2008-08-22, 20:47
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag tror inte jag ska ens försöka sätta deras känslor på pränt, och jag tänker inte spekulera i vad de känner inför vare sig slutplädering eller inför framtiden. Kan bara säga att det är oerhört viktigt för E att CS fälls, annars kommer hon aldrig mer känna sig säker och vart hon tar vägen om så blir fallet kan jag inte ens gissa mig till.

Hur känner du själv? Anledningen till att du som släkting valt att kommentera inlägg och helt rätt konfronterar felaktiga inlägg med lite av en fientlig ton, är det för att du känner att du behöver tysta skitsnackarna för att skydda Emma och Togge på Flashback eller är det också lite form av terapi för dig? Jag tror aldrig jag hade haft kraften att ens besöka tråden om jag var släkting.
2008-08-22, 20:49
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Läs FUP istället så kan du själv räkna till antalet.
6 livräddare, 3 poliser, 3 offer och T.

Nu förutsätter jag att de som om från tekniska roteln inte avsatte avtryck utan hade skydd på skorna, annars är det +2.

Då blir det... 13 st varav 2 st har lite för små fötter för att avsätta skospår storlek 40-42.

och jag vaknar när fan jag vill, speciellt när jag ser felaktigheter postas.
---
tillagt.
13 skosulor som är avbildade på papper, + Ts skosulor som är fotograferade = 13 ?
TP sid 283 Där läser man vilkas skosulor som omfattas i undersökningen (13 personer). Jämför med vittnesuppgift om 14 personer utöver T och offer. Konstigare är det inte. Detta kan man diskutera om utan att bli otrevlig.
2008-08-22, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Om jag inte minns helt fel namngav han aldrig den peson han diskuterade med polisen? Var stod det? För att bryta en sekretess krävs att den du talar med ska kunna räkna ut vem samtalet gäller/ personen är namngiven.
Finns en sedelärande (sann) historia som alltid brukar användas vid utbildningar av sekretesslagen:
En präst berättade att han kom ny till en församling och vid den första bikten erkände en person ett mord. Detta berättade han vid ett församlingsmöte.
När prästen skulle avtecknas ett antal år senare höll kyrkorådets ordförande ett tal.
Han inledde med "Jag var den allra första som biktade mig för NN"...

Poängen är att det är nästan omöjligt att veta om mottagaren av informationen kan lista ut vem det handlar om. Har du fel kan du dömas för brott mot sekretesslagen.
Jag ska dock kontrollera i lagar om det inte finns undantag och att man fick berätta om CS. Jag återkommer.
2008-08-22, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
TP sid 283 Där läser man vilkas skosulor som omfattas i undersökningen (13 personer). Jämför med vittnesuppgift om 14 personer utöver T och offer. Konstigare är det inte. Detta kan man diskutera om utan att bli otrevlig.

Ja det kan man, men eftersom det slängs ut lögner och felaktigheter vartannat inlägg så surnar även jag till, rätt ofta numera.

SKL teknikern pratar utifrån DNA undersökning att det befunnit sig 14 personer på platsen, jag tvivlar på att Tekniska som ska samla in spår avsätter sina egna först, rättsläkaren ingår i det teamet gissar jag så då faller 3 skospårsavsättare bort, läser man sen FUP och de PM som är avlagda av dem som var på platsen så ser man 6 livräddare och 3 poliser, det är så vitt jag kan räkna 9 st.
Med E och M och S och T så får jag det till 13 stycken, så vem är den fjortonde? (om det nu inte är rättsläkaren, för då får jag antalet 14 att stämma)
och det är fortfarande 14 par skor undersökta.
2008-08-22, 21:03
Avslutad
Es tidiga prat

Det här har ni säkert diskuterat men jag ställer ändå frågan - hur tolkar ni E:s prat från i stort sett uppvaknandet om någon som ska ha barn med T och andra anspelningar på tyskan? Tänker på Es osammanhängande svamlande om "Tina o Lasse", "Lorena" och sköterskan som ska ha barn med T, som vart och ett verkar väldigt konstigt men sammantaget verkar peka i en riktning - hennes tankar rör sig kring någon som ska ha barn med T, barnet är "utomäktenskapligt" och kvinnan har ett namn som påminner om något av ovanstående? Är det bara en ren slump att E pratar osammanhängande om personer och förhållanden hon inte varit i kontakt med på många år?
2008-08-22, 21:05
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, om "samtalet" pågick under en längre tid, kan det kanske göra minnena mer "riktiga" (ingen vet vad som är "riktigt" - i termer av vad som egentligen föregick) i detta fall, då det skulle ha funnits längre tid för hjärnan att lagra information. Men vad jag minns är just den korta meningen det som E tycker sig komma ihåg; kan ha missat om hon har sagt sig minnas fler ord från gm.
Hon kan väl inte tyska?
2008-08-22, 21:05
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Inte mer saga än att hela familjen J skulle konspirera för att fälla fel mördare....
Personligen tycker jag mirran_h´s saga är trovärdigare, mycket trovärdigare!
Bra, då är vi tre som lämnat sagornas värld och ser att om CS skulle haft ett motiv till detta dåd så kan det vara att hon kände sig kränkt av T:s behandling av henne.
2008-08-22, 21:07
Bannlyst
Citat:
Bra, då är vi tre som lämnat sagornas värld och ser att om CS skulle haft ett motiv till detta dåd så kan det vara att hon kände sig kränkt av T:s behandling av henne.

Ursäkta, men vad skulle hon annars ha haft för motiv? Det är väl ganska självklart att det är p.g av T som CS har gjort detta?
2008-08-22, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det här har ni säkert diskuterat men jag ställer ändå frågan - hur tolkar ni E:s prat från i stort sett uppvaknandet om någon som ska ha barn med T och andra anspelningar på tyskan? Tänker på Es osammanhängande svamlande om "Tina o Lasse", "Lorena" och sköterskan som ska ha barn med T, som vart och ett verkar väldigt konstigt men sammantaget verkar peka i en riktning - hennes tankar rör sig kring någon som ska ha barn med T, barnet är "utomäktenskapligt" och kvinnan har ett namn som påminner om något av ovanstående? Är det bara en ren slump att E pratar osammanhängande om personer och förhållanden hon inte varit i kontakt med på många år?

Ang. Lorena så är parallellen utländsk härkomst och pratar engelska och har fått ett barn.
(same same as CS, förutom sanningshalten vad gäller CS barn)

Ang sköterskan har jag för mig parallellen var mer utseendemässigt, längd och generellt utseende, men där kan jag ha fel. Vet att jag hört dem berätta om det men det har inte fastnat.

Ang Lasse och Tina så är det självklart i namnet Tina ~ Tine som kopplingen sitter.

Så det är alltså tre helt olika paralleller dragna med samma slutpunkt = CS
2008-08-22, 21:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, jag har alltid tolkat dessa tidiga förhör som att E, fortfarande förvirrad, har saker att berätta om CS etc, vilket blir klarare senare.
2008-08-22, 21:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag ser morden som troligast riktade som en makaber 'present' till T. Det var tänkt att han skulle komma hem precis som planerat. Det som utlöste det var de senare bitarna ur T's blog. 'här har du din familj'.
2008-08-22, 21:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Om CS går fri, och Gud vill kanske hon reggar sig på fb och ger sin egen syn på vad som hänt. Hon behärskar ju svenska rätt bra har jag förstått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in