2008-09-01, 09:53
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Får inte E känna glädje längre? SKulle ni må bättre om hon låste in sig i ett rum och vägrade gå utanför dörren? Det är väl för i helvete BRA att hon klarar av att se ljuspunkter i vardagen trots de enorma förluster hon lidit!!

E väll självklart..men anser ändå att hon kunna smälta detta lite väl fort.
2008-09-01, 09:57
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Undrar hur det går idag? Kommer det ett överklagande tro?

PIE har sagt att han lämnar in ett överklagande idag. Sedan kan det gå två vägar (och då syftas inte på resultatet av prövningen av överklagan).

Citat:
Hans överklagande kan leda till att jävsfrågan prövas direkt av Svea hovrätt. Eller också kan tingsrätten besluta att den bara får överklagas i samband med dom. Då måste man avvakta resultatet av den rättspsykiatriska undersökningen och därefter tingsrättens dom innan jävsinvändningen prövas av högre rätt.

http://hd.se/inrikes/2008/08/29/flash-arbogaraettegaang-tas-inte/
2008-09-01, 10:01
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Efter ha sett avsnittet igår på kalla fakta..kan ja inte förstå vissa saker..
Jag är själv mamma.
Hur kan man le och fnittra?? Hur kan man inte ens hata en människa som tagit bort två barn från henne..e för mig otroligt.
Alla hacka på att CS log och leede i rättegången..men detta med att E ler och fnittrar känns värre..Även morfarn..hellt absurt..

Jag är också mamma.
Men jag kan förstå att alla är vi olika.
Vi fick se knappt 15 min av Emmas liv efter morden. Vi vet ingenting hur mycket hon har sörjt, vart förbannad, skrikit och bara velat skita i allt.
Jag tror att man helt enkelt efter en sån grej väljer en väg. En del väljer att
sörja i evighet, att aldrig gå vidare. Andra väljer att minnas det bästa o vara oerhört tacksam för den tiden man fick med sina barn. Emma o hennes pappa verkar vara lite lika på den punkten. Leendet i deras ansikten är kanske det vanliga, neutrala uttrycket hos dem, medan andra kan se otroligt sura ut fast absolut inte vara det.

Emma har nog dagar när hon har det otroligt tufft men hon verkar ju vara en "bita-ihop-tjej", det läste man ju även om i förhöret med minnesexperten, fastän hon mådde piss så försökte hon sitt yttersta.

Sen om det är bra eller dåligt för en människas framtid att vara tapper o duktig jämt, det råder det väl delade meningar om, men jag tror hon saknar sina barn MINST lika mycket som vi andra sulle gjort om vi mist dem...
2008-09-01, 10:02
Bannlyst
Citat:
Nej, jag tror inte att hon har gjort det. Det här är en av få riktiga uppfattningar du har fått av henne som person, hon har alltid vart den som hjälpt andra, den som vart stark.

Så allting jag sagt om henne..hur klok hon verkar, hur stark hon är, att hon verkar intelligent? ingenting av det stämmer?

Sen att jag ifrågasatt om hon verkligen har äkta minnen har ingenting med henne som person att göra.
2008-09-01, 10:03
Bannlyst
Citat:
Får inte E känna glädje längre? SKulle ni må bättre om hon låste in sig i ett rum och vägrade gå utanför dörren? Det är väl för i helvete BRA att hon klarar av att se ljuspunkter i vardagen trots de enorma förluster hon lidit!!

Herregud vad jag avskyr idioter som ska recensera att E ler. Jag vet att det är tjatigt av mig när ooooo redan skrivit ett sådant inlägg, men jag känner att det behövs flera normalbegåvade personer som inte fördömer E på grund av inadekvata sorgereaktioner.
Samma dag som min pappa dog i cancer gick jag till en klädbutik för att köpa kläder till begravningen.
"Är det en gå-bort-kostym" undrade expediten som jag kände väl.
"Ja, det kan man väl säga, min pappa har gått bort" sa jag och skrattade hjärtligt.
Jag antar att det i vissas ögon bevisar att jag är ett känslokallt svin som troligen mördat min far.
2008-09-01, 10:06
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
E väll självklart..men anser ändå att hon kunna smälta detta lite väl fort.

Har Emma "smält" detta menar du????

Även om du verkar lika intelligensbefriad som den verbalt begåvade raggare du hyllar så borde väl t o m en sådan som du förstå att Emma med anhöriga ställde endast upp för journalisterna de stunder de kände att de orkade att visa någonting annat än de söndertrasade spillror de förmodligen känner sig som ibland!

En annan sak som både du och andra glömmer det är att kärleken till sitt barn försvinner inte i samma stund som det tar sitt sista andetag!

Du är min glädje, det är saknaden som är min sorg..

Parallellt med sorgen finns glädjen och tacksamheten över att man har fått ha sitt barn hos sig.
Få människor blir helt apatiska när de förlorar sina barn!
Den första tiden vill man göra någonting konkret! Det är en överlevnadsinstinkt.

