2008-08-27, 12:24
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Vilken satans jävla smörja du ångar ur dig lagom till mitt kaffe. Läs artikeln med nämndemännens uttalanden, där Kolsva-gråterskan säger att hon aldrig trott att tyskan var oskyldig, etc etc. I hennes ögon, precis som i dina, så var tyskan skyldig redan innan rättegången började.
Hon var skyldig redan från den stund hon mördade barnen...

Inse fakta: Hon har befunnits skyldig i tingsrätten!

Jag fattar inte att ni kan vara "sura" för att rättvisan har sin gång...
2008-08-27, 12:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hur fan vet du hur dom har tänkt? Vem fan är du att säga att dom har gjort ett dåligt jobb? Vem fan är du att säga att dom inte dömt med hjärnan?

Då har även domaren dömt med hjärtat?

Hon har befunnits skyldig i tingrätten. En barnamördare sitter på rätt ställe i stället för att gå fri på våra gator. Du borde vara tacksam...

Jag höll med i ett tidigare inlägg angående vad Silbersky tycker.

http://nyhetskanalen.se/1.601696/2008/08/26/silbersky_hon_frias_i_hovratten

Inget att hetsa upp sig för.
2008-08-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexx
CS kommer knappast leva en säker tillvaro ifall hon sätts på fri fot. Antagligen kommer hon att få skyddad identitet, och ett rundnätt skadestånd, finansierat av oss skattebetalare.
min fetmarkering

Är du säker på att man som tillfälligt boende i Sverige kan få skyddad identitet?
I hennes fall alltså?
Jag förstår, och tycker att det är bra att t ex kvinnor som väntar på asyl, och är tvugna att gömma sig pga dömda, misshandlande män, kan få det - men - C har ju ingen, som jag kan se det, juridisk anledning att gömma sig om hon mot all förmodan skulle bli frikänd i hovrätten?
Då är hon ju oskyldig - i lagens mening.
Hon har ju ingen förövare att gömma sig för?

Förstår du vad jag menar?
Anledningen till att jag frågar är, att jag inte har en aning, men tycker att det verkar märkligt.
2008-08-27, 12:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hon var skyldig redan från den stund hon mördade barnen...

Inse fakta: Hon har befunnits skyldig i tingsrätten!

Jag fattar inte att ni kan vara "sura" för att rättvisan har sin gång...
Rättvisans dom kommer med HR och inte "grannars" godtyckliga beslut.
2008-08-27, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag höll med i ett tidigare inlägg angående vad Silbersky tycker.

http://nyhetskanalen.se/1.601696/2008/08/26/silbersky_hon_frias_i_hovratten

Inget att hetsa upp sig för.

Finns det ens något som pekar på att hon är oskyldig? Hon befann sig på platsen (bevisligen i närheten) vid tidpunkten för barnamorden utan ett uns av alibi. Hon har likadana skor som lämnat märke, vilket hon ljög om. Bara det är ju ett riktigt starkt bevis.

Varför ljuga om skoinnehav?

Vakna upp och inse att hon är skyldig. Att ni försvarar en bestialisk, satanisk barnamörderska är äcklande.
Senast redigerad av W.O.A.D 2008-08-27 kl. 12:35.
2008-08-27, 12:34
Medlem
No da!

Jo, rättvisan kommer att ha sin gång : CS kommer att frias till sist, sen åker hon hem till Hannover , sätter sig vid datorn OCH:

Hittar några nya sinnesförvirrade typer som minglar i cyber-rymden som hon han göra sig bekant med......och sedan sätta igång att Stalka på!

CS har en lysande karriär framför sig...

2008-08-27, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Rättvisans dom kommer med HR och inte "grannars" godtyckliga beslut.

lol! innan lät det att han skulle bli frikänd i Tingsrätten. Hon kommer fällas i Hovrätten oxå.

*skrattar* Ni är så söta, små CS-kramare. *s*
2008-08-27, 12:35
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja, exakt. Vad hade hänt om de frikänt tyskan? Skulle det vara slut på kafferepen då? Skulle deras ungar/barnbarn få stryk? Skulle de få hundskit på rutorna eller i brevlådan? Skulle deras bildäck bli sönderskurna?

Det hade ju inte varit glada miner de hade mötts av i den lokala matbutiken.

Ja, detta tycker jag inte man kan bortse ifrån. I ett så speciellt mål som detta. Med så mycket hat från allmänheten o.s.v.

Därför tror jag att det blir ett annat utgångsläge i HR.
2008-08-27, 12:36
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ja? Hon var skyldig innan rättegången satte igång, hon var skyldig från det morden begicks.
Så vilken satans smörja du häver ur dig, hon är bedömd som skyldig av en enig tingsrätt.

Oavsett om hon är skyldig eller inte, så är det väl sjukt att nämndemän verkar ha bildat sig uppfattning i skuldfrågan såpass tidigt? Men du kanske tycker det är helt ok?
2008-08-27, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, detta tycker jag inte man kan bortse ifrån. I ett så speciellt mål som detta. Med så mycket hat från allmänheten o.s.v.

Därför tror jag att det blir ett annat utgångsläge i HR.

Vilket kvalificerat skitsnack. Det är inget speciellt med stor-snok.

*skrattar* ni är så söta
2008-08-27, 12:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Finns det ens något som pekar på att hon är oskyldig? Hon befann sig på platsen (bevisligen i närheten) vid tidpunkten för barnamorden utan ett uns av alibi. Hon har likadana skor som lämnat märke, vilket hon ljög om. Bara det är ju ett riktigt starkt bevis.

Varför ljuga om skoinnehav?

Vakna upp och inse att hon är skyldig. Att ni försvarar en bestialisk, satanisk barnamörderska är äcklande.
Om mordkvällen nämndes knappt inget i TR. Åklagarna pressade henne inte heller vad hon kunnas gjort denna kväll utan hängde mer i tråden om ljuget med graviditeten.
Är det ett starkt bevis?
2008-08-27, 12:46
Bannlyst
Citat:
Oavsett om hon är skyldig eller inte, så är det väl sjukt att nämndemän verkar ha bildat sig uppfattning i skuldfrågan såpass tidigt? Men du kanske tycker det är helt ok?

Jag tycker det är sjukare att sitta och säga att det finns INGA bevis eller graverande indicier som pekar på att det är CS som är skyldig.
Allt är bara en konspiration mot henne och hon är egentligen oskyldig.
Det är sjukt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in