Det finns säkert en, för CS logisk, förklaring till hennes leenden och skratt i rätten.
För min del har jag inte fäst så stor vikt vid dessa känslouttryck mer än att jag finner det besynnerligt.
Däremot tycker jag inte att det talar för att hon skulle vara skyldig på något sätt, även om hennes uppförande går emot all min logik.
Att vara så sjuk att mörda två barn och dessutom sitta och skratta under rättegången är nästan för mycket..
-Måste hon vara skyldig för det?
När det gäller mitt ställningstagande i skuldfrågan så lutar jag mig emot sannolikhetsteorin!
*Hur stor är sannolikheten att CS befann sig i Arboga just vid det aktuella tillfället för att titta på runstenar?
*Hur stor är sannolikheten att hon har hunnit att ta sig fram och tillbaka till dessa stenar hon påstår sig ha ett intresse av?
*Hur stor är sannolikheten att ett skoavtryck säkrat på brottsplatsen är välliknande som det skomärke CS har varit ägare till?
*Hur stor är sannolkheten att just dessa skor försvinner i Tyskland?
*Hur stor är sannolikheten att en hammare, som användes som mordvapen i Arboga, oförklarligt saknas hemma hos CS i Stockholm vid samma tidpunkt?
*Hur stor är sannolikheten att en misstänkt oskyldigt åtalad vägrar att ta fram bevis som kan fria henne ifrån misstankar*
*Hur stor är sannolikheten att andra har sökt efter information om familjen J och T i CS dator?
*Hur stor är sannolikheten att CS endast har "stalkat" T och kartlagt hans liv för att CS sedan av en slump ska befinna sig i Arboga de aktuella datumen i mars?
Jag kan göra denna lista hur lång som helst!
Skulle allt detta vara ett ödes nyck?
Att CS är den mest otursförföljda människan åtminstone jag har hört talas om.
Vad är då sannolikheten för att hon, om det endast är tillfälligheter (!) som gör att allt pekar på henne, att hon sitter i rätten och ljuger istället för att rentvå sig?
Finns det några
rimliga tviviel i allt detta osannolika?
Enligt mig, nej.
Återstår att se om Hovrätten kan se tvivlet i alla denna slump!