Vad är det för jäkla missuppfattning om att de som har förlorat sina barn går omkring som likbleka, stereotypa, våldnader i åratal!
Sorgen och smärtan, saknaden och längtan finns där även om man ler!
Tro mig!
Senast redigerad av Astracan 2008-09-01 kl. 10:11. Anledning: Kastar om ord..
2008-09-01, 10:12
Medlem
BallaLinas avatar
[quote=Astracan]Har Emma "smält" detta menar du????

En annan sak som både du och andra glömmer det är att kärleken till sitt barn försvinner inte i samma stund som det tar sitt sista andetag!

Parallellt med sorgen finns glädjen och tacksamheten över att man har fått ha sitt barn hos sig.

QUOTE]

MYCKET BRA SKRIVET!!!
2008-09-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Det jag fastnade för i dokumentären var Emmas ord om hur det måste finnas en mening i att barnen dog, att gm måste haft ett motiv...så att barnen inte dog förgäves...på något vis. (OBS inte direkt citerat, jag anger andemeningen här). Har ni någon kommentar till det? Jag tror jag förstod hur hon menade, att i hennes hjärna så är det än mer hemskt om de bara dog av en slump.

Jag och sambon bara hoppade till i soffan när hon sa så. Jag hade verkligt svårt att förstå vad hon menade. HUR kan det vara "bättre" att CS hade en plan med att mörda barnen än att det helt enkelt var ett vansinnesdåd? Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se att det skulle spela någon roll... Jag tycker det är mer än konstigt resonerat men om det på något sätt hjälper henne att gå vidare i livet och må bättre så är jag bara glad över det. Det E har upplevt är för ohyggligt för att ens ta in till fullo, för mig,
hur är det då inte för henne och hela hennes familj? Jag tror alltså att det är en rejält chockad och traumatiserad E vi ser. Jag hoppas att hon och hennes familj lyckas gå vidare i sina liv och att de kan må så bra som möjligt i framtiden.

Min andra tanke är att E totalt hämnas CS genom att fokusera på det positiva, den fina familjelyckan de hade i huset innan psychot knackade på.
2008-09-01, 10:14
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Har Emma "smält" detta menar du????

Även om du verkar lika intelligensbefriad som den verbalt begåvade raggare du hyllar så borde väl t o m en sådan som du förstå att Emma med anhöriga ställde endast upp för journalisterna de stunder de kände att de orkade att visa någonting annat än de söndertrasade spillror de förmodligen känner sig som ibland!

Parallellt med sorgen finns glädjen och tacksamheten om att man har fått ha sitt barn hos sig.
Få människor blir helt apatiska när de förlorar sina barn!
Den första tiden vill man göra någonting konkret! Det är en överlevnadsinstinkt.

Vad är det för jäkla missuppfattning om att de som har förlorat sina barn går omkring som likbleka, stereotypa, våldnader i åratal!
Tro mig!

Tänker inte ens kommentera dig som person behövs inte.
Åh visst fasen finns det många föräldrar som sörjer på olika sätt..
Och om jag ser i från min egen synvinkel så skulle ja inte alls va kreaktiv och gå och le om mina barn blivit mördade på detta sätt fy..enda tanken jag skulle ha ett tag fram över va led dom gick de fort ja allt sånt..nu är det inte plötslig spädbarns död direkt...när de somnar ro fullt in.
2008-09-01, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Herregud vad jag avskyr idioter som ska recensera att E ler. Jag vet att det är tjatigt av mig när ooooo redan skrivit ett sådant inlägg, men jag känner att det behövs flera normalbegåvade personer som inte fördömer E på grund av inadekvata sorgereaktioner.
Samma dag som min pappa dog i cancer gick jag till en klädbutik för att köpa kläder till begravningen.
"Är det en gå-bort-kostym" undrade expediten som jag kände väl.
"Ja, det kan man väl säga, min pappa har gått bort" sa jag och skrattade hjärtligt.
Jag antar att det i vissas ögon bevisar att jag är ett känslokallt svin som troligen mördat min far.

Nej, vi håller oss till att spekulera varför CS ler..är hon psykopatisk mördare utan empati eller kan det tyda på sorgereaktion av hennes mors bortgång eller hennes eget utsatta läge?
2008-09-01, 10:20
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy

Min andra tanke är att E totalt hämnas CS genom att fokusera på det positiva, den fina familjelyckan de hade i huset innan psychot knackade på.

PRECIS!!!!!
CS lär ju krypa ur skinnet när hon ser att hon ler, får kram o puss av sin sambo osv....
2008-09-01, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, vi håller oss till att spekulera varför CS ler..är hon psykopatisk mördare utan empati eller kan det tyda på sorgereaktion av hennes mors bortgång eller hennes eget utsatta läge?
Det var i och för sig jag som hittade i FUP att hon log omotiverat vid psykundersökningen strax efter självmordsförsöket. Jag har också skrivit inlägg som går ut på att man inte kan dra några slutsatser av hennes leende...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in