Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Varför ska man döda två barn om man är svartsjuk på [sambon]? säger advokaten om motivet.
Han spelar dum eller vad. Känns väl som en rätt effektiv hämnd om man likt CS är en hämndlysten psykopat fylld av raseri.
Jag minns inte om åklagarsidan också beskriver CS som svartsjuk snarare än hämndlysten. Det har ju diskuterats härinne tidigare. Jag tycker att hämnd snarare än svartsjuka förklarar CS beteende.
Han gör sitt jobb och ljuger sig blå för att fria sin klient. Undrar om han skäms ikväll när han sätter sig för att äta middag.
Nej skämt åsido, jag tycker han tappar en del trovärdighet med följande citat/andemening:
"Enligt advokaten har flera saker i utredningen fått honom att reagera:
- Det ena är faktiskt detta enorma surfande på olika sajter som familjen Jangestig ägnar sig åt, säger Per-Ingvar Ekblad.
Enligt advokaten har familjen lagt ut mycket information om sin familj på fem-sex sajter:
- Det är en tanke, att det i dessa tider inte är lämpligt med tanke på alla dessa dårar som är ute och surfar på internet."
det är ungefär som att säga till en våldtagen tjej att hon får skylla sig själv, "du var ju påverkad och du hade ju kort-kort kjol på dig."