2008-08-25, 13:42
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful i kanten
Jävligt pinsamt att hon inte kunde stänga av sina känslor?

Visste inte att det var en kvinna, men det förklarar ju saken. Det är jävligt pinsamt att hon grät i rättssalen, ja.
2008-08-25, 13:45
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Tror du menar denna:
http://www.fokus.se/2008/08/arbogamalets-dilemma/

*phew*, ikapp. Tusen tack PP, det var precis den jag menade.

Däremot var den inte alls så intressant som jag trodde när jag läste den sent igår kväll. Tillför egentligen inte så mycket, ber om ursäkt för det.
2008-08-25, 14:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är ju ganska roligt. Dessutom är dessa personer mycket nyttiga, eftersom de bevisar hur man för att ha sådana ståndpunkter som de har, måste göra våld på fakta och ha bristande omdöme på snart sagt alla mänskliga plan. Avslöja en lögn ibland, skoja lite med dem och koncentrera sig på den vettiga diskussionen, det är bästa strategin.

Jag tycker det är brist på omdöme att sitta och gråta när man är nämndeman.
2008-08-25, 14:09
Medlem
ubersantas avatar
Jag vill bara berätta att det känns som att tråden håller på att spåra ur lite, så alla, ta ett par andetag och läs igenom era inlägg innan ni trycker på "skicka svar"-knappen så slipper vi masstillsägelser.

/mod
2008-08-25, 14:11
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Så med andra ord kan detta hårstrå tillhöra någon av ambulanssjukvårdarna som befann sig på platsen, vilket kanske inte skulle vara så långsökt, eller?
Personligen undrar jag dock varför man inte stämt av mot dem, för att försöka utesluta en okänd gm. Någon som kan förstå/förklara detta?
De har fokuserat på blodfläckar?
Hålla kostnader nere? Det är olika resultatenheter. Tänk så fint det vore om allt var under "samma tak"
2008-08-25, 14:14
Medlem
kommer vi fa veta idag om hon....

anses skyldig eller inte
2008-08-25, 14:15
Medlem
Varför ska man döda två barn om man är svartsjuk på [sambon]? säger advokaten om motivet.

Han spelar dum eller vad. Känns väl som en rätt effektiv hämnd om man likt CS är en hämndlysten psykopat fylld av raseri.

Jag minns inte om åklagarsidan också beskriver CS som svartsjuk snarare än hämndlysten. Det har ju diskuterats härinne tidigare. Jag tycker att hämnd snarare än svartsjuka förklarar CS beteende.
2008-08-25, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
anses skyldig eller inte
Allt talar för det.
2008-08-25, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
De har fokuserat på blodfläckar?
Hålla kostnader nere? Det är olika resultatenheter. Tänk så fint det vore om allt var under "samma tak"
De kan inte ens skylla på det.
De tillhör alla enheten Polismyndigheten i Västmanland.
Däremot har jag för mig att det står i fu att man "brukar göra så".

"Hårstrået har blåst in". Det känns inte som en hundraprocentig förklaring.
Om man haft en misstänkt som kommit med den förklaringen - hade rätten då trott på det?
2008-08-25, 14:22
Medlem
Hur fungerar det?

Idag kan hon fällas för detta brott och då väntar en psykundersökning för att se om det blir vård eller fängelse. Korrekt? Om hon döms, kommer hon att sitta i ett svenskt fängesle?

Eller blir hon friad och typ bara drar hem till Tyskland.. Eller får hon det? För jag antar att de kommer överklaga domen i så fall.
2008-08-25, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Varför ska man döda två barn om man är svartsjuk på [sambon]? säger advokaten om motivet.

Han spelar dum eller vad. Känns väl som en rätt effektiv hämnd om man likt CS är en hämndlysten psykopat fylld av raseri.

Jag minns inte om åklagarsidan också beskriver CS som svartsjuk snarare än hämndlysten. Det har ju diskuterats härinne tidigare. Jag tycker att hämnd snarare än svartsjuka förklarar CS beteende.

Han gör sitt jobb och ljuger sig blå för att fria sin klient. Undrar om han skäms ikväll när han sätter sig för att äta middag.
Nej skämt åsido, jag tycker han tappar en del trovärdighet med följande citat/andemening:
"Enligt advokaten har flera saker i utredningen fått honom att reagera:
- Det ena är faktiskt detta enorma surfande på olika sajter som familjen Jangestig ägnar sig åt, säger Per-Ingvar Ekblad.
Enligt advokaten har familjen lagt ut mycket information om sin familj på fem-sex sajter:
- Det är en tanke, att det i dessa tider inte är lämpligt med tanke på alla dessa dårar som är ute och surfar på internet."

det är ungefär som att säga till en våldtagen tjej att hon får skylla sig själv, "du var ju påverkad och du hade ju kort-kort kjol på dig."
2008-08-25, 14:26
Medlem
johanbtks avatar
Nu är försvarets slutpledering slut.
Hur lång tid kan det ta innan rätten kommer med sitt beslut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in