2008-08-20, 18:42
Medlem
Tuesdays avatar
Fler som undrar över utebliven brottsplatssyn?
2008-08-20, 18:45
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Någon som kan översätta?

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.haz.de%2Fnewsroom%2Fr egional%2Fart185%2C661784&hl=en&ie=UTF8&sl=de&tl=s v
2008-08-20, 18:46
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Fler som undrar över utebliven brottsplatssyn?

Nej, inte jag. Jag kan inte se vad det skulle ge....
2008-08-20, 18:50
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Shit, är jag inte perfekt...

Så var det. Piller på toaletten. Men fortfarande inget allvarligt självmordsförsök, då väktarna inte tog hand om henne. Om det nu är så att det verkligen hände - för det vet vi ju inget om - det är enbart Cs ord.

Jag håller med dig.
CS har ingen utav gångerna försökt ta sitt liv. Hon har inte ropat på hjälp för att hon inte klarar av sin situation.

Hon har använt sin kropp för att få T:s uppmärksamhet, för att straffa honom.

Varje gång detta "skådespeleri" inträffar har det funnits utvägar, någon som kommer och räddar henne så att säga.

Toaletter är väldigt bra ställe. De städas med jämna mellanrum.
Ville hon verkligen inte leva längre gör man inte så.
2008-08-20, 18:50
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.haz.de%2Fnewsroom%2Fr egional%2Fart185%2C661784&hl=en&ie=UTF8&sl=de&tl=s v

Hahaha! Det var den roligaste översättningen jag har sett!

" I rättegången mot en student från Hannover dubbla barnbidrag mord eftersom domstolen i den svenska Köping bevisupptagning på tisdag.
"
2008-08-20, 18:53
Medlem
airbags avatar
Juridikkunniga i tråden:

Om det skulle visa sig att CS är oskyldig och någon annan är skyldig till detta (yeah, right) skulle då inte CS kunna dömas för "försvårande av utredning" eller liknande? Om hon nu är oskyldig men bevisligen har ljugit om både det ena och det andra har hon ju faktiskt vilselett utredarna. Hon kanske rent av istället kunde varit ett viktigt vittne...

Hur hanteras detta inom lagen? Får åklagaren i så fall skylla sig själv för att h*n inte såg igenom skitsnacket?

För övrigt: Det pratas mycket om att CS inte kan placeras i huset och att man inte kan lita på Es vittnesmål. Jag anser att skoavtrycken borde vara väldigt besvärande för CS. Ingen av de 18 hade skor med sådant sulmönster, någon har lämnat Vans-mönster på golv med färskt blod, CS har bevisligen ägt sådana skor, använt dem mycket nyligen (enligt trovärdiga (?) vittnen) och sedan har de av någon anledning lägligt försvunnit.

Strunta i vittnen, ev graviditeter och dna-snack. Skorna som inte finns borde fälla henne.
2008-08-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det behöver inte alls vara nonsens. Och det var väl lite det jag gjorde? alltså tänkte ett steg till.
Jag funderar på hur rätten tänker. Hur ska de döma i det här fallet?
Det är ganska många som tror att CS kommer att gå fri. Kanske inte i TR men i högre instans.
Vad är din förklaring till att flera duktiga advokater och andra människor säger att de inte KAN döma henne i det här läget? Vad är anledningen till att inte alla är helt hundra på att hon kommer fällas?

För att detta är ett indiciemål där det det saknas konkreta bevis i form av vapen, dna mm. Utevaron av alternativ gärningsman och uppsåt stärker bilden av CS som gärningsman.
Jag tror att rättens största problem blir hur den ska värdera Es vittnesmål.
Några av indicierna som talar emot den häktade stärks av hennes eget vittnesmål ihop med hela polisutreningen (FUP), som på intet sätt bidrar till att bevisa dennes oskuld. Tvärtom!
2008-08-20, 18:54
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

" I rättegången mot en student från Hannover dubbla barnbidrag mord eftersom domstolen i den svenska Köping bevisupptagning på tisdag.
"
Tja, grammatiken är lite annorlunda..
Förstår du eller ska jag försöka mig på att snygga till lite?
2008-08-20, 18:55
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Tja, grammatiken är lite annorlunda..
Förstår du eller ska jag försöka mig på att snygga till lite?

Du får jättegärna försöka snygga till, för jag kan inte läsa det där utan att jag skrattar så tårarna sputar. (även fast det är en hemsk sak det handlar om)
2008-08-20, 18:56
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

"

Ja det var kul - men man förstår ju bra! Tack Tantalora, det där hade jag ingen aning om att det fanns.
2008-08-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Berättade inte T för RJ dagen efter morden, alltså 18 mars, att CS åkte hem till Tyskland för exakt ett år sedan? Detta samtal har nämnts här förut med hänvisning till att RJ påstogs ha misstänkt CS innan han tänkte på NJ.

Citat, förhör med RJ 2008 03 18.
"Roland berättar att för cirka en månad sedan berättade Emma för honom att hennes nuvarande
pojkvän och sambo Torgny, tidigare hade haft en flickvän från Tyskland. I mars 2007 hade
flickvännen försökt ta livet av sig, då befann hon sig i Sverige. Detta har även Torgny
bekräftat för Roland, dagens datum, då de befann sig på lasarettet i Uppsala tillsammans.
Torgny skulle då ha skjutsat den tyska flickvännen till flygplatsen för att hon skulle flyga
tillbaka till Tyskland, detta skulle ha varit exakt ett år sedan, den 18 mars 2007."

Så blev sagt.
2008-08-20, 18:58
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Hon visar flera tecken på att vara det, avmagringen mm.

.

Vad jag vet så har det framkommit att hon av och till lider av ätstörningar.
Det har ingenting med ev. medicinering att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in