Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Jag mår illa av dokumentären i Kalla Fakta. Vart tog objektiviteten vägen? Den omdiskuterade domen mot CS beskrivs positivt eftersom familjen Jannerstig då kan låta livet gå vidare. Lågvattenmärke. Den juridiska processen befinner sig ju i ett inledningsskede.
Ska man göra en dokumentär om CS när hon frikänns i nästa rättegång eller kommer hon precis som Christer Petttersson leva med misstankar emot sig även efter ett frikännande.
Kalla Fakta-vinklingen under pågående process var bland de värsta jag skådat.
Programmet är i akut behov av ett namnbyte. Över lag har det gått illa till, exempelvis när målsägande innan beslut i skuldfrågan kommit, gick ut i media och hävdade att livet och framtiden hängde på rättens beslut, att en flytt utomlands kunde bli aktuell med mera.
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror inte att programmet var menat att vara objektivt (jag blev också förvånad) utan vinklat för att visa E´s och hennes familjs bild och upplevelser. Att följa E´s väg från sjukhussäng till rättegång i tingsrätten och att E skulle få ge sin syn på det som hänt.
Vilket bör vänta tills rättsprocessen är avslutad och dom vunnit laga kraft.
Den tilltalade,
oavsett vad man tror och tycker om hennes skuld, har inte fått en chans till rättvis prövning, hittills i varje fall. Mediavinkling från dag 1, CU & co. När jag läste NJ:s yttrande till TR i jävsfrågan kunde jag inte låta bli att undra hur han, som själv varit misstänkt, kan uttala sig på dylikt vis. Hade saken varit densamma om CS aldrig väckt intresse och han själv saknat alibi? Hade det då varit lika OK om nämndemännen i förväg utgått från att NJ var skyldig?
Är det någon som har begärt ut slasken? (Ej FUP utan de delar som sekretessprövas av polis)