det blev vid varje intervjutillfälle..det är många, många timmar bortklippta.
Jag är ändå stolt över det jag fick se igår...

Det ska du vara!
Vilken fantastisk familj du har!
Att Emma överhuvudtaget orkar....
Bland det första Es kompis Redheadgirl (här) sa till mej när CS häktades var:
-Emma kommer inte att hata henne, Emma kommer att vilja förstå....
Det är det som kommer att få Emma att överleva, hat är en förtärande känsla även om jag förstått det oxå, jag är glad för Es skull att hon är den hon är!
2008-09-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
När kan vi väntas besked om detta?
Ja om jag visste det . Kanske någon av det lagkunniga kan tala om det.
2008-09-01, 16:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViviSthlm
Ja om jag visste det . Kanske någon av det lagkunniga kan tala om det.
Från SvD
Svea hovrätts president Fredrik Wersäll säger att det är ovanligt att hovrätten prövar den här typen av jävsinvändningar.

- Jag utgår från att den kommer att hanteras skyndsamt, men kan inte säga hur många dagar det kommer att ta, säger Wersäll till TT.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1647397.svd
2008-09-01, 16:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag vill helst inte lägga mig i TV debatten men känner ändå att jag måste.

Jag såg TV-programmet ihop med flera andra. Ska tillägga att de andra inte är speciellt intresserade av fallet.(i motsats till mig)

Alla reagerade mot att E var så glad hela tiden. Tror tyvärr för E att detta program var något som hon ej skulle ha medverkat i. Jag tror att tvivlen över att det är CS som är skyldig har ökat ute i landet.
Av nån anledning är det alltid bara folk här på forumet som själva betvivlar CS skuld som träffar folk som reagerar så. Själv är jag så van vid att frågan är så extremt infekterad och kontroversiell på Flashback att jag automatiskt uttrycker mig mycket försiktigt IRL tillsammans med folk jag inte känner väl - ungefär som man gör i starkt partipolitiskt skiljande spörsmål. Likafullt har jag haft extremt svårt att hitta någon utanför Flashback som inte är sympatiskt inställd till E, och anser att det är självklart att CS har begått dåden.

Det är, bara utifrån en statistisk analys av mina egna erfarenheter, alldeles självklart att människor som är kritiska till familjen J, och betvivlar CS skuld, är mycket kraftigt anrikade på Flashback jämfört med den svenska normalpopulationen.

Med minst en faktor 10. Möjligen till och med mer än en faktor 100.
Senast redigerad av Hamilkar 2008-09-01 kl. 16:45. Anledning: Riktigt bedrövlig kommatering
2008-09-01, 17:11
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Herregud vad jag avskyr idioter som ska recensera att E ler. Jag vet att det är tjatigt av mig när ooooo redan skrivit ett sådant inlägg, men jag känner att det behövs flera normalbegåvade personer som inte fördömer E på grund av inadekvata sorgereaktioner.
Samma dag som min pappa dog i cancer gick jag till en klädbutik för att köpa kläder till begravningen.
"Är det en gå-bort-kostym" undrade expediten som jag kände väl.
"Ja, det kan man väl säga, min pappa har gått bort" sa jag och skrattade hjärtligt.
Jag antar att det i vissas ögon bevisar att jag är ett känslokallt svin som troligen mördat min far.

Känner igen mig litet i det där...
När min morfar dog knall och fall hemma hos sig själv, bara 63 år gammal, då gikk jag ut på kvällen med några kompisar och drack några öl, gravöl kallade jag det. Visst sörjde jag, jag var mycket ledsen, och det gjorde mycket ont inom mig.
Det finns ett behov av att göra saker som gör gott i sådana situasjoner. Det finns ingen karta att navigera efter. Man gör det som känns bäst just då.

Jag tycker E och hennes anhöriga ska le och skratta om det är det de vill

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in