2008-08-15, 02:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det vore mer ologiskt att ha för avsikt att använda en hammare men inte ha någon. Eller att köpa en innan dådet i järnaffären, med möjliga vittnen och allt. Bättre då att upprepa ett känt beteende: att återigen låna en hammare, samma hammare som har lånats förut. Samt att plantera en falsk berättelse om denna hammares öde, och plantera en användning för den som återkommit förut: cyklar.

Men en hammare kan man väl få tag på var som helst. T.o.m. på soptippen.
Hon gillade ju att gräva i containrar.
Tidigare i tråden har jag läst att vissa menar att hon hade en annan hammare med sig till flygplatsen. Var kom den ifrån då?
Kan ju också funnits ytterligare hammare på brottsplatsen än den som låg i datorrummet.
Faktum är att mordvapnet inte har hittats. Allt annat är spekulationer.
2008-08-15, 02:38
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pratar man om att vara kall, så pratar man inte om sig själv när man sitter bredvid en som nyss försökt ta sitt liv, och bara gnyr om hur jobbigt det skulle blivit för han. Även om det var en fejk från c sida.
I mina ögon ett svinigt beteende och egoistiskt.

Och detta har du annan källa på än enbart CS uttalande i FUP och rättegången? För CS känns ju jäkligt pålitlig, eller hur bävern?
2008-08-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pratar man om att vara kall, så pratar man inte om sig själv när man sitter bredvid en som nyss försökt ta sitt liv, och bara gnyr om hur jobbigt det skulle blivit för han. Även om det var en fejk från c sida.
I mina ögon ett svinigt beteende och egoistiskt.

Vad CS säger om T är alltså lag men vad andra säger om CS skall obönhörligen förkastas?

CS framstår som en pålitlig människa i dina ögon?

Edit: Pralinen hann visst före...
2008-08-15, 02:42
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad CS säger om T är alltså lag men vad andra säger om CS skall obönhörligen förkastas?

CS framstår som en pålitlig människa i dina ögon?

Men bävern är ju lika pålitlig som CS, håller sig heeeelt till sanningen
2008-08-15, 02:44
Medlem
Förvånad!

Tänk dig själv! Om du vore åtalad för detta bestialiska brott, och det ena personliga efter det andra om ditt liv radades upp. De du trodde var dina närmaste vänner talar emot dig.
Om du verkligen var oskyldig...skulle du inte bli ganska desperat tokig då?
Jag skulle skrika högt i rättsalen att Nu måste det har ta slut, lägg er kraft på att utreda brottet vidare, en mördare går lös!

Inte för att någon skulle lyssna kanske, men för att jag var tvungen att påpeka att poliserna var på fel spår.
Tyskan sitter bara och småler.

Det konstiga är att hon inten har brutit ihop ännu.

Klart hon är skyldig. Fast hon verkar inte förstå det själv, en klart svår problematik.
2008-08-15, 02:45
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men en hammare kan man väl få tag på var som helst. T.o.m. på soptippen.
Hon gillade ju att gräva i containrar.
Tidigare i tråden har jag läst att vissa menar att hon hade en annan hammare med sig till flygplatsen. Var kom den ifrån då?
Kan ju också funnits ytterligare hammare på brottsplatsen än den som låg i datorrummet.
Faktum är att mordvapnet inte har hittats. Allt annat är spekulationer.

Men om familjen J hade haft ytterligare en hammare, som nu saknas, kanske det borde ha kommit fram vid det här laget, eller? Det har inte konstaterats om hammaren som saknas från lägenheten, eller om den hammare som CS säger sig ha blivit av med på Skavsta är mordvapnet, bara att dessa inte är en och samma hammare. Eftersom man inte kunnat binda CS till någon hammare från Skavsta är det i dagsläget inte möjligt att säga om hennes historia är sann eller inte. Nog kan hon han dragit denna story för att försöka förvilla och göra utredningen krångligare.

Edit: Menar att den/de hammare som upphittats på Skavsta ej är samma hammare som saknas i lägenheten. Börjar bli riktigt trött nu men skam den som ger sig, puh!
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-15 kl. 02:49.
2008-08-15, 02:48
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag skulle iallafall undvika att klampa i mina barns blod och min sambos om det var i min situation. Det tycker jag inte är ett dugg konstigt från T:s sida.
Jag har letat men inte hittat denna uppgift någonstans. Jag skulle gissa att den helt enkelt är felaktig.
2008-08-15, 02:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Ja men ett okänt fingeravtryck? Det har ingen större betydelse. Det kan vara Jehovas vittnen som har varit och ringt på. Det kan vara vem fan som helst. Kom och ta fingeravtryck utanför min dörr, satan vad du skulle få fullt upp.
Och jag undrar fortfarande varför "din" gm skulle ta med sig en hammare?

Knepigt att det inte finns fler okända fingeravtryck då?

Varför låna ett mordvapen som man vet att någon kommer att sakna om det är planerat. Annorlunda om CS lånat hammaren av annan orsak som hon gjort tidigare. Och sen fått ett "psykbrott" i huvet och använt den till detta tragiska.
2008-08-15, 02:54
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Jag har letat men inte hittat denna uppgift någonstans. Jag skulle gissa att den helt enkelt är felaktig.

Fröken Tulpan har hakat upp sig på detta (borde finnas tråd ett par sidor bak ang. detta) och skrivit inlägg ang. att T inte klivit i blod eller lämnat blodiga skoavtryck i arbetsrummet. Bävern har även surrat om detta (inget att bry sig om) men fortfarande så har det ingen som helst betydelse. *gäsp*
2008-08-15, 02:55
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Knepigt att det inte finns fler okända fingeravtryck då?

Varför låna ett mordvapen som man vet att någon kommer att sakna om det är planerat. Annorlunda om CS lånat hammaren av annan orsak som hon gjort tidigare. Och sen fått ett "psykbrott" i huvet och använt den till detta tragiska.

Jo, men att gå och köpa en hammare kan lämna vittnen efter sig. Om hon tar sin hyresvärds hammare (som hon har lånat tidigare) så slipper hon vittnen. Det enda hyresvärden kan säga något om är att den saknas, men inte vem som har tagit den.
2008-08-15, 02:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Vilken uppgift är felaktig?
2008-08-15, 02:58
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jo, men att gå och köpa en hammare kan lämna vittnen efter sig. Om hon tar sin hyresvärds hammare (som hon har lånat tidigare) så slipper hon vittnen. Det enda hyresvärden kan säga något om är att den saknas, men inte vem som har tagit den.

Och skulle den påträffas med CS fingeravtryck på så är ju inte det så konstigt eftersom hon lånat den för att fixa sin cykel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in