2008-08-21, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Som jag sa tidigare, jag gjorde ingen sådan tolkning i det inlägg du citerade.
Verkar som du tolkar inläggen lite fritt, eller?

Hur tolkar du att E har uppgett att GM är 160-165 cm lång.

Tolkar du det , eller tolkar du INTE det som att CS stod på trappan ?
2008-08-21, 17:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Hur tolkar du att E har uppgett att GM är 160-165 cm lång.

Tolkar du det , eller tolkar du INTE det som att CS stod på trappan ?

Jag tolkar det inte alls eftersom det är helt oviktigt för mej.
2008-08-21, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
E har även samtidigt sagt att hon får titta upp då GM är längre än henne. Och just därför har hon senare sagt att 160-165cm var en felaktig uppgift. Varför "silar" du bort information som inte stämmer överrens med din ståndpunkt som är att CS är totalt oskyldig?

Felaktig uppgift? Från henne själv då alltså?
Det betyder isf att hon har ändrat i sina enligt er helt korrekta minnen.

Eller ? Betyder det inte det?
2008-08-21, 17:18
Bannlyst
Citat:
Jag tolkar det inte alls eftersom det är helt oviktigt för mej.

mhm. Det var en tvärvändning.

Plötsligt är alltså inte Es vittnesmål och GMs signalement viktigt för miapetter.

OOOKAY då vet vi det.
Senast redigerad av vhyt 2008-08-21 kl. 17:26.
2008-08-21, 17:20
Medlem
Citat:
Jag surrar om att ni tolkar längden på gm helt fritt.

E har uppgett att gm var 160-165 cm lång. CS är 180 cm lång.

MEN då tycker ni att man ska tolka det som att CS stod på trappan.

Om E hade uppgivit att GM var 180 cm lång, då hade ni sagt att ja just det, hon stod ju i hallen.

Om E hade sagt att hon var 2.20 lång , då hade ni kanske sagt att ja det stämmer ju för hon stod antagligen på en pall.

Förstår du? Det behövs inte, antagligen förstår rätten det iaf.

Är det verkligen så orimligt då att E i det initiala skedet då hon öppnar dörren för CS uppfattar att hon är i den längden då hon står nedanför E?

Sedan så kommer hon upp och då får hon titta upp på henne istället, vilket E väl också har sagt?
2008-08-21, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är det verkligen så orimligt då att E i det initiala skedet då hon öppnar dörren för CS uppfattar att hon är i den längden då hon står nedanför E?

Sedan så kommer hon upp och då får hon titta upp på henne istället, vilket E väl också har sagt?

Grejen är väl att E hela tiden sa att gm var i hennes längd. Det var först efter att E sett CS på filmen vid häktet som hon kontaktade polisen och sa att hon förstått att den misstänkte var ganska lång och därefter ändrade hon sig.
Om det är ett äkta minne eller en efterkonstruktion kan jag inte avgöra.
2008-08-21, 17:26
Medlem
Citat:

Nu är det ju så att E ändrat sig om gärningsmannens utseende och längd allt eftersom förhören framskridit.
2008-08-21, 17:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
mhm. Det var en tvärvändning.

Nope! För mej är det helt oviktigt att diskutera den frågan eftersom det helt enkelt är för många okända variablar. Jag vet vad jag TROR om saken men det är en helt annan femma som jag låter bli nu eftersom jag tänker ge mej av för att äta smörgåstårta istället!
2008-08-21, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Nu är det ju så att E ändrat sig om gärningsmannens utseende och längd allt eftersom förhören framskridit.

Ja precis och det tycker i alla fall jag är problematiskt. Det tycker antagligen rätten också.
2008-08-21, 17:29
Bannlyst
Citat:
Nope! För mej är det helt oviktigt att diskutera den frågan eftersom det helt enkelt är för många okända variablar. Jag vet vad jag TROR om saken men det är en helt annan femma som jag låter bli nu eftersom jag tänker ge mej av för att äta smörgåstårta istället!

Hoppas du får trevligt
2008-08-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Grejen är väl att E hela tiden sa att gm var i hennes längd. Det var först efter att E sett CS på filmen vid häktet som hon kontaktade polisen och sa att hon förstått att den misstänkte var ganska lång och därefter ändrade hon sig.
Om det är ett äkta minne eller en efterkonstruktion kan jag inte avgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Minnesbilden där hon säger att hon tittar upp på GM kan väl ha framträtt senare, det är väl inte så märkligt att minnesbilderna kommer lite pö om pö?
2008-08-21, 17:33
Bannlyst
Citat:
Minnesbilden där hon säger att hon tittar upp på GM kan väl ha framträtt senare, det är väl inte så märkligt att minnesbilderna kommer lite pö om pö?

Nej, det är inte konstigt. Men hennes trovärdighet sjunker som vittne när det blir såna här frågetecken. Och det har advokaten tagit upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in