2008-08-10, 13:41
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, det tror jag inte. Men då det stänkt så otroligt mycket och långt är det svårt att tro att gm var helt blodfri efter alla dessa slag?

Vad är det som säger att hon var blodfri? E sa att hon verkade ha "inomhuskläder" på sig när hon ringde på. Kanske slängde hon på sig en jacka på väg ut? Hade mörka byxor, mörkt hår = blod syns inte tydligt på detta. Ev stänk i ansiktet är inte svårt att torka bort direkt med en våtservett.

Även om hon hade blodstänk på sig på tåget tillbaka är det ganska sannolikt att ingen märkt det.
2008-08-10, 13:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte. Men då det stänkt så otroligt mycket och långt är det svårt att tro att gm var helt blodfri efter alla dessa slag?

Jag tror ingen har påstått det heller.
2008-08-10, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, det passar in ganska bra här. Men åklagaren vill nog inte ha några falska minnen. Bedömer man detta vara ett falskt minne men samtidigt utpekandet som riktigt?

jag tror hon blandar ihop saker. Vissa saker kan vara riktiga minnen och andra inte. Som att gm gick i strumplästen går inte ihop med de främmande skospåren. Det låter mer troligt att gm var välklädd, luva, hanskar och hela köret. Kanske var gm klädd i dubbla lager och det fick E att se gm som mullig eller med dåligt sittande kläder? Men det är ju väldigt svårt att spekulera i vad som verkligen hände. Är det ett otroligt sammanträffande att E ser kvinnan på det tredje trappsteget i huset och att de sen hittar ett okänt fingeravtryck just där?
2008-08-10, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Vad är det som säger att hon var blodfri? E sa att hon verkade ha "inomhuskläder" på sig när hon ringde på. Kanske slängde hon på sig en jacka på väg ut? Hade mörka byxor, mörkt hår = blod syns inte tydligt på detta. Ev stänk i ansiktet är inte svårt att torka bort direkt med en våtservett.

Även om hon hade blodstänk på sig på tåget tillbaka är det ganska sannolikt att ingen märkt det.

Visst kan det vara så. Men just därför är det då märkligt att CS gick direkt in på sitt rum utan att duscha. Hur man än tänker så är det mycket som är frågande.
2008-08-10, 13:46
Medlem
Citat:
Jag fortsätter att tjata om övervakningsbilderna. Den 12/3 12.46 kommer en person som liknar CS gående. Men visst ser personen ut att ha en mörkblå jacka på sig? Vad jag kan se så har ingen sådan jacka hittats bland CS kläder och ingen av hennes bekanta har nämnt någon blå jacka heller. Därför KAN det vara någon som liknar CS utseende kroppsligt.

Sen blev jag lite förvånad då jag på sidan 343 läser att det inte går att säkerställa ifall gm är vänster eller högerhänt. Något jag trott de hade gjort.

Sen VK..mina teorier om gm och hammare kan ju mycket väl stämma in även på en man inte bara kvinnor.
När man pratat med folk om detta har nästan alla sagt "skulle det vara ett beställningsjobb så hade säkert vapnet varit ett annat, typ kniv?" men jag har ändrat mig på den punkten. Hammare har många fördelar vilket som sagt har kommit fram i tråden även för "vana" mördare.

Jo, det är väl några, hyresvärlden t.ex, som har vittnat om mörk jacka.

Det är väl fastslaget att hon är vänsterhänt. Om jag minns rätt fick hon frågan i något förhör och svarade då att hon är tvåhänt men skriver med vänster. Dessutom noterades det att hon skrev med vänster hand i rättssalen.
2008-08-10, 13:47
Medlem
Citat:
Visst kan det vara så. Men just därför är det då märkligt att CS gick direkt in på sitt rum utan att duscha. Hur man än tänker så är det mycket som är frågande.

Vidare kan man undra vad hon gjorde mellan kl 21 och 24 den 17 mars.
2008-08-10, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jo, det är väl några, hyresvärlden t.ex, som har vittnat om mörk jacka.

Det är väl fastslaget att hon är vänsterhänt. Om jag minns rätt fick hon frågan i något förhör och svarade då att hon är tvåhänt men skriver med vänster. Dessutom noterades det att hon skrev med vänster hand i rättssalen.
Hon har en mörk(grön?) jacka med pälskant på, liknar inte alls jackan på övervakningsfilmen.
Sen var det skrivet att gm inte med säkerhet kan sägas vara vänster eller högerhänt.
2008-08-10, 13:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Det är väl en bra början att det kollar upp en mycket misstänkt kvinna som kallar sig själv Tine, d v s ChrisTine S? Eller ska de på måfå börja slå på alla Tine i Gula Sidorna menar du?

Nej, inte alla men åtminstone kolla de Tine man stöter på i utredningen.

Tine är väl inte ett så väldigt vanligt namn i Sverige eller?
2008-08-10, 13:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jag känner mig osäker på i vilken utsträckning man får citera FUP på internet. Får man överhuvudtaget citera eller är det bara tillåtet att kommentera innehållet?

Någon som kan svara på detta?
Gör som du vill så länge du följer topic!

// Mod
2008-08-10, 13:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
jag tror hon blandar ihop saker. Vissa saker kan vara riktiga minnen och andra inte. Som att gm gick i strumplästen går inte ihop med de främmande skospåren. Det låter mer troligt att gm var välklädd, luva, hanskar och hela köret. Kanske var gm klädd i dubbla lager och det fick E att se gm som mullig eller med dåligt sittande kläder? Men det är ju väldigt svårt att spekulera i vad som verkligen hände. Är det ett otroligt sammanträffande att E ser kvinnan på det tredje trappsteget i huset och att de sen hittar ett okänt fingeravtryck just där?

Vilket sammanträffande! Tror också att hon blandar ihop saker. Men vad gjorde kvinnan i trappan?
2008-08-10, 13:54
Bannlyst
Citat:
Vidare kan man undra vad hon gjorde mellan kl 21 och 24 den 17 mars.
Jo, men där har ju CS och hyrestanten olika uppgifter. Enligt CS kom hon hem tidigare än vad tanten sagt. Sen tar det enligt koll ca en och en halv timma att gå från Gullmarsplan till Skarpnäck. Men visst låter det troligt att hon på den sträckan kunnat gjort sig av med kläder, hammare mm.
2008-08-10, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vilket sammanträffande! Tror också att hon blandar ihop saker. Men vad gjorde kvinnan i trappan?
Den som det visste..kanske kollade lite snabbt om det var några andra där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in