2008-09-11, 12:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Du får resonera precis som du själv behagar.

Jag tycker inte att det är någon större skillnad i betydelse om man skriver dit T:s eller E:s namn eller bara adressen i sig eftersom båda bodde på adressen. Det som gör det hela intressant är att adressen numera är kriminalhistoria och platsen för ett dubbelt barnamord + ett mordfösök på barnens mor.

Det anmärkningsvära är ju allt sammataget. Att anteckningen återfinns i den misstänktes ägor, raderna "Break your neck" i kombination med annat man funnit hos CS, t ex anteckningarna om T:s arbetstider i Köping.

Det normala är att det är T som CS är intresserad av. Det är det jag menar.
Allt med arbetstider och sökningar mm. Även självklart nyfiken på T:s nya kvinna.
Inte ovanligt men kanske inte något man direkt skryter om till andra. Snarare skäms över?

Detta gör inte CS till en mördare.

Står E:s namn på anteckningen? Någon som vet?
Senast redigerad av nackepa 2008-09-11 kl. 12:35. Anledning: Förtydligande
2008-09-11, 12:45
Medlem
Loxuss avatar
Vad jag minns från FUP:en så hade CS sökt på Es namn på hitta.se
2008-09-11, 14:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Citerar inte hela..

Hamilkar, jag tycker du resonerar lite som att just CS är skyldig tills motsatsen bevisas.
Det handlar om två olika saker här. Huruvida CS kan bindas till brottet, och vad det är för sannolikhet att någon annan har begått det. Avsaknaden av DNA är inte ett argument för att någon annan har begått dådet, bara en svaghet i bevisningen mot CS. Likaså är den korta tiden ett argument mot varje annan tänkbar gärningsman i precis lika mån som det är mot CS
2008-09-11, 14:33
Medlem
Soppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Vad jag minns från FUP:en så hade CS sökt på Es namn på hitta.se

Inte bara på hitta.se utan på ett flertal andra sökmotorer
2008-09-11, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Allt med arbetstider och sökningar mm. Även självklart nyfiken på T:s nya kvinna.
Inte ovanligt men kanske inte något man direkt skryter om till andra. Snarare skäms över?

Som det sagts innan här, om T och C träffats för att prata om ev barn mm på hemliga träffar. Så är det helt naturligt att hon har hans tider så de kan klämma in en träff, eller.

Sen undrar jag om det är något som räknat ut eller har en aning om, hur stort skadestånd C kan få om hon blir friad.
2008-09-11, 14:50
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
För min egen del skulle jag studsa högt på bara en sådan detalj som att CS innan morden/överfallet skrev "Break your neck" på samma sida som hon skrev Emmas adress. Naturligtvis bevisar denna detalj inget i sig, men det är onekligen intressant att Emmas adress återfinns i CS ägor och därtill med vidhängande hotfulla tongångar, men det är klart att om man bara så vill då kan man sticka hål på det mesta i indicieväg, särskilt om man går in för att expediera dessa åtskilda från varandra, en och en. Något som tydligen funkar någorlunda på FB, men funkade inte alls lika bra IRL eftersom man i TR vägde in alla indicier och vittnesmål, sammanagna.

Samma sak med Emmas vittnesmål. IRL är hon ett brottsoffer som har fått sina barn mördade. Det ligger i allra högsta grad i hennes intresse att rätt GM sätts bakom lås och bom. Och i kombination med alla indicier/vittnesmål - både egna och andras - tillsammans förblir det svårt att avfärda henne och det hon säger i rätten.

Vi vet inte heller vad polisen kommer att göra mellan de två rättegångarna, kanske gör man fler minnestester med Emma, med förhoppningen att resultatet från dessa kommer att ytterligare stärka hennes trovärdighet.

Det vore mumma att få läsa inläggen här på FB efter att SÅC i HR sagt något i stil med "Nu har vi gjort om testerna och dessa utvisar att Emmas minne är intakt".

Debatten/åsikterna kommer då att gå enligt principen:
"Och vi kan dansa andra hållet
Andra hållet, andra hållet,
Vi kan dansa andra hållet
Andra hållet med."

Och visst kan man orera om TR och dess ledamöter, men det som ibland glöms bort i debatten är att rätten var enig, att även den juridiskt skolade domaren var med på noterna vad CS skuld beträffar och jag tror knappast att han lät sig påverkas av en liten Uggla Hans agerande både före, under och efter jävsturerna tyder snarare på att han är en både självständig och egensinnig person, med en viss integritet.

Jag vet inte om du har sett lappen med adressen och noteringen break ya neck. TP sid 736. När jag läser den så tycker jag det är oerhört långsökt att koppla ihop de noteringarna. Varför inte ta med låten The good part av gruppen Blackmail eller några av de andra noteringarna också i en konstig slutsatts. Nej, den kopplingen är rena skämtet.
Sen är det riktigt att det är besvärande att hon har noterat adressen.

PIE gjorde ett ganska stort nummer av att varje indicie och bevis måste värderas för sig och de jurister som jag har hört kommentera pläderingarna har gett han rätt i detta.

