Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Spekulationer och gissningar.
Om CS varit så förutseende att hon planerar historier mm. i förväg så hade det istället varit mycket mer logiskt av henne att skaffa en egen hammare. Inte att låna ett mordvapen som hon vet kommer att saknas. Inte om det är ett planerat brott iallafall. Det håller inte! Å ena sidan gör ni henne till intelligent när det gäller en del saker men korkad när det gäller annat. Ni syr ihop historien så att den ska passa in på CS som gm fast det inte finns några riktiga bevis.
Javisst är det spekulationer och gissningar. Jag skrev ju att det var en
teori. Det får man väl ha?
I min teori har inte CS planerat så värst noga. Jag tror att det snurrade ordentligt i hennes skalle under en lång tid före morden. Jag tror att hon är intelligent för övrigt, men innan, under och efter morden var hon inte riktigt som hon skulle. Det har ju vänner till henne vittnat om.
Jag tror att hon planerade i viss mån, men jag tror inte att det var genomtänkt och välplanerat. Jag tror att hon resonerade ungefär att "det får bära eller brista, nu gör jag det".
Visst hade det varit mer logiskt av henne att skaffa en annan hammare. Hon hade visserligen dåligt med pengar, men det hade hon väl kunnat lösa. Det är det jag menar med att hon inte hade planerat det
väl. Hyresvärdinnans hammare låg ju liksom där och bara väntade på henne.
Jag tycker att det går att följa CS väg till morden ganska logiskt. Från semesterförälskelse med stort S, till viss kontakt, sedan till avslut från T. Det går att följa hur hon kände och tyckte under denna tid. Det blev helt enkelt för mycket för henne. Hon kunde inte släppa det. Hon blev i sämre och sämre skick psykiskt.