2008-08-20, 17:36
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Intressant åsikt du har om röka, sen undrar jag menar du att hon fått röka på häktet?

Får får får?
Nu tror jag det var CS tidigare ev. hobbyrökande mirran_h syftade på men om du har någon illusion om att det inte röks braj på svenska häkten måste jag göra dej ledsen även om jag nu tror CS inte haft så stor chans till det.
2008-08-20, 17:44
Medlem
RoSannaHs avatar
14 mars 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Hon har heller inte gjort så allvarliga självmorsförsök. Hon har vid varje tillfälle bett om hjälp. Hon har inte på något sätt gjort ett allvarligt försök att lyckas. Hennes försök har varit ett uppmärksamhetsspektakel, men dö har hon inte velat.
Då hade hon agerat annorlunda: Verkligen sett till att inte bli hittad t ex.
men vid två tillfällen har hon bett sina vänner om hjälp, och det påstådda i bilen; är enbart hennes egna ord. Ingen vet att hon verkligen hällt i sig flytande valium. Just detta tillfälle har hon ljugit, enligt hennes vänner. Till någon har hon påstått ligga där i två dygn, till T ett dygn. Och åter igen har hon blivit av med sin plånbok...

Med tanke på att CS var i Arboga 14 mars -troligtvis- för att utföra morden men hindrades av att T var hemma, vet man vad som hände 14 mars förra året? Det stärker ju hennes motiv ytterligare om det var årsdagen för hennes självmordsförsök eller för när hon tyckte att T svek henne så efteråt. Vad hände de olika dagarna runt det självmordsförsöket och hemresan?
2008-08-20, 17:50
Medlem
fennomaniuss avatar
Vad tycker den tyska pressen?

Finns det någon som följer upp vad den tyska pressen anser om det här egendomliga fallet och i så fall, vad skrivs?
2008-08-20, 17:52
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fennomanius
Finns det någon som följer upp vad den tyska pressen anser om det här egendomliga fallet och i så fall, vad skrivs?

http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,661784
2008-08-20, 17:59
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,661784

Någon som kan översätta?
2008-08-20, 18:00
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Intressant åsikt du har om röka, sen undrar jag menar du att hon fått röka på häktet?

Skratt! Det vore väl nåt :-)
Nej då, THC (heter det väl, minns inte längre) sitter ju kvar i kroppen ganska länge, så hon kanske har "efterkickar", vilket inte är speciellt ovanligt när det gäller haschare!

(Obs! Jag har inte gått på den propagandan som Sverige kör när det gäller hasch/marijuana.) Jag är ganska liberal gällande de här två drogerna, men det finns ju en del fakta att läsa om just haschet, som man inte ska avfärda hur liberal man än är.
2008-08-20, 18:00
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Får får får?
Nu tror jag det var CS tidigare ev. hobbyrökande mirran_h syftade på men om du har någon illusion om att det inte röks braj på svenska häkten måste jag göra dej ledsen även om jag nu tror CS inte haft så stor chans till det.
Just att röka tror jag är svårt eftersom det är rökfritt inomhus hela kriminalvården nu men annars är det ju mycket droger som kommer in fortfarande - tyvärr.
2008-08-20, 18:01
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Får får får?

Jag misstänker att du syftar på svenska anstalter, dvs där dömda avtjänar sina straff. Häkten har definitivt hårdare koll.

För övrigt är en djurfri brottsplats alltid bättre än en BP där två katter har vistats inne i flera timmar. (19 - 21-22?)
2008-08-20, 18:04
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Vilket svammel, varför ska hon gråta åt det egentligen, hon kände inte barnen, sitter häktad för barnamord, hennes mamma har precis dött.
Hon har nog en del att tänka på nu.

Svammel? En normal funtad människa som ser bilderna på barnen, som sitter med på rättegången reagerar på det de ser och hör. Hon är dessutom häktad för morden så hon borde, om hon vara ok känslomässigt reagera på ett annat sätt än hon gjort nu. Det tror jag de flesta normalfuntade människor håller med om.
Hon behöver inte sitta o böla, men kan hon böla när det gäller hennes egna kläder men förhåller sig iskall till resten, ja då är det nåt som inte stämmer när det gäller henne.
2008-08-20, 18:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag misstänker att du syftar på svenska anstalter, dvs där dömda avtjänar sina straff. Häkten har definitivt hårdare koll.

För övrigt är en djurfri brottsplats alltid bättre än en BP där två katter har vistats inne i flera timmar. (19 - 21-22?)

Nej, jag syftar faktiskt specifikt på häktet i Västerås, dock ej inomhus, i rökruta, tyvärr!
2008-08-20, 18:09
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Svammel? En normal funtad människa som ser bilderna på barnen, som sitter med på rättegången reagerar på det de ser och hör. Hon är dessutom häktad för morden så hon borde, om hon vara ok känslomässigt reagera på ett annat sätt än hon gjort nu. Det tror jag de flesta normalfuntade människor håller med om.
Hon behöver inte sitta o böla, men kan hon böla när det gäller hennes egna kläder men förhåller sig iskall till resten, ja då är det nåt som inte stämmer när det gäller henne.

Jag håller verkligen med, ju mer man tänker på det desto märkligare är hennes beteende.

Men om man tänker sig den typ av personlighet som hon troligen har (empatistörning/tidig känslomässig störning/omogen personlighet...) så är reaktionen helt rimlig. Och det är också rimligt att en sådan person som tycker att hon blivit djupt kränkt och avvisad - kan utföra ett sådant här dåd.
2008-08-20, 18:11
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Nej, jag syftar faktiskt specifikt på häktet i Västerås, dock ej inomhus, i rökruta, tyvärr!
Fast man kan ju inte röka hasch där, tror itne det finns någon vårdare som inte reagerar i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in