2008-08-06, 17:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLT
17.45. Tyskan har tre simkort och fem mobiltelefoner, säger hon.
- Har du med dem samtidigt? undrar nu åklagaren Johan Fahlander som tagit över.
- Nej, två.
- Det tredje simkortet då?
- Det är det tyska som jag inte använt i Sverige så mycket.
Åklagaren tycker att det låter krångligt att ha vänskapskretsen uppdelad på olika simkort.
Tyskan hävdar att vänner som inte figurerar i förundersökningen finns på det andra sim-kortet, som hon hävdar har försvunnit.

Vilken lämplig osis.
2008-08-06, 17:50
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
"Ingen i denna sal vet vad som hände denna dag. Jag är den enda i denna sal som vet att den person som begick dessa gärningar fortfarande är på fri fot."

Intressant svar.

Fel. Vi vet faktiskt vad som hände.
2008-08-06, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
"Ingen i denna sal vet vad som hände denna dag. Jag är den enda i denna sal som vet att den person som begick dessa gärningar fortfarande är på fri fot."

Intressant svar.

Ja iomed att hon vet att hon är oskyldig.
2008-08-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Vilken lämplig osis.

Att laborera med olika simkort brukar vara symtomatiskt för personer som har ljusskygga aktiviteter.

Kan ju vara så att kortet som är borta använde hon i lite ljusskygga ärenden.
Det är inte omöjligt alls.
Börjar mer och mer tro på att hon är insyltad i något annat som hon vill dölja.
Har mycket svårt att tro att man kan vara så lugn trots allt om man vet att man är skyldig till dessa dåd.
Isåfall är man så sjuk att det vore orimligt att kunna medverka i denna rättegång på ett trots allt så pass civiliserat sätt som faktiskt gör.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-08-06 kl. 17:58.
2008-08-06, 17:53
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Rätt skum formulering. Om hon hävdar sin oskuld, varför bara inte säga det kort och gott?

Det var tagit ur sitt sammanhang. Hela biten, enligt magazin24:

"Jag vill bidra till mitt försvar. Men jag har en gräns så det är svårt att berätta om det. Du måste sätta dig in i min situation. Jag är den enda som vet att den personen som begick de här morden är på fri fot. Jag vet inte motivet till det. Men du måste förstå att jag inte kan hjälpa dig, jag är rädd om min familj och mina vänner."
2008-08-06, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1980
får samma intryck. äckligt arrogant fitta. helt blåst. skrattar när andra människor berättar om hur deras barn blir slaktade.

orkar inte ens analysera alla hennes lögner. det borde vara tydligt för vilken normalt funtad människa att hon är skyldig till 100%.

Har hon förklarat, att hon inte lyssna på dem utan prata med sin tolk.

Gott att du väntar med analysen till den som verkligen är skyldig kommer fram..
2008-08-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

och du tror henne? hon skrattar vid flera tillfällen då hon inte talar med sin tolk.

är du en av hennes mystiska vänner?
2008-08-06, 17:59
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Eftersom du tipsar andra om att åka till rättegången och tala om vad de vet, så tipsar jag dig om samma sak. Du verkar ju veta med säkerhet att hon är oskyldig, så varför bidrar inte du med din info där den hör hemma som bäst då?

Sen tycker man ju att det ingår i sunt förnuft att inte sätta sig och skratta vid såna tillfällen, oavsett om det är för att man pratar med sin advokat. Om hon själv inte fattar hur illa det ser ut, så kanske hennes advokat skulle ha upplyst henne om det.
2008-08-06, 17:59
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

"Jag vill bidra till mitt försvar. Men jag har en gräns så det är svårt att berätta om det. Du måste sätta dig in i min situation. Jag är den enda som vet att den personen som begick de här morden är på fri fot. Jag vet inte motivet till det. Men du måste förstå att jag inte kan hjälpa dig, jag är rädd om min familj och mina vänner."

Jag håller med om att det är en intressant formulering. Om hon nu sysslat med ljusskygga aktiviteter, som skulle kunna vara anledningen till att hon har flera simkort, som någon redan påpekat, så skulle dessa bekanta vara så pass hänsynslösa att hon hellre riskerar att bli funnen skyldig än avslöjar dem, eftersom hon är rädd för att de kommer att ta hämd på familjen om hon tjallar?
2008-08-06, 18:00
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Att laborera med olika simkort brukar vara symtomatiskt för personer som har ljusskygga aktiviteter.

Kan ju vara så att kortet som är borta använde hon i lite ljusskygga ärenden.
Det är inte omöjligt alls.

Mycket troligt, ingen normal person orkar hålla på med fler än två mobiler i sitt liv samtidigt.

De enda jag träffat på som har fler än två mobiler är ljusskygga individer, de har även en förmåga att ha väldigt många sim-kort och byter nummer stup i kvarten.

Som vanlig person är de lättare att flytta över alla sina kontakter till en mobiltelefon än att hela tiden släppa på flera mobiler.
2008-08-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Jag håller med om att det är en intressant formulering. Om hon nu sysslat med ljusskygga aktiviteter, som skulle kunna vara anledningen till att hon har flera simkort, som någon redan påpekat, så skulle dessa bekanta vara så pass hänsynslösa att hon hellre riskerar att bli funnen skyldig än avslöjar dem, eftersom hon är rädd för att de kommer att ta hämd på familjen om hon tjallar?

Just det.
Hon kanske räknar med att bli friad om hon är oskyldig och litar på att det inte finns bindande bevis.
Så länge hon tror detta håller hon inne med andra saker.
2008-08-06, 18:01
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Ja det satte det ju faktikst i en annan dagar, läste det själv på magazin24 strax innan jag såg ditt inlägg. Dock ännu fundersam på vilka hon vill skydda såpass att hon hellre riskerar att dömas för detta..än att sjunga ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in