Det bästa exemplet här på FB att dansa åt andra hållet måste nog vara inställningen till SÅC. Han gick från att vara idol till att bli idiot på en timma.

Det är oklart i vilken mån rättens ordförande vänder kappan efter vinden. Hans funderingar på att polisanmäla nämndemännen som sen rann ut i sanden imponerar inte.

Edit: Får ge FG något att sjunga i HR. Se vad bra det passar in. Indicium nr. 1001.
Senast redigerad av eloge 2008-09-11 kl. 15:35.
2008-09-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det bästa exemplet här på FB att dansa åt andra hållet måste nog vara inställningen till SÅC. Han gick från att vara idol till att bli idiot på en timma.

En vild gissning torde vara att han även gick åt andra hållet, från idiot till idol?
2008-09-11, 15:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Du kör mycket med argumentet " detta gör inte C.S. till en mördare".
Hur skulle det vara om du satte ihop alla indicier och tog dig en funderare då istället?
2008-09-11, 16:00
Medlem
Frubeates avatar
CS noteringar och skriverier

Så här har CS skrivit, finns nog mer, men så här i farten kommer jag inte på allt, ni får gärna fylla på och korrigera:

- Dom djävlarna tog min älskling i från mig
- Från krönet av kullen ser jag min förlorade värld
- Varför får du all kärlek i världen
- Svensk hora (kommer inte i håg alt här, men det var något hon skrivit om E och T i en dagbok tror jag)
- Break your neck

Så menar jag att det också finns något som hon skrivit om att hon skulle kunna komma att "göra något"

I de fyra första punktena låte det ju i alla fall inte som hon riktar sina känslor mot T, men mot E och barnen (så tolkar jeg det i alla fall)
Det var de som blev hat-objekten för CS tror jag. De fick vad inte CS fick.

Just detta med den "förlorade världen"....hon syftar ju faktiskt på en värld hon egentligen aldrig fick, en värld som bara existerade i hennes huvud.
För henne kan den ha varit verklig nog.

Jag tror inte att CS noterade "från krönet av kullen...." ¨bara för att hon ville komma i håg frasen, eller låten.
2008-09-11, 16:11
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Jag vet inte om du har sett lappen med adressen och noteringen break ya neck. TP sid 736. När jag läser den så tycker jag det är oerhört långsökt att koppla ihop de noteringarna. Varför inte ta med låten The good part av gruppen Blackmail eller några av de andra noteringarna också i en konstig slutsatts. Nej, den kopplingen är rena skämtet.
Sen är det riktigt att det är besvärande att hon har noterat adressen.

Tydigen tyckte inte åklagaren samma sak eftersom hon tog upp saken vid rättegången.

Citat:
PIE gjorde ett ganska stort nummer av att varje indicie och bevis måste värderas för sig och de jurister som jag har hört kommentera pläderingarna har gett han rätt i detta.

Ja och tvärt om, vissa som på förhand hade dömt ut SÅC med långa utläggningar om hans påvra meritlista och hans mediafnaskande började nu använda honom som ett orakel.

Citat:
Det är oklart i vilken mån rättens ordförande vänder kappan efter vinden. Hans funderingar på att polisanmäla nämndemännen som sen rann ut i sanden imponerar inte.

Jag kan tänka mig att han ansåg deras uthängningar i media vara straff nog.
Senast redigerad av DeBaly 2008-09-11 kl. 16:20.
2008-09-11, 16:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Så här har CS skrivit, finns nog mer, men så här i farten kommer jag inte på allt, ni får gärna fylla på och korrigera:

- Dom djävlarna tog min älskling i från mig
- Från krönet av kullen ser jag min förlorade värld
- Varför får du all kärlek i världen
- Svensk hora (kommer inte i håg alt här, men det var något hon skrivit om E och T i en dagbok tror jag)
- Break your neck

Så menar jag att det också finns något som hon skrivit om att hon skulle kunna komma att "göra något"

I de fyra första punktena låte det ju i alla fall inte som hon riktar sina känslor mot T, men mot E och barnen (så tolkar jeg det i alla fall)
Det var de som blev hat-objekten för CS tror jag. De fick vad inte CS fick.

Just detta med den "förlorade världen"....hon syftar ju faktiskt på en värld hon egentligen aldrig fick, en värld som bara existerade i hennes huvud.
För henne kan den ha varit verklig nog.

Jag tror inte att CS noterade "från krönet av kullen...." ¨bara för att hon ville komma i håg frasen, eller låten.
"Här ligger jag och får svenskt, kallt, blod, medan du blir avsugen av din hora"

En anteckning från CS när hon låg på sjukhuset efter ett av sina självmordsförsök.

Edit: Vilken låt kan den frasen vara hämtad ur?
Senast redigerad av BoISaren 2008-09-11 kl. 16:19.
2008-09-11, 16:19
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
"Här ligger jag och får svenskt, kallt, blod, medan du blir avsugen av din hora"

En anteckning från CS när hon låg på sjukhuset efter ett av sina självmordsförsök.

....på din födelsedag!

Så rart sammarbete vi har nu!
Tre stycken som fyller i en liten bit var!